Cześć,
W swoim VW Touranie I 1T1 2006r. posiadam niefabryczne radio - jest to stacja multimedialna Zestech ZT-A11137 oparta na systemie Android v8.0. Niedawno zmieniłem swoją pięcioramienną kierownicę na kierownicę multifunkcyjną - tak więc wyposażyłem auto w opcję sterowania radiem z poziomu kierownicy. Sterowanie z kierownicy działa, ale oprócz przycisku odbierania rozmów - olałem to na razie, gdyż połączenia mogę obierać i kończyć za pomocą jednego przycisku "zakończ rozmowę" - ot tak, po chińsku.
Przejdę do sedna: po uruchomieniu aplikacji od SWC, aplikacja zaleca mi wcisnąć i przytrzymać jakiś przycisk na kierownicy. Kiedy to poczynię aplikacja chyba powinna mnie zapytać jaką funkcję zamierzam przypisać pod ten klawisz. Niestety, zamiast tego radio robi to, co ma przypisane pod tym przyciskiem np. zwiększa głośność, choć nigdy tam niczego nie przypisywałem. Całość widoczna pod tym filmem:
Zastanawiam się jak ugryźć ten temat, oczywiście z Chińczykami praktycznie zerowy support. Otrzymałem od nich film jak to powinno działać i udowodnili mi, że po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku IU pyta się jaki klawisz chcemy przypisać do danego przycisku (poniżej zdjęcie):
Dlatego więc na samym początku chciałem założyć, że to ja podczas zmiany kierownicy i montażu radia coś skopsałem. Rozumiem, że ta kierownica wysyła wszystko po magistrali, a więc magistrala w radio działa np. widzę otwarcie drzwi, działa też sterowanie z kierownicy, ale nie działa prawidłowo ta aplikacja SWC, zaś z filmu wszystko jest ok - dlatego jestem w kropce i proszę Was o opinie co warto sprawdzić.
Poniżej:
- schemat podłączenia radia - czym są złacza SWC-GND, SWC_A oraz SWC_B ?
- przewód "KEY 1" w przejściówce ISO_VW<->ADAPTER_CANBUS<->RADIO_CHIŃCZYK niepodłączony nigdzie.
Do tej pory sprawdziłem:
- błędy za pomocą VCDS (jest oczywiście błąd radia, ale nie mogę go odczytać z racji tego że jest to zapewne ten adapter CANBUS
- W radio sprawdziłem tzw. ustawienia fabryczne dla radia (konfiguracja softu pod hardware w radio), które wprowadził mi Chińczyk podczas sprzedaży, nic niepokojącego tam nie znalazłem - publikuje je poniżej:
O czym myślę, jakie mam pomysły:
- Powrót na oryginalne RNS300 i sprawdzenie jak nowa kierownica działa pod tym radiem, być może nowe kodowanie w VCDS obsługi tej kierownicy
- Sprawdzić bloki pomiarowe sterownika pod kierownicą za pomocą VCDS, może są tam jakieś pola dotyczące przycisków na kierownicy
- W radio z Androidem przywrócić system do ustawień fabrycznych - być może podczas pierwszego uruchomienia radio sprawdza sobie i zapisuje jakie wyposażenie posiada samochód, a jak wiadomo kierownicę dokładałem niedawno, a radio mam od kilku miesięcy
- Tajemniczy przewód "KEY 1" podłączyć do masy?
Liczę na Waszą pomoc. Podzielcie się Waszymi pomysłami i filmami, jak działa to u Was!
W swoim VW Touranie I 1T1 2006r. posiadam niefabryczne radio - jest to stacja multimedialna Zestech ZT-A11137 oparta na systemie Android v8.0. Niedawno zmieniłem swoją pięcioramienną kierownicę na kierownicę multifunkcyjną - tak więc wyposażyłem auto w opcję sterowania radiem z poziomu kierownicy. Sterowanie z kierownicy działa, ale oprócz przycisku odbierania rozmów - olałem to na razie, gdyż połączenia mogę obierać i kończyć za pomocą jednego przycisku "zakończ rozmowę" - ot tak, po chińsku.
Przejdę do sedna: po uruchomieniu aplikacji od SWC, aplikacja zaleca mi wcisnąć i przytrzymać jakiś przycisk na kierownicy. Kiedy to poczynię aplikacja chyba powinna mnie zapytać jaką funkcję zamierzam przypisać pod ten klawisz. Niestety, zamiast tego radio robi to, co ma przypisane pod tym przyciskiem np. zwiększa głośność, choć nigdy tam niczego nie przypisywałem. Całość widoczna pod tym filmem:
Zastanawiam się jak ugryźć ten temat, oczywiście z Chińczykami praktycznie zerowy support. Otrzymałem od nich film jak to powinno działać i udowodnili mi, że po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku IU pyta się jaki klawisz chcemy przypisać do danego przycisku (poniżej zdjęcie):

Dlatego więc na samym początku chciałem założyć, że to ja podczas zmiany kierownicy i montażu radia coś skopsałem. Rozumiem, że ta kierownica wysyła wszystko po magistrali, a więc magistrala w radio działa np. widzę otwarcie drzwi, działa też sterowanie z kierownicy, ale nie działa prawidłowo ta aplikacja SWC, zaś z filmu wszystko jest ok - dlatego jestem w kropce i proszę Was o opinie co warto sprawdzić.
Poniżej:
- schemat podłączenia radia - czym są złacza SWC-GND, SWC_A oraz SWC_B ?
- przewód "KEY 1" w przejściówce ISO_VW<->ADAPTER_CANBUS<->RADIO_CHIŃCZYK niepodłączony nigdzie.


Do tej pory sprawdziłem:
- błędy za pomocą VCDS (jest oczywiście błąd radia, ale nie mogę go odczytać z racji tego że jest to zapewne ten adapter CANBUS
- W radio sprawdziłem tzw. ustawienia fabryczne dla radia (konfiguracja softu pod hardware w radio), które wprowadził mi Chińczyk podczas sprzedaży, nic niepokojącego tam nie znalazłem - publikuje je poniżej:

O czym myślę, jakie mam pomysły:
- Powrót na oryginalne RNS300 i sprawdzenie jak nowa kierownica działa pod tym radiem, być może nowe kodowanie w VCDS obsługi tej kierownicy
- Sprawdzić bloki pomiarowe sterownika pod kierownicą za pomocą VCDS, może są tam jakieś pola dotyczące przycisków na kierownicy
- W radio z Androidem przywrócić system do ustawień fabrycznych - być może podczas pierwszego uruchomienia radio sprawdza sobie i zapisuje jakie wyposażenie posiada samochód, a jak wiadomo kierownicę dokładałem niedawno, a radio mam od kilku miesięcy
- Tajemniczy przewód "KEY 1" podłączyć do masy?
Liczę na Waszą pomoc. Podzielcie się Waszymi pomysłami i filmami, jak działa to u Was!