Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 1214 (1224) - Brak ładowania na akumulatorach

07 Maj 2019 21:29 882 62
  • Poziom 6  
    Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy. Otóż mam problem w ciągniku, alternator ładuje, mierzylem ma 24v gdy włączę światła i dam gazu zaczynają jaśniej świecić czyli ładowanie jest. Ale jak zmierze na akumulatorach to miernik pokazuje około 12V A nie 14 tak jak powinno być. Z góry dziękuję.
  • Relpol
  • Poziom 23  
    Jakaś dziwna ta masa w żółtej koszulce . Odkręć nakrętkę i wyczyść. Dobrze byłoby wyczyścić resztę połączeń na alternatorze łącznie z kontaktem alternatora z silnikiem oraz masą z aku. do korpusu traktorka.
  • Poziom 38  
    Witam .
    Tu masz instalację 12V ,więc alternator jest 14V .Napięcie 24V na alternatorze raczej niemożliwe,jedynie może być jak słaba masa alternator -silnik .Ciągnik posiada przełącznik 12/24V ,wiec rób pomiar napięcia (na klemach),na poszczególnych akumulatorach.Na akumulatorze który nie jest połączony bezpośrednio z masą ciągnika ,może występować mniejsze ładowanie,niż na drugim akumulatorze.
  • Poziom 12  
    Ja miałem taki przypadek w zetorze 8045 że napięcie ładowania miałem 18-24v w instalacji 12 v, uszkodzony był regulator napięcia. Elektryka działała o dziwo normalnie tylko akumulatory nie wytrzymaly..
  • Poziom 38  
    Tylko Kolega pisze że na akumulatorach ma 12V.Gdyby miał na nich około16-18V ,to mogło by tak być jak piszesz.Do sprawdzenia masy ,przewody zasilające akumulatory ,przełącznik 12/24V.Może być wykonany źle pomiar na akumulatorach.Sprawdź napięcie na przełączniku 12/24V ,zacisk (51) względem masy.
  • Poziom 6  
    Znaczy się ustawiłem na mierniku prąd stały. Końcówka czerwona do plusa czarna do minus i miernik pokazuje 12V. Jak mu przygazuje to nieznacznie wzrośnie do 12,3. 12,5 Ale to jest mało
    Zmierzyłem na stacyjce od alternator kabel ten czerwony pokazuje 24V. I jak to jest bo ja sam nie wiem to jest alternator 24 czy 12V?😣
  • Poziom 38  
    Zrób pomiar na zaciski 51 przełącznika 12/24V,ewentualnie jak robisz pomiar,to końcówkę minusową podłącz do alternator ,a następnie na korpus silnika.
  • Relpol
  • Poziom 36  
    To jest alternator 12V, w tym ciągniku 24V służy jedynie do rozruchu
  • Poziom 38  
    To kolego wiadomo,gdyż jest przełącznik 12/ 24V do rozruchu.Rozrusznik 24V,reszta instalacji 12V.
  • Poziom 38  
    To zmienia postać rzeczy.W tym wypadku musisz mieć gdzieś słabe połączenie.Alternator wygląda jak z Jelcza ,lub przerobiona 12-tka z Fiata lub Poloneza.Sprawdzałeś czy masz dobrą masę na alternatorze?.Gdzie idzie przewód (+30) zasilający alternator?,musisz to stwierdzić gdzie jest spadek napięcia,czy masz amperomierz?.Jeżeli tak ,to tam może być coś przysmażone.
  • Poziom 29  
    Skoro ładuje tylko 24V to nic dziwnego że na akumulatorach jest 2x12V. Powinno być 28-29V na alternatorze, zakładając że to instalacja 24V bez przełącznika.
  • Poziom 38  
    dwdareo953 napisał:
    Znaczy się ustawiłem na mierniku prąd stały. Końcówka czerwona do plusa czarna do minus i miernik pokazuje 12V. Jak mu przygazuje to nieznacznie wzrośnie do 12,3. 12,5 Ale to jest mało
    Zmierzyłem na stacyjce od alternator kabel ten czerwony pokazuje 24V. I jak to jest bo ja sam nie wiem to jest alternator 24 czy 12V

