Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 - Demontaż tarczy hamulcowej przód

03 Maj 2019 13:56 204 11
  • Poziom 10  
    Witam. Jestem świeżym posiadaczem 306-tki. Postanowiłem wymienić sobie klocki i tarcze. Wszystkie śruby praktycznie puściły - czyli 1 od jarzma i 2 od zacisku. Torxy od tarczy też udało się odkręcić i... nie wiem co dalej. Tarcza zwyczajnie nie chce zejść. W seacie którego miałem po puknięciu młotkiem tarcza ładnie schodziła a tu kilkadziesiąt dość solidnych uderzeń i nawet nie drgnie. Nie wiem co robić, czy ta centralna śruba jest od piasty czy też trzyma tarcze? Próbowałem w necie jakichś poradników poszukać ale większość to 307 lub 206 a wiem że rozwiązania różniły się i zmieniały jak w kalejdoskopie. Proszę o pomoc bo nie chcę nic uszkodzić. Mam nadzieję jutro wyjechać nim do pracy ale jak dalej tak będzie pod górkę to będzie słabo.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 19  
    Popsikać kilka razy WD40 lub CX80.
  • Poziom 43  
    Ja pier.... przecież masz nowe tarcze i widzisz jak wchodzą na piastę.!!!!!
  • Poziom 10  
    Śruba centralna nie ma z tym nic wspólnego sprawdzałem a mimo to tarcza nie schodzi mimo kilkudziesięciu uderzeń młotkiem. walę się z tym od ponad 2h i tak wd 40 poszło i od przodu i od tyłu w każde możliwe miejsce.
  • Poziom 19  
    Może opalarka by pomogła ale łożyska mogą ucierpieć.
  • Poziom 10  
    Opalarka i palnik jest ale jak mam coś przy okazji upitolić to wolę nie ryzykować

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie odnośnie klocków. Klocki na tylnej ściance posiadają taką blaszkę która łatwo się wypina i moje pytanie czy to zdejmujemy przed założeniem czy zakładamy razem z klockiem i w ogóle co to jest i do czego?
  • Poziom 43  
    Masz zapuszczony ukałd hamulcowy, użyj młotka 5-10kg.
  • Poziom 10  
    A czy od takiego młotka nie ucierpi aby piasta czy łożysko?? Ja rozumiem że czasem bez "Stefana" ani rusz ale dopiero co wydałem na wozidło i nie mam funduszy na dodatkowe koszta jak "coś pójdzie nie tak".
  • Poziom 35  
    Kolego zwykle tarcze są mocowane/centrowane dodatkowo 2 wkrętami M-6, które musisz wykręcić. Ponadto w tarczy bywają otwory gwintowane M-8, w które wkręca się odpowiednie śruby i tarcza powinna "odskoczyć". Wcześniej "popsikaj" np. WD-40.
    Takie rozwiązania są w większości aut osobowych. Nie przesadzaj z użyciem zbyt dużego młota, bo narobisz sobie szkód.
  • Poziom 9  
    Te blaszki przy klockach należy montować wspólnie z klockami. Ich zadaniem jest aby klocki nie piszczały podczas hamowania.
  • Poziom 10  
    Staszek49 napisał:
    Kolego zwykle tarcze są mocowane/centrowane dodatkowo 2 wkrętami M-6, które musisz wykręcić. Ponadto w tarczy bywają otwory gwintowane M-8, w które wkręca się odpowiednie śruby i tarcza powinna "odskoczyć". Wcześniej "popsikaj" np. WD-40.
    Takie rozwiązania są w większości aut osobowych. Nie przesadzaj z użyciem zbyt dużego młota, bo narobisz sobie szkód.


    Ale ty rezolutny jesteś no niesamowite. Nie jestem nietrybem który na niczym się nie zna i nie jest to moje pierwsze spotkanie z tarczami (akurat w tym samochodzie to pierwszy raz). Jakbyś czytał ze zrozumieniem to wiedziałbyś że śruby mocujące tarczę (2x torx) ODKRĘCIŁEM a żadnych M8 nie ma - są tylko te 2 torxy i 4 otwory do mocowania koła ale tam gwint zaczyna się nie w tarczy tylko w piaście. Zbyt mocne zaś uderzenie dużym młotem w tarczę czyli jednocześnie piastę, łożysko, przegub itd itp może spowodować że coś się uszkodzi i nie piernicz że od młotka nic się nie stanie, bo idąc tym tokiem myślenia to w sumie dziura w jezdni czy uderzenie w krawężnik to też nic takiego i "kuku" nie zrobi.

    Temat w sumie do zamknięcia bo te dyskusje nic nie wnoszą a postanowiłem jeszcze tą jedną parę klocków na tych tarczach zużyć i przy okazji zweryfikować czy to wina tarcz czy źle zamontowanych klocków bo przy zdejmowaniu było widać że były wepchnięte na siłę te sprężynki i to mogło spowodować ich klinowanie i zniszczenie.
  • Poziom 43  
    Tarcza rdzewieje od środka i musisz młotem te rdze zerwać , bo tarcza spuchłą ponad piastę i nie wyjdzie.