Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Frontier - Skrzynia automatyczna ślizga się, przeciąga biegi i szarpie..

03 Maj 2019 23:20 876 8
  • Poziom 16  
    Witam.
    Kupiłem problem z automatyczną skrzynią biegów w samochodzie Nissan Frontier VG33E z roku 2004. Silnik benzyna 3.3 V6 skrzynia chyba posiada oznaczenie RE4R01A. Dokładny numer to 5N1ED28Y33C640086.
    Najpierw miałem problemy z silnikiem, ale już naprawiony teraz skrzynia biegów...
    Wyraźnie czuć że skrzynia ślizga się na każdym biegu im cieplej tym gorzej, z 1 na 2 szarpie i przeciąga wszystkie biegi. Biegi dobrze przełoży, ale przy odjęciu gazu. Ciekawy jest też odgłos huczenia jak by łożyska, a dzieje się tak gdy silnik nie przyspiesza ani nie zwalnia, czyli nie ma obciążenia na jakiś element przeniesienia napędu (może sprzęgło hydrokinetyczne?...). Odgłos dobiega jak by ze skrzyni, ale nie jestem pewien... Bardzo rzadko zapina się lock-up 4%
    Olej trzyma stan i jest czysty, ale sprawdzany był tylko na bagnecie.
    Z tego co poczytałem to posadzone może być sprzęgło hydrokinetyczne, ale wydaje mi się że coś jeszcze... może tłoczek na elektromagnesie?...
    Mechanika pojazdowa nie jest mi obca, ale to moja pierwsza skrzynia automatyczna w życiu, nawet nie jeździłem automatem, dlatego nadziałem się na taki stan skrzyni...
    Pomysł mam taki, że ściągnę skrzynie, wymienię konwerter i zobaczę co będzie się działo.
    Wiem że jest bardzo dużo pracy z demontażem skrzyni, więc nie chciał bym drugi raz tego robić.
    Nie wiem w którym miejscu odkręca się konwerter od koła zamachowego. Podpowie ktoś jak zdemontować tę skrzynię, na co uważać?
    Proszę o wszelkie uwagi w temacie.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 4  
    Udało się rozwiązać problem? Po wymianie konwertera szumienie ustało?
    Ja przy pierwszym, drugim biegu na wolnych obrotach mam jakbym turbina mi gwizdała, a jej nie mam.
    Przeciąganie, niezbyt straszne, ale czasami jest. Czasami też z jedynki na dwójkę przy delikatnym dotykaniu gazu w korku wrzuci bieg drugi że stukiem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 16  
    Oddałem skrzynie do naprawy pół roku temu. Mechanik rozebrał ją, złożył i chu... Brak wstecznego do przodu też nie bardzo. Do tej pory samochód stoi u niego nie naprawiony i chyba skończy się w sądzie...
    Wymienione zostało: konwerter po regeneracji z gwarancją 3lata, niektóre lekko przytarte tarczki, komplet uszczelek, elektrozawory oryginał ze stanów i komplet transgo dedykowany do skrzyni.
    Ogólnie 4 tyś złotych.

    Jak naprawię gdzieś skrzynie biegów to dam znać, ale na razie to mi spać nie daje.
  • Poziom 4  
    Współczuję...W takim razie czekam na jakieś info, a w międzyczasie będę sam działał.
  • Poziom 7  
    Jeśli można wiedzieć to jak zdemontowales sprzęgło i zamach od bloku? Mam Nissana 4.0 i stoję w tym miejscu.
  • Poziom 16  
    Już piszę.
    Mimo że ja mam inny silnik i inną trochę skrzynie, to myślę że u ciebie będzie analogicznie...
    Rozrusznik trzeba wykręcić i od tej dziury będziesz musiał obracać kołem zamachowym aż znajdziesz 4 śruby innej dziury u mnie nie było.
    Po odkręceniu tych czterech śrub złazi sprzęgło ze skrzynią.
    Nie ściągaj skrzyni bez sprzęgła bo możesz uszkodzić uszczelniacz w skrzyni.
    Zakłada się analogicznie, czyli najpierw sprzęgło delikatnie do skrzyni, a później skrzynie razem ze sprzęgłem do silnika.

    Fajna ta 4 litrówka tylko od razu trzeba katalizatory wywalić żeby silnika nie zatarło na gładziach cylindrów.
  • Poziom 7  
    Katy już puste :) sprzęgło opanowałem, jest okienko od dołu :) zmartwiles mnie tym uszczelniaczem, bo wytargalem motor razem ze sprzeglem :/
  • Poziom 16  
    Jak zrobiłeś do w miarę delikatnie to ok.
    Tam jest simmering.
  • Poziom 16  
    W mojej skrzyni zostały wymienione wszystkie uszczelki, elektrozawory, konwerter i został wsadzony shift kit Transgo i dalej skrzynia się ślizga i silnik tak jak by nie miał mocy. Jak jadę pod górę to obroty silnika są stałe a samochód zwalnia...
    Szarpanie przy zmianie biegów zniwelowane, czasami delikatne. Zmianę biegów przeciąga, ale jak odpuszczę gaz to przekłada od razu, ewidentnie wina tego ślizgania.

    Zrobiłem stall test i wynik książkowy. Pomierzyłem ciśnienia oleju na D, 1, 2 i R na biegu jałowym i pod obciążeniem i wyniki też książkowe.

    Teraz dopadłem inną płytę sterującą, ponoć sprawną i będę ją podmieniał.
    Jest szansa że to płyta sterująca?
    Co jeszcze mogę sprawdzić?
    Sterownik elektroniczny?