Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne

03 Maj 2019 16:18 978 14
  • Poziom 4  
    Witam serdecznie, (to jest mój pierwszy post, także proszę o wyrozumiałość).
    Otóż jestem posiadaczką Volvo v40 2001 rok.

    Potrzebuję zasilanie po zapłonie 12V na wideorejestrator itp.(gniazdo wbudowane podaje non stop zasilanie dlatego ono odpada).
    Moje Volvo nie posiada dodatkowej funkcji jaką jest chwilowe wyłączenie alarmu (przycisk gdzie powinna się ona znajdować jest zaślepiony) i na jednym z tych przewodów od wtyczki pojawia się napięcie - 12V. Jedynym moim zmartwieniem jest grubość tego przewodu. Czy możecie rozwiać moje wątpliwości, czy mogę te dwa przewody połączyć (to znaczy przewód z wtyczki z przewodem z gniazda 12V) ?

    Ponieważ i tak nie mam tej funkcji a zasilanie się na niej pojawia.

    Dziękuję za pomoc :)
    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne
    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne
    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne
  • Poziom 4  
    Ponieważ chciałabym dodać dodatkowe gniazdo zasilania 12v dopiero po zapłonie, aby uruchamiał się wraz z przekręceniem kluczyka.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Zaklopotana36 napisał:
    Ponieważ chciałabym dodać dodatkowe gniazdo zasilania 12v dopiero po zapłonie, aby uruchamiał się wraz z przekręceniem kluczyka.


    To dodaj, obwód istniejącego gniazda zostaw bez zmian.
  • Poziom 4  
    Tak, właśnie myślę. Istniejące gniazdo zapalniczki zostawić bez zmian, nie ingerować w obwód.

    Jednak czy mogę stworzyć dodatkowe źródło 12v właśnie z tej wtyczki ? To znaczy z wtyczki, z której pojawia się 12v po zapłonie pokazanej na zdjęciach (która była przewidziana do dodatkowego wyposażenia, którego nie posiadam w mojej wersji).

    Przepraszam za takie "proste " pytania ale chciałabym mieć pewność, że myślę logicznie.
  • Poziom 36  
    Można wykorzystać +12V z radia po zapłonie. Tylko będzie się wyłączać po wyciągnięciu kluczyka.
    Natomiast to 12V na tym przewodzie możesz wykorzystać do sterowania przekaźnika, który będzie zasilał kamerę.
  • Poziom 4  
    piachu1994 napisał:
    Można wykorzystać +12V z radia po zapłonie. Tylko będzie się wyłączać po wyciągnięciu kluczyka.
    Natomiast to 12V na tym przewodzie możesz wykorzystać do sterowania przekaźnika, który będzie zasilał kamerę.



    O to mi właśnie chodzi, po prostu do tego przewodu podłączę dodatkowe gniazdo 12V, aby video rejestrator włączał się wraz z zapłonem. Nigdy tego nie robiłam i zastanawiał mnie fakt właśnie, nie wykorzystanego przewodu, który jest "schowany"/"zaślepiony".
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Ten przewód możesz wykorzystać jako załączanie przekaźnika, ale zasilanie musisz doprowadzić do niego - może być z gniazdka zapalniczki.
    Nie polecam zasilać z niego wideorejestratora, gdyż obciążenie może być za duże na niego.
  • Poziom 4  
    Tylko problem jest taki, że zasilanie na zapalniczce jest stałe, przedtem miałam zamontowane dodatkowe gniazdo 12V, na przewodzie w radiu, które po zapłonie pojawiało się napięcie.

    Od radia przewód 12V+ jest dosyć gruby, tylko zastanawiam się nad obciążeniem radia + video rejestrator + ew. transmitter. Czy lepiej byłoby podpiąć dodatkowe gniazdo bezpośrednio do przewodu od radia ?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki.
    Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik pobiera mały prąd (około 200mA) i nie uszkodzi elektroniki w samochodzie.

    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne
  • Poziom 4  
    piachu1994 napisał:
    Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki.
    Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik pobiera mały prąd (około 200mA) i nie uszkodzi elektroniki w samochodzie.

    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne



    Rozumiem, dziękuję za schemat :)

    Proszę, czy możesz powiedzieć mi jak ten przekaźnik się nazywa ? Chciałabym go dzisiaj kupić w sklepie elektronicznym.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Zwykły przekaźnik na 12V, taki jak na obrazku poniżej.
    Myślę że z zakupem nie będzie problemu. Może nawet Pani zdjęcie pokazać :)

    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne
  • Poziom 4  
    piachu1994 napisał:
    Zwykły przekaźnik na 12V, taki jak na obrazku poniżej.
    Myślę że z zakupem nie będzie problemu. Może nawet Pani zdjęcie pokazać :)

    Volvo V40 - Dodatkowe gniazdo zapaliczniki, wtyczki elektryczne




    Witam ponownie, udało się kupić przekaźnik, zrobiłam tak jak Pan Piachu podpowiedział, zgodnie z instrukcją :)

    Wszystko się zgadza, napięcie pojawia się po zapłonie, dodatkowe gniazda działają jak i również gniazdo oryginalne.

    Bardzo dziękuję za pomoc.
  • Poziom 36  
    Cieszę się niezmiernie :)
    Może Pani zamknąć temat ;)
  • Poziom 4  
    Dzięki pomocy użytkownika Piachu, dzięki zastosowaniu przekaźnika.