Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobis regulator napiecie do alternatora?

12 Wrz 2005 14:03 3824 24
  • Poziom 21  
    Witam
    Chcialem zrobic sobie regulator napiecia do alternatora, poniewaz w sklepie ze ta mala plytke powiedziano mi 260zl - a ze uklad chyba nie jest specjalnie trodny dlatego chce zrobic sam. Szukam jakiegos schematu Alternator jest 65A(ale to chyba nie ma znaczenia) Siedzi on w mazdzie 323, 1,7D z 1991r
    Pozdrawiam
  • Testo
  • Poziom 13  
    Spróbuj dopasować z innego autka regulator (koło 40zł)
  • Spec od samochodów
    Upewnij się czy to normalny alternator. Japończykom przychodzą do glowy różne pomysły.
  • Poziom 21  
    diag - nie do konca cie rozumiem - jak mam sprawdzic czy jest "normalny"? Moze miec inne napiecie czy co?
  • Poziom 28  
    zasadniczo są tylko dwa typy sterowania uzwojeniem wzbudzenia alternatora:plusem-przy stałej masie i minusem przy stałym zasilaniu(+).I dlatego myślę że można wykorzysyać praktycznie każdy typowy regulator do tej mazdy.Niespodzianek z napięciami czy innymi parametrami nie powinno być.
  • Poziom 21  
    Zrobiłem zdjęcie jak wygląda mój szczotkotrzymacz z regulatorem oraz jego schemat. Z mojego regulatora odchodzi 6 końcówek, z tego co wiem z regulatora np. z poloneza odchodzą 2 na szczotki i jedna masa. Jak w takim razie mam go połączyć z moim alternatorem? Porównywałem sobie schemat alternatora z poloneza i z Mazdy. W Mazdzie 3 diody prostownicze są połączone i idą do regulatora, natomiast w polonezie te same diody idą do masy. Może mi ktoś dokładne objaśnić jak wybrnąć z mojego problemu i jak to wszystko polaczyc?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    witam
    podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą
    pozdrawiam
  • Testo
  • Poziom 28  
    Po pierwsze musisz usunąć stary regulator i zostawić tylko szczotki a ich końcówki wyprowadzić na zewnątrz.
    Po drugie jeśli jedna ze szczotek jest na stałe podłączona do masy, tomożna to tak zostawić przy założeniu że zastosujesz regulator od fiata 125- poloneza.(Jeśli nożesz oddzielić obie zastosuj regulator od fiata 126(najtańszy)).
    Po trzecie w alternatorze musi być 9 diod(6 głównych i 3 pomocnicze).
  • Poziom 21  
    nr alternatora to A2T18476

    Jedna szczotka jest polaczona bezposrednio i tylko z regulatorem a druga z regulatorem i 3 diodami pomocniczymi. Prostownik jest wykonany na 9 diodach. Jak teraz polaczyc to wszystko?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł).

    Dodano po 10 [minuty]:

    prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
  • Poziom 21  
    na razie nie mam żadnego regulatora. Na tym schemacie co mi podałeś 3 główne diody są połączone tylko ze sobą minusem i dalej nigdzie nie są dopięte. Wcześniej były włączone z regulatorem -czy teraz to może tak zostać? Zamieściłem jeszcze raz cały schemat mojego alternatora wraz z policzeniami w aucie. Jeśli mogę to prosił bym żeby z tym schematem ktoś pokazał mi jak włączyć regulator np. od poloneza – tak żebym wiedział gdzie mam dołączyć kabel od wskaźników na desce i te 2 zasilające
  • Poziom 28  
    przewód do "zestawu wskaźników"(A-04 W/B(E)) ma iść z przewodu 15(regulatora od fiata125-poloneza)czyli z diod pomocniczych.
    diody główne dodatnie są połączone ze sobą (plusem)i idą do(A-04B/W(E) akumulatora (rozrusznika itd.czyli zasilania+)Doidy główne ujemne są połączone ze sobą i idą do masy.
    Przewód A-04W/R(E) nie wiem do czego jest, ale wydaje się nie potrzebny więc myślę że pożesz go odłączyć.
  • Poziom 21  
    mam jeszcze jedno pytanie - czy jest inna możliwość wpięcia tego regulatora od poloneza - tak żeby jedna szczotka pozostała podłączona do plusa diod pomocniczych?(tak jest w chwili obecnej) Teoretycznie mógłbym to jakoś rozłączyć - ale wtedy to już się straszny bałagan zrobi z tym alternatorze - bo będę musiał prostownik ze szczotkotrzymaczem jakoś kablami łączyć, a w chwili obecnej są one zalutowane razem
  • Poziom 28  
    Jeśli tak to można łatwo wsadzić regulator od fiata 126.
  • Poziom 21  
    to znaczy? - moge prosic o jakies dokladniejsze info
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Oto schemat z regulatorem od malucha.
    Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
  • Poziom 21  
    bardzo dziekuje. jutro lece do sklepu i poinformuje czy mi sie udala ta operacja
  • Poziom 21  
    Witam, regulator od malucha założyłem - działa :) Bez obciążenia jest napięcie ładowania 14,2V a przy obciążeniu 14V. Został tylko problem nie święcących lampek na desce rozdzielczej podczas odpalania, tzn. lampki właściwie się świeca ale bardzo słaba -tylko od oleju świeci dobrze. Moje pytanie brzmi. Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora na wskaźniki W/B podczas gdy alternator stoi w miejscu i jakie jak kreci? Nie wiem czy problem lampek leży dalej po stronie alternatora czy cos dalej jest uszkodzone, być może ze zwarcie jakie zrobiłem na samym początku to właśnie dotknąłem plusem do kabla "Zestaw wskaźników"
  • Poziom 11  
    być może coś upaliło sie w liczniku podaj które dokładnie kontrolki sie nie świecą
    zasilanie jest normalne 12v to niema znaczenia czy alternator pracuje czy nie
  • Poziom 28  
    dj-norek napisał:
    ...Jakie powinno być napięcie wychodzące z alternatora na wskaźniki W/B podczas gdy alternator stoi w miejscu i jakie jak kreci? ...

    Gdy stoi w miejscu powinnobyć około 0V,a gdy ładuje około12-14V
    dj-norek napisał:
    ...Nie wiem czy problem lampek leży dalej po stronie alternatora czy cos dalej jest uszkodzone, być może ze zwarcie jakie zrobiłem na samym początku to właśnie dotknąłem plusem do kabla "Zestaw wskaźników"

    Dotknięcie "plusem" do tego przewodu, nie powinno spowodować uszkodzenia, problem raczej nie leży też po stronie alternatora, ani przewodu W/B
  • Poziom 21  
    nie świeci (właściwie świeci ale bardzo słabo) lampka od akumulatora, chłodnicy, itp., a normalnie(czyli jasno) zapala się tylko lampka od ciśnienia oleju i gaśnie po paru sekundach od odpalenia silnika. Czyli rozumiem ze przy wyłączonym silniku a stacyjce przekręconej na 1 gdybym podał 0V na kabel W/B(oczywiście wcześniej odłączony od alternatora) to wszystkie kontrolki powinny się zaświecić, a przy podaniu 12V powinny zgasnąć, tak? Poza tym ze kontrolki nie świeca przy odpalaniu to chyba one działają poprawnie bo odłączyłem przewód od chłodnicy i na desce zaświeciła się jasno kontrolka od chłodnicy, czyli ewentualne awarie chyba pokazuje deska poprawnie
  • Poziom 28  
    Przewód W/B nie zasila kontrolek i nie powinien mieć wpływu na ich pracę. Służy jedynie do sygnalizacji ładowania (awarji). Kontrolki zasila inny obwód (po stacyjce). Myślę że trzeba go sprawdzić.Pod tablicą wskaźników mogą być słabe styki, zimne luty itp.
  • Poziom 21  
    myślę ze przewód W/B ma jakiś związek z samymi kontrolkami bo przesady one święcić od razu po moim zwarciu czyli ewentualne zimne luty czy jakieś słabe styki nie wchodzą w grę (chociaż jak rozbiorę licznik to i to sprawdzę). Jak będę miął jakieś dodatkowe informacje na temat mojej usterki to dam znać
    pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Wprawdzie w treści mało jest konkretów ale zadziwa mnie jak łatwo sobie poradziłeś z tym regulatorem. Przecież tam wcale nie łatwo umieścić go na miejscu nie znając sposobu. Obawianm się ,że szczotki zostały uszkodzone. A regulator przeważnie pochodzenia amerykańskiego kosztuje nie więcej niż 100 PLN. Nie wiem czy potrzebnie się męczysz.
  • Poziom 21  
    no ten regulator kosztuje 260zl - w kilku sklepach pytalem - a montaz jest prosty tylko przy wkladaniu wirnika trzeba szczotki zablokowac drutem
    pozdrawiam