Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony

06 Maj 2019 08:53 1965 29
  • Poziom 13  
    Mam Mercedesa W447 osobowy Extra long.
    Auto ma 3 lata i strasznie nierówno zużywa bieżnik na tylnej osi - ścina opony od środka. Auto nie ściąga, jedzie jak po sznurku. Opony w rozmiarze oryginalnym (245/45/18). Opony klasy Premium. Opony na tylnej osi wystarczyły tylko na 25 tys. km (na przedniej zużyły się bardzo niewiele). Załączam zdjęcie opony z tylnej osi i z przedniej (zakładane były w tym samym momencie).
    W drugim aucie Mercedes Vito W639 miałem dokładnie to samo, tyle że na dłużej opony mi starczały. W nim dwukrotnie sprawdzałem zbieżność i nic nie pomagało.

    Pytanie do znawców marki, serwisantów Mercedesa, czy to kwestia ustawienia zbieżności, czy po prostu wszystkie Vito tak mają? Dodam, że auta moje jeżdżą najczęściej z pełną liczbą pasażerów i bagażami czyli są załadowane.

    Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony

    A tak wygląda druga opona z tylnej osi...
    Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony

    Czy takie zużycie (jednostronne) mogło by być w wyniku zbyt niskiego ciśnienia w oponach i jeżdżenia tak załadowanym autem (pod pełnym obciążeniem ładunkowym)?
  • Poziom 31  
    Zrób geometrię załadowanego na full. Będziesz widział co się rozjeżdża.
  • Poziom 17  
    Nie ścina i nie zużywa się tylko opona jest uszkodzona. Gdyby opona "ścinała" się to miałbyś jednostronne zużycie gumy a na tym foto takiego niema. Geometria a zbieżność zawieszenia to dwie różne sprawy. Zapewne w tym drugim autku też dzieją się problemy z opony na tylnym prawym kole? Porównaj kąt pochylenia koła w stosunku do fabrycznych ustawień, podejrzewam tu problem.
  • Poziom 14  
    Tak, jak Kolega wyżej napisał, też wygląda mi to na winę uszkodzonej/ wadliwej opony. Mi ścinało dziwnie oponę i grzała się. Nie widać było na oponie nic. Po zdjęciu koła wulkanizator pokazał mi, w którym miejscu jest uszkodzona siatka. Opona ekonomiczna jeżdżona delikatnie.
  • Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Opona na ostatnim zdjęciu wygląda jakby ocierała o jakiś element nadwozia. Zobacz czy przy maksymalnym dobiciu zawieszenia nie wystaje nad nią jakaś śruba czy coś takiego.
  • Poziom 38  
    kkknc napisał:
    Opona jest uszkodzona, a nie nierównomiernie zużyta.
    I kwalifikuje sie do natychmiastowej wymiany.
    Ps. powodem uszkodzeń być może jest przeciążanie samochodu. :cry:
  • Poziom 12  
    dokładnie tak to wyglada jak wyzej napisał kolega ze o cos ociera, bo ta wrega jest wycieta sztucznie przez cos

    Dodano po 3 [minuty]:

    może coś w nadkolu wystaje
  • Poziom 13  
    Panowie czytajcie proszę precyzyjniej.
    Problem ze "ścinaniem" opon w Vito mam juz od dawna.
    Ścina tylne opony od wewnątrz, o nic nie ociera!
    Dzieje mi się tak już w trzecim Vito więc to chyba nie przypadek.
    Byłem na geometrii już kilka razy i nie pomaga.
    Podobno w Vito tak jest że ścina wewnętrzna oponę - opinie od wulkanizatorów.
    Raczej pójdę w kierunku zrobienia geometrii pod obciążeniem - może to coś podpowie.
  • Poziom 42  
    Konstrukcja tych wachaczy jest taka a nie inna. Przy dużym obciążeniu koła " idą w negatyw" i tnie środki. Rozwiązanie proste to dużo twardsze sprężyny ale wtedy bez obciążenia będzie się prowadził jak taczka. Rozwiązanie wygodne to pneumatyka z tyłu i ciśnienie ustawiane w zależności od obciążenia.
    One nie wychodziły w airmatic? Może można dołożyć.
  • Poziom 13  
    Faktycznie w ostatnim najnowszym mam bardzo miękkie sprężyny, nawet na pusto są za miękkie i w nim najbardziej tnie tył z dotychczasowych aut.

    Pneumatyki nie chcę dokładać. A wiadomo jakie sa fabryczne twardości sprężyn do W447 Vito? Bo wiem, że są rożne wersje zawieszenia.
  • Poziom 8  
    Witam.
    Przyczyną wycierania się opon lub ich pękania są zbyt wąskie alufelgi fabryczne.
    Do rozmiaru opony 245 felga powinna mieć wymiar 8.5-9 cali ,a nie 7 czy 7.5.
    Producent aut oczywiście pali głupa i oczywiście nie bierze na siebie odpowiedzialności.
    U mnie zwykłe opony niszczyło z przodu i z tyłu tak jak u Ciebie (u innych kolegów też) ,a jak założyłem runflaty to felga niszczyła opony przednie aż oderwał się rant opony.

