Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Własny powerbank - pytania

08 Maj 2019 18:08 234 9
  • Poziom 2  
    Witam
    Chciałbym "zrobić" swojego powerbanka, pomysł mam taki:
    -Koszyk na 4 akumulatory, połączone szeregowo
    -4 akumulatory 18650 3.7V (mam swoje własne, o różnym stopniu zużycia i firmach - Samsung, Sony)
    -Przetwornica 3.7V na 5V
    I tutaj moje pytania:
    -Wystarczy przylutować kabelki (+,-) z koszyka do przetwornika? Czy trzeba coś innego?
    -Czy można na kabelkach wychodzących z koszyka założyć przełącznik? I jak to zrobić?
    Proszę o wyrozumiałość - jestem początkujący.
    Pozdrawiam
    Andzik31

P.S W załącznikach przesyłam zdjęcia podzespołów których chcę użyć. Własny powerbank - pytania
    Własny powerbank - pytania Własny powerbank - pytania
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Bosch GSR 18V-50 ProfessionalBosch GSR 18V-50 Professional
  • Poziom 17  
    1. Co do zasady nie łączy się ogniw różnych typów...
    2. Koszyk ma cele połączone szeregowo... 4x3,7-...
    3. Przetworniczkę masz z 3,7V na ...

2. z 3. stoją w sprzeczności.
  • Poziom 2  
    Coś takiego dać pośrodku koszyka a przetwornika z gniazdami>?

Dodano po 37 [sekundy]:

apięcie wejściowe: 2V-24V
    Napięcie wyjściowe: 5V-28V - płynna regulacja
    Prąd wyjsciowy: max. 2A
  • Poziom 17  
    Jak doczytasz to zapewne napięcie wyjściowe musi być wyższe o ... (*powiedzmy 3V) od wejściowego.
    Ta przetwornica raczej podwyższa (albo przetwornice podwyższają albo obniżają, choć są takie mogące obniżać i podwyższać).
    A więc pasuje połączenie równoległe 3,7V. To podniesiesz do 5V, choć może się okazać (patrz *).
    Poza tym nie zalecam łączyć tylu ogniw równolegle.

Szukaj dalej. Są przetworniczki za kilka zł 3,7/5V.
  • Specjalista elektryk