Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co to za silnik i jak go podłączyć

05 May 2019 02:08 510 8
  • Level 2  
    Witam, potrzebuje pomocy odnośnie silnika i kwestii jego podłączenia, w szczególności jego hamulca jest to silnik jednofazowy w którym chciałbym sterować kierunkiem oraz żeby mial dwie prędkości w każda ze stron, jaki uklad do tego zastosować? Na dole schemat podłączenia w puszce Proszę o pomoc



    Co to za silnik i jak go podłączyć Co to za silnik i jak go podłączyć
  • Level 36  
    To silnik na prąd stały?
  • Level 2  
    No właśnie tu lezy problem, wcześniej pracowal przy maszynie do cięcia kamienia i odpowiadal za ruch w lewo i prawo na dwóch prędkościach, nie mam pojęcia czy jest na prąd stały, z tabliczki nie wiele wynika, w puszce znajduje się uklad który narysowalem odręcznie, długo szukałem podobnego tematu dlatego zdecydowałem się napisać, a nóż ktoś pomoże
  • Level 43  
    rafek18 wrote:
    z tabliczki nie wiele wynika
    Wynika wszystko, tylko Koledze przetłumaczyć się nie chce :cry: . Silnik prądu stałego - równoległy - wirnik 220 VDC , stojan 220 VDC. W takich silnikach stosuje się stale wzbudzenie (stojan), a reguluje obroty przez zmianę napięcia na wirniku - np. regulatorem tyrystorowym. Także odwracając polaryzacje wirnika względem stojana, uzyskuje się zmianę kierunku obrotów. Oznaczenia zacisków najprawdopodobniej A1 A2 wirnik (Anker), F1 F2 stojan (Feld.).
    Zbędne usunałem{T.M.]
  • Level 2  
    Witam, czyli mam rozumieć że na owy mostek który narysowalem mam podać napiecie 230AC które zostanie zamienione na prąd stały tak? A co z przewodami które podłączone sa pod zaciski V i Y tam również musi byc podane napięcie zmienne poprzez jakis mostek? Rozumiem ze zmiana polaryzacji na tych zaciskach Vi Y będzie powodowała zmiane obrotów?zas zmiana napięcia powoduje zmianę prędkośći? (silnik do tej pory mial dwie) Mam znikome doświadczenie w silnikach prądu stałego dlatego czasem warto zapytać mądrzejszych, dodam ze żadnych opisów A1 A2 i F1 F2 nie ma ☹️
  • Level 20  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    Silnik prądu stałego - równoległy


    Dzień dobry.
    Raczej wygląda na obcowzbudny. Jeżeli będziemy regulować napięcie w obwodzie wzbudzenia - a konkretnie obniżać jego wartość możemy "odwzbudzić" silnik. Uzyskamy wyższe obroty, ale znacząco zmaleje moment napędowy.
  • Level 43  
    noplis wrote:
    Uzyskamy wyższe obroty, ale znacząco zmaleje moment napędowy.
    Dlatego tak się nigdy nie robi - reguluje się napięcie wirnika. Teoretycznie, przy zaniku pola magnetycznego stojana silnik osiąga nieskończenie wielka prędkość obrotową, przy nieskończenie małym momencie obrotowym. Większe napędy mają zabezpieczenie przed tym efektem.

    @rafek18 Mozesz podlaczyc ten silnik poprzez jeden mostek prostowniczy. Szczotki równolegle ze stojanem, i wówczas regulować prędkość dowolnym regulatorem fazowym. (ściemniaczem).
  • Level 2  
    Próbowałem na kilka sposobów panowie, na dwóch mostkach jeden na wzbudzenie drugi na wirnik, za kazdym razem wywala mostek, (trzyma hamulec?) kwestia hamulca który jest na 190v, czy spróbować wpiąc go w szereg ze stojanem a moze podac mu zasilanie przez kolejny mostek?
  • Level 43  
    Nie tak. Ten hamulec jest mało widoczny na tabliczce znamionowej (Bremse). Dopiero teraz się dopatrzyłem. Weźżesz porządny, 10 amperowy, 600 woltowy mostek i po pierwsze odhamuj nim silnik. Po drugie podłącz do tego hamulca równolegle stojan, a na koniec wirnik, też równolegle do reszty.