    [Qurl=https://obrazki.elektroda.pl/6737160400_1571353525.jpg]Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony[/url] Mercedes Vito/V-klasa W447 - nierównomierne zużycie bieżnika, ścinanie opony
  • Poziom 13  
    A czy zatem rozwiązaniem problemu byłoby założenie na istniejące felgi opony węższej np 215 czy 225?

    Ja zauważyłem, że w Vito gdzie mam opony właśnie 215 ten problem jest o wiele mniejszy.
  • Spec od Mercedesów
    viper111 napisał:
    czy po prostu wszystkie Vito tak mają?

    Sprawdziłem gdzie należało, i są zgłoszenia na temat podobnego uszkodzenia w V-klasie 447 z kodem wyposażenia RK1 (245/45 R19 tires) i odnoszą się do zuzycia bieżnika w części środkowej na kołach osi tylnej przy średnicy felgi 19 cali.
    Dotyczy fabrycznie stosowanych opon ContiSportContact5 245/45R19XL 102Y Powodem ma być niski profil sportowej opony bardziej podatny na nierównomierne zużycie przy wysokich obciążeniach i prędkościach
    W zaleceniach wymienia się dokładne sprawdzenie kompletacji zawieszenia pod kątem oryginalności poszczególnych elementów, sprawdzenie ciśnienia w oponach (zalecenie fabryczne zostało zmienione w kwietniu 2016) i sprawdzenie geometrii wg danych serwisowych. Czy w zakresie geometrii zostało coś zmienione? - Nie wiem. Trzeba by porównać dane producenta z danymi w urządzeniu gdzie wykonujesz kontrolę.
    W przypadku, gdy zużycie będzie się utrzymywać zalecany jest kontakt z producentem (jest na to specjalna procedura) i następnie wdrożenie indywidualnych wskazówek dla konkretnego pojazdu.
  • Poziom 13  
    @Gerri
    Ja mam koła 18 cali 245/45R18 i zuzycie jest tylko na krawędziach wewnętrznych więc w/w zgłoszenie serwisowe jednak nie dotyczy

    Natomiast zastanawiam się teraz intensywnie nad wymianą amortyzatorów z tyłu i chciałbym do mojej V klasy (wg wyposażenia kod zawieszenia to CF8 SPORTS SUSPENSION) wsadzić trochę twardsze.
    Pytanie czy amortyzatory i sprężyny w Vito Tourer Extra Long (osobowy) są takie same jak w V klasie ? Lub czy można wsadzić twardsze?
    Moja V klasa niestety jest dość miękka co ewidentnie przeszkadza na nierównej drodze i przy obciążeniu a mam też Vito 447 i mam wrażenie, że z tyłu zawieszenie jest twardsze?
  • Poziom 4  
    Witam,

    Mam V klase ekstra długi, auto ma rok, przebieg 35 000 km.
    Dzisiaj zaobserwowałem bardzo nierówne zużycie opon przednich od środka (Continental 245/45/19)
    Jutro jadę z reklamacją ale obawiam się spychologi w stylu za mało lub za dużo dopompowane koła.
    Może ktoś ma podobny problem lub jakiś pomysł jak nie dać się zbyć.
  • Poziom 25  
    Witaj kolego co do spychologi w książce masz podane ciśnienie sprawdż u siebie ile masz i masz atut przecież ciśnienie jest zgodne z zaleceniami producenta reklamacja powinna być uwzględniona
  • Poziom 4  
    Wczoraj dodzwoniłem się do serwisu mercedesa i usłyszałem że powinienem co 10 000 km rotować opony z przodu na tył i co 2 miesiące sprawdzać geometrie kół.
    Pan powiedział że w V Class to normalne bo samochód jest ciężki i na kołach 19 " tak jest.
    Nowy samochód 35 000 km przebieg i koniec opon a w bagażniku najlepiej wozić zestaw małego mechanika żeby sobie co 2 miesiące geometrie ustawić.
    To jakaś kpina.

    Ciśnienie opon mam zawsze dobre, z zawodowego zboczenia sprawdzam je bardzo często nie przyszło mi jednak do głowy żeby nurkować pod roczne auto żeby sprawdzić czy mam jeszcze opony .
  • Poziom 13  
    Grzegorz V napisał:

    Nowy samochód 35 000 km przebieg i koniec opon a w bagażniku najlepiej wozić zestaw małego mechanika żeby sobie co 2 miesiące geometrie ustawić.


    Ja na oponach 245/45 R18 cali robię max 25000 km na tylnej osi. Na przedniej nieco więcej.
    Przestałem z tym walczyć :(

    W Vito na oponach 225/55 R17 jest dużo lepiej, nie ścinają się. Zamierzam do V klasy założyć właśnie 225/55 R17 lub 225/50 R18.
  • Poziom 4  
    Ja zamierzam jednak powalczyć, opony mogą się zużywać ale równomiernie.
    Jeżeli zużycie jest nierównomierne świadczy to o wadzie zawieszenia.