    To w końcu gdzie ten pomiar robiłeś ,na jednym akumulatorze ,czy(-) pierwszego a (+)drugiego?.
  • Poziom 6  
    Robiłem pomiar na jednym akumulatorze i jest 12V na wolnych obrotach. Instalacja jest 12V światła itd bo jest pociągnięta z jednego akumulatora. Takiego go już kupiłem. A rozruch jest 24V. Tak jakby przeciazeniowka i spina dwa akumulatory.
  • Poziom 28  
    I dla tego sprawdź tą "przeciążeniówkę " czy prawidło działa nie wypaliły się lub zgrzały styki i nie przełącza akumulatorów i dla tego masz 24V.
  • Poziom 38  
    To wygląda na to że jednak masz przełącznik 12/24V.Czy to trudno sprawdzić dokąd prowadzone są przewody od akumulatorów?.
  • Poziom 6  
    Więc tak mam dwa aku 12V 140ah. Pierwszy akumulator od strony rozrusznika jest tak plus od niego jest do rozrusznika A minus spina się z drugim akumulatorem z plusem. A minus drugiego rozrusznika idzie na wyłącznie masy tak zwany "hebel" A potem krótkim kablem na masę na silniku. I nie mam żadnego przełącznika 12/24V. Alternator mam 24V Jelczowski. Ale wybadałem że ma na wolnych 20V A na obrotach 24V. A to przecież za mało. Bo powinno być pewnie z 28,29V. Mam nadzieję że rozjasnilem troche. Nie wiem czemu tak ktoś zrobił.
  • Poziom 12  
    To masz instalacje na 24 v przerobiona, prawdopodobnie ten przełącznik 12/24 się uszkodził i dlatego ktoś to przerobil. Na początku sprawdź czy dochodzi wzbudzenie do alternatora, naciąg paska, przewody. Jeśli to nie pomoże możliwe że regulator napięcia jest do wymiany.
  • Poziom 6  
    Dodano po 3 [minuty]:

    A tutaj Cię kolego zaskoczę. Instalacja mam 12Volt światła itd bo są pociągnięte z jednego akumulatora. Regulator jest zewnętrzny i jest ok. A alternatora wychodzi napięcie około 24V A to za chyba za mało. Powinno być z 28Volt. Z czego te 24 volt to na obrotach rzędu powyżej 1400rpm.
  • Poziom 38  
    Sprawa się nieco rozjaśniła.Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektroniczny.Napięcie jest małe jak sam zauważyłeś, sprawdź naciąg paska czy nie ślizga koło pasowe jak zgaszony silnik.Jeżeli pasek jest dobry, to na moment połącz że sobą końcówki regulatora 15 i 67 i wówczas sprawdź ładowanie na średnich obrotach.Gdy wzrośnie powyżej 24V to świadczy o uszkodzonym regulatorze napięcia jeżeli jest elektroniczny,lub gdy jest mechaniczny należy bo ponownie ustawić.Dla pewności sprawdź czy masz prawidłowo podłączony regulator i czy ma dobrą masę,czy jest na 28V.Na zaciski 15 musi być napięcie 24V,sprawdź je multimetrem.
  • Poziom 6  
    Kurczę ale Panowie wyszukalem że ten altek jest to sw680 od jelcza autosana on jest 6 diodowy, i ma tylko 21A A ja chciałbym założyć jeszcze światła na kabina z przodu z tyłu. A to trochę prądu pochłonie. I teraz mam pytanie czy nie lepiej się odrazu rozglądać na mocniejszym altenatorem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tutaj widać regulator, jest elektroniczny.
  • Poziom 38  
    Ten jest dość słaby,mocniejsze były z Autosana przy silnikach SW400,tylko dość duży gabaryt,lecz nie pamiętam jakiej był mocy.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeżeli dodatkowe reflektory 2xprzód i 2x tył,to jest 13A z groszami + światła oryginalne przód + ładowanie ,to nie jest ciekawie.
  • Poziom 28  
    A kto teraz montuje lampy robocze halogenowe?
  • Poziom 39  
    dwdareo953 napisał:
    Instalacja mam 12Volt światła itd bo są pociągnięte z jednego akumulatora.

