Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - ABS działa pomimo uszkodzenia koronki ?

04 Maj 2019 15:06 171 9
  • Poziom 6  
    Witam
    - ostatnio diagnozowałem PP2000 wszystkie systemy w Peugeot 406 2.0 HDI 2001r.
    - nie moglem połączyć się z ABS a przy probie zdiagnozowania AIR BAG interfejs się zawieszał - próbowałem kilka razy, w gnieździe OBD poprawiłem piny i nic...
    - podczas remontu zawieszenia zauważyłem pękniętą koronkę na przegubie, była luźna na przegubie, przerwa z 1.5mm
    - tymczasem ABS działa i załącza się podczas każdego hamowania, nie zapala się kontrolka ABS i nigdy nie zapaliła się podczas jazdy (przez rok zrobiony przebieg ok. 50tys)
    - po włączeniu zapłonu kontrolka zapala się i gaśnie tak jak w innych Peugeot 406
    O co chodzi ?
    Nie można połączyć się z ABS, pęknięta koronka a błędu brak, sam ABS działa bo załącza się podczas gwałtownego hamowania
    Znam przypadki gdzie koronka ma minimalną przerwę i od razu wywala błąd - tutaj duża szczelina, sama koronka luźna na przegubie i nic się nie dzieje, nie wywala błedu...
    Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem w Peugeot lub innym samochodzie ?
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 6  
    wacek.wacek napisał:
    Koronka obraca się?

    no tak bo pękniecie jest duże i przez to koronkę można obrócić na przegubie (pod koronka jest sporo luźnej rdzy)
    zapomniałem dodać, ze kiedy odłączyłem wtyczkę od modułu ABS to od razu na wyświetlaczu pojawił się komunikat o awarii ABS
    nie odłączałem poszczególnych czujników i nie sprawdzałem podczas jazdy cz komunikat znów się pojawi - po prostu nie miałem już na to czasu ale przy kolejnej naprawie tak sprawdzę i dodatkowo multimetrem sprawdzę czujniki - szczególnie ten czujnik przy kole gdzie była uszkodzona koronka
  • Poziom 6  
    wacek.wacek napisał:
    Wymień tą koronkę i nie szukaj kłopotów na siłę.


    Ja nie szukam kłopotów - auto mojej znajomej, specjalnie kupiła PP2000 aby pomóc mi ogarnąć m.in. ABS, klime i wentylator chłodnicy...
    chce podłączyć się pod ABS aby móc odpowietrzyć pompę ABSu - jest zapowietrzona, poprzedni właściciel (kierowca mechanik) kupił używaną, zmienił ale nie wiedział ze trzeba ja odpowietrzyć...
  • Poziom 42  
    Nie potrzeba fejsu do odpowietrzenia ABS-u
    Podłącz się do niego bezpośrednio, część odpowiedzialna za komunikację może być uszkodzona.
  • Poziom 6  
    kkknc napisał:
    Nie potrzeba fejsu do odpowietrzenia ABS-u
    Podłącz się do niego bezpośrednio, część odpowiedzialna za komunikację może być uszkodzona.

    Nie potrzeba fejsu ? to jak uruchomię zawory w pompie i zrobię procedure odpowietrzania/wymiany płynu ?
    wiem ze w oryginalnym testerze Opel/Chevrolet/Daewoo jest opcja takiej procedury...
    Nie wiem jak podłączyć się bezpośrednio ale myślę ze przewód który łączy modulator z gniazdem OBD może być przerwany i dlatego brak tej komunikacji w gnieździe - kiedy odpiąłem wtyczkę od modulatora to od razu miałem błąd na desce i komunikat na wyświetlaczu o awarii ABS, czyli jakąś komunikacja jest...

    Dodano po 20 [minuty]:

    wacek.wacek napisał:
    Na początku nic nie pisałeś że zapowietrzony układ. A co z tą klimą?

    No tak zapomniałem, starałem sie dokładnie opisać problem a o tym nie wspomniałem...
    Klima już prawie ogarnięta, w BSI był uszkodzony przekaźnik (czyli typowa usterka) ale nie włącza się wentylator chłodnicy (czyli kolejna typowa usterka, wentylator sprawny)
    po szybkiej kontroli całego obwodu wentylatora chłodnicy - czyli sprawdziłem przekaźniki, oporniki, konektory, czujnik temp, niestety z braku czasu nie prułem wiązek aby dokładnie sprawdzić ale po zmierzeniu multimetrem wszystkie przewody całego obwodu wentylatora mają ciągłość itd.
    podejrzewam ze sterownik silnika nie załącza wentylatora po otrzymaniu sygnału od czujnika temperatury - wykonywałem test z PP2000 i nic
    po odczytaniu błedów miałem "Stały błąd. Obwód mala predkość GMV - zwarcie do plusa"
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    A po co chcesz zawory uruchamiać. Robisz to tradycyjnie, ciśnieniowo lub podciśnieniowy. I nie ma problemu.
    Moduł jest widziany ale brak z nim komunikacji. A nie jakaś jest. Po prostu wysiada. Przerabiałem to kiedyś w swoim Partnerze. Po 2 latach ABS był widziany, ale nie rozpoznawany trzeba było ręcznie podać typ. Po kolejnych 2 nawet tego nie było. Po roku czasem zapalał kontrolkę awarii. Najpierw bardzo rzadko i na krótko. Potem coraz częściej i na dłużej. Aż po kolejnych 3latach wysiadł całkowicie. Wymieniłem na używany, i jest OK.
  • Poziom 6  
    kkknc napisał:
    Po 2 latach ABS był widziany, ale nie rozpoznawany trzeba było ręcznie podać typ.

    OK dzięki, masz racje - podczas próby połączenia się z ABS zawsze pyta mnie czy wybór jest słuszny...
    nie mogę skontaktować się z poprzednim właścicielem aby zapytać dlaczego zmieniał modulator ABS - tutaj wychodzi na to, że ten zamontowany tez robi problem...
    Widzę że będzie sporo roboty przy tym Pugu, poprzednik ogarnął sprawy mechaniczne a elektrykę zostawił, nawet nie poprawił uszkodzonych przewodów, kostek, punktów masowych....nic - chyba w myśl zasady "dopóki działa to nie ruszać"