    Jeżeli ktoś jeszcze ma podobne problemy proszę pisać, może z jakimś zbiorowym pozwem powalczymy.
  • Poziom 13  
    Grzegorz V napisał:
    Jeżeli zużycie jest nierównomierne świadczy to o wadzie zawieszenia.


    Wg mnie jest to taka konstrukcja zawieszenia. W Vito/Viano W639 też ten problem występował (ścinanie opon od wewnątrz pod dużym obciążeniem).
  • Poziom 4  
    Jeżeli to takie zawieszenie to i tak świadczy o wadzie ukrytej.
    Klienci powinni być o tym informowani przed zakupem a jeżeli tak się nie stało podlega to rękojmi.

    Po pierwszym zgłoszeniu w serwisie założono mi moje nowe opony, ustawiono geometrię za którą musiałem zapłacić, reklamacja nie została uznana.
    Obecnie jestem na etapie pisanie zaskarżenia od procesu reklamacyjnego a jak tylko pojawi się nierównomierne zużycie opon zgłaszam reklamację powołując się na prawo rękojmi i wady ukryte.
  • Poziom 2  
    Hej. Mam V klasę z końca 2018 i ostatnio odkryłem ,że przednie zimowe opony od zewnętrznej strony są "zlizane" .
    Zgłosiłem się z tym problemem do serwisu. Jak to w MB kawka taxi itd... wszystko super ,aż do momentu odbioru auta.
    Jaki mnie nerw wziął gdy Pani z serwisu przeczytała mi notatkę mechanika : opony z tyłu przełożono do przodu i, po czym koło kierownicy stoi nierówno , auto ściąga na prawo i zaleca się wymianę opon na nowe .Dodatkowo chciano mnie obciążyć mnie za ustawienie geometrii ,ponieważ na geometrię jest 10 tys km gwarancji. Przebieg auta 26 tys km i potem się okazało ,że są "zlizane opony letnie i zimowe" !!! . Po dłuższej rozmowie z obsługą i mechanikiem stwierdzono ,że powinienem zareklamować opony , bo to wina opon, a na koniec Pani stwierdziła ,że powinienem wymienić sobie z 18 na 16 i wtedy problem zniknie ! W V-klasie występują w ogule 16 ???
    Poczułem ogromną spychologię , a najbardziej mi się podoba tekst ludzi z MB "to nie wada to cecha"
    Obliczając V klasa potrzebuje 1 kompletu opon na 26 tys km i sprawdzania geometrii co 10 tys km. Tak ,więc rocznie wydajemy dodatkowe 3 tys zł na opony i geometrię .
    Dla mnie , kierowcy z 20 letnim doświadczeniem nawet w przypadku starych aut coś takiego się nie przytrafiało.
  • Poziom 13  
    @radekss771 możesz napisać w jakim rozmiarze masz opony?
    I czy faktycznie od ZEWNĘTRZNEJ strony ścięło Ci opony i tylko z przodu?
    W większości przypadków ścina od wewnątrz!?
  • Poziom 4  
    Mi ścięło przednie od wewnątrz, zrobili regulację za którą musiałem zapłacić.
    Po tej regulacji auto znacznie gorzej się prowadzi (pływa po drodze) nie wiem jeszcze jak będzie z oponami na razie przejechałem po regulacji 10 000km.
    Oczywiście MB nie widzi problemu.
    Nie wiem co zrobić, najlepszy był by jakiś pozew zbiorowy,
    Odechciało mi się mercedesa na dobre.
  • Poziom 13  
    Zastanawiam się jeszcze czy wersja zawieszenia może mieć znaczenie?
    Ja mam w V klasie zawieszenie CF8 SPORTS SUSPENSION i opony 245/45/18 i problem występuje na obu osiach - ścinanie opon od wewnątrz .
    Natomiast w Vito mam zawieszenie chyba CF7 i opony 225/55/17 i problem nie występuje.

    Może niech każdy napisze jaki ma kod zawieszenia i opony i stronę ścinania opon, zobaczymy czy występuje jakaś prawidłowość.
    Może dane podajcie w układzie:
    1. V klasa W447 Extra Long, opony 245/45/18, felgi 7.5 J X 18, zawieszenie CF8 SPORTS SUSPENSION, ścinanie opon od wewnątrz na obu osiach (z tyłu najbardziej)
    2. Vito W447 Extra Long, opony 225/55/17, felgi 7.5 J X 17, zawieszenie CF7, problem nie występuje (po przejechaniu 30 tys km od nowości)
  • Poziom 4  
    V klasa W447 Extra Long, opony 245/45/19, felgi 8 J X 19, zawieszenie 4 x 4 , ścinanie opon przednich od wewnątrz
  • Poziom 13  
    ALIBABA I napisał:
    Grzegorz V napisał:
    ścinanie opon przednich od wewnątrz
    wynika że są robieżne


    Rekomenduję przeczytać wątek od początku zanim napisze poradę jak wyżej !!!