    Przerób instalację na 24V albo zastosuj przełącznik 12/24 bo będziesz niszczył akumulatory.
  • Poziom 38  
    Lub światła 24V ,a jedynie wskaźniki zrobić na 12V.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wskaźniki mały pobór prądu ,to by mogło być .Ewentualnie mała przetwornica 24/12V.
  • Poziom 6  
    Więc teraz co będzie lepsze bo mam teraz oryginał rozrusznik 24V i altek 24V 21A. I czy nie lepiej zmienić żarówki i zegary na 24. Czy rozrusznik 12V i altek 12 i szeregowo spiąć + i + i -,- i bedzie kręcił rozrusznik.
  • Poziom 38  
    Nie możesz dać rozrusznika 12V ,jeżeli robisz instalację 24V.W ten sposób szybko spalisz rozrusznik.Zostawiając instalacje 24V (masz rozrusznik i alternator o tym napięciu),zmień tylko żarówki ,przerywacz kierunkowskazów na 24V.Jedynie wskaźniki podłącz pod jeden akumulator,lub zastosuj przetwornicę.Powrót do przełącznika 12/24V ,nie jest dobrym rozwiązaniem (słabo doładowany jeden z akumulatorów).Często się zamieniało miejscami akumulatory by ten niedoładowany się wzmocnił.
  • Poziom 38  
    Rozrusznik ,alternator na 24V masz to nie jest wielki koszt.Druga sprawa że rozrusznik R11 ma moc 3KW,natomiast R10 ma moc 3,7KW, więc tu może być dylemat.Gdyby można było tak zrobić ,to by nie dawali do tego ciągnika rozrusznik R10 tylko R11takie jest moje osobiste zdanie.Możesz zrobić próbę dając R11 i połączyć z jednego akumulatora.Ja osobiście takich eksperymentów nie robiłem,lecz widziałem podłączony rozrusznik 12V pod 24V w osobówce(silnik diesla na wykończeniu).Żywotność rozrusznika znacznie zmalała ,już nawet nie pamiętam na jak długo obeszło się do ponownej regeneracji.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ja osobiście bym zrobił ,tak jak napisałem w poście 27.Być może koledzy z forum mnie skrytykują,ale to ich sprawa.Obciążając jeden z akumulatorów tylko wskaźnikami i od czasu do czasu wycieraczką szyby i dmuchawą,jest mniejsze niż mając podłączone podstawowe światła ciągnika,nie wspomnę o dodatkowych lampach.Na pewno nie powróciłbym do przełącznika 12/24V.W dawnych czasach był tylko z nimi problem w ciężarówkach.Trochę lepiej było w Starach 200,bo miały alternator,natomiast w Starach 28 z silnikiem w którym była prądnica ,to istna porażka.
  • Poziom 6  
    Czyli tak 24V i może by zmienił zegary na 24V
    Bo to w sumie wystarczy od temperatury i wskaznik paliwa. A reszta to tylko żarówki.ale jeszcze jest dmuchawa i wycieraczka🤔

    Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

    Ja tak sobie myślę że może by wszystko zrobił na 12V. Altek kupić oryginał nowy 14Voltowy. Akumulatory spiąć plus plus. Minus minus i Tylko pytanie o rozrusznik 12V. Czy ten nowy planetarny 12V bedzie do niego czy rama bedzie przeszkadzać. Lub czy dobierze jakiś 12Voltowy do 1224