Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestech ZT-A11137 - Radio niefabryczne z Androidem + kierownica multifunkcyjna

08 Maj 2019 13:32 606 3
  • Poziom 10  
    Cześć,

    W swoim VW Touranie I 1T1 2006r. posiadam niefabryczne radio - jest to stacja multimedialna Zestech ZT-A11137 oparta na systemie Android v8.0. Niedawno zmieniłem swoją pięcioramienną kierownicę na kierownicę multifunkcyjną - tak więc wyposażyłem auto w opcję sterowania radiem z poziomu kierownicy. Sterowanie z kierownicy działa, ale oprócz przycisku odbierania rozmów - olałem to na razie, gdyż połączenia mogę obierać i kończyć za pomocą jednego przycisku "zakończ rozmowę" - ot tak, po chińsku.

    Przejdę do sedna: po uruchomieniu aplikacji od SWC, aplikacja zaleca mi wcisnąć i przytrzymać jakiś przycisk na kierownicy. Kiedy to poczynię aplikacja chyba powinna mnie zapytać jaką funkcję zamierzam przypisać pod ten klawisz. Niestety, zamiast tego radio robi to, co ma przypisane pod tym przyciskiem np. zwiększa głośność, choć nigdy tam niczego nie przypisywałem. Całość widoczna pod tym filmem:


    Link


    Zastanawiam się jak ugryźć ten temat, oczywiście z Chińczykami praktycznie zerowy support. Otrzymałem od nich film jak to powinno działać i udowodnili mi, że po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku IU pyta się jaki klawisz chcemy przypisać do danego przycisku (poniżej zdjęcie):

    Zestech ZT-A11137 - Radio niefabryczne z Androidem + kierownica multifunkcyjna

    Dlatego więc na samym początku chciałem założyć, że to ja podczas zmiany kierownicy i montażu radia coś skopsałem. Rozumiem, że ta kierownica wysyła wszystko po magistrali, a więc magistrala w radio działa np. widzę otwarcie drzwi, działa też sterowanie z kierownicy, ale nie działa prawidłowo ta aplikacja SWC, zaś z filmu wszystko jest ok - dlatego jestem w kropce i proszę Was o opinie co warto sprawdzić.

    Poniżej:
    - schemat podłączenia radia - czym są złacza SWC-GND, SWC_A oraz SWC_B ?
    - przewód "KEY 1" w przejściówce ISO_VW<->ADAPTER_CANBUS<->RADIO_CHIŃCZYK niepodłączony nigdzie.

    Zestech ZT-A11137 - Radio niefabryczne z Androidem + kierownica multifunkcyjna

    Zestech ZT-A11137 - Radio niefabryczne z Androidem + kierownica multifunkcyjna

    Do tej pory sprawdziłem:
    - błędy za pomocą VCDS (jest oczywiście błąd radia, ale nie mogę go odczytać z racji tego że jest to zapewne ten adapter CANBUS
    - W radio sprawdziłem tzw. ustawienia fabryczne dla radia (konfiguracja softu pod hardware w radio), które wprowadził mi Chińczyk podczas sprzedaży, nic niepokojącego tam nie znalazłem - publikuje je poniżej:

    Zestech ZT-A11137 - Radio niefabryczne z Androidem + kierownica multifunkcyjna

    O czym myślę, jakie mam pomysły:
    - Powrót na oryginalne RNS300 i sprawdzenie jak nowa kierownica działa pod tym radiem, być może nowe kodowanie w VCDS obsługi tej kierownicy
    - Sprawdzić bloki pomiarowe sterownika pod kierownicą za pomocą VCDS, może są tam jakieś pola dotyczące przycisków na kierownicy
    - W radio z Androidem przywrócić system do ustawień fabrycznych - być może podczas pierwszego uruchomienia radio sprawdza sobie i zapisuje jakie wyposażenie posiada samochód, a jak wiadomo kierownicę dokładałem niedawno, a radio mam od kilku miesięcy
    - Tajemniczy przewód "KEY 1" podłączyć do masy?

    Liczę na Waszą pomoc. Podzielcie się Waszymi pomysłami i filmami, jak działa to u Was!
  • Poziom 9  
    Mam identyczny problem z radiem ZT-A11363 tylko w Maździe (też android 8), kierownica fabryczna na oryginalnym radiu działało odbieranie/kończenie połączeń.

    W Zestech w ogóle nie działa "uczenie się kierownicy" tak jak u Ciebie.

    O tyle dobrze, że domyślnie większość przycisków (poza telefonem) działa ok.

    Moje zdziwienie po montażu wzbudziła obecność sygnału bluetooth (oryginalnego) po wymontowaniu fabrycznego radia. Prawdopodobnie jest oddzielny moduł bluetooth który wciąż działa i być może przyciski są wciąż przypisane do funkcji fabrycznego bluetooth??

    A jak tam postępy u Ciebie udało się ruszyć temat do przodu?
  • Poziom 10  
    Cześć, tak. Postanowiłem cisnąć Chińczyka ile się da i pisałem do niego kilkanaście razy dziennie przez prawie miesiąc, aż w końcu wymiękł.
    Cytat:
    Friend. We have provided all solutions. If only one button not work. Could you accept it ? We will send you rear camera as gift? Could you accept ?

    Nie powiedział mi tego wprost, ale po jego słowach wywnioskowałem, że to działa tak:
    # rezystancyjnie, czyli przez te dwa kabelki możesz kodować przyciski w tej aplikacji (co widać na filmie od niego)
    # can-bus, czyli po magistrali przyciski są przypisane odgórnie
    Ja uznałem to za wadę fabryczną. Myślę, że gdyby poczytał trochę skryptów które są w katalogach pamięci, znalazłby funckję/klasę odpowiedzialną za te przyciski i przeprogramował to - myślę, że Chińczycy wpisali wartości klawiszy na sztywno w programie.
  • Poziom 9  
    Właśnie wydaje mi się że jest dokładnie tak jak napisałeś, programowanie działa ale tylko w przypadku rezystancyjnym i do tego może być używany ten kabelek "luzem" (chińczyk głupi nie jest i w ogóle o tym nie wspomina). W przypadku canbus jest kaplica (na dzień dzisiejszy)

    Ja napotkałem jeszcze inne problemy związane z obsługą samego procesora, nie wszyscy producenci wspierają ten chip i tak np. tomtom nie wyświetla ulic i budynków w widoku 3D, nie obsługuje dodatkowych głosów (nagranych) tylko głos standardowy (komputerowy), jest duży wątek o tym. na forum TT też trzeba było by się pobawić w kompilowanie i flashowanie.

    Dashcommand nie "potrafi" otwierać automatycznie portu bluetooth, za każdym razem trzeba wskazywać urządzenie OBDII (przechodzić ustawienie wstępne), co ciekawe torque radzi sobie bez problemów.

    Jak ogarnę powyższe problemy z aplikacjami to chyba wgryzę się w te przyciski bo ogólnie w stosunku do radia fabrycznego funkcjonalnie jest na plus, o ile się to nie "wykrzaczy" sprzętowo po dwóch miesiącach.

    Jeżeli znajdę solucję na te przyciski to dam znać.