Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi 2.0 tdi cglc ciśnienie oleju

pablo1983a 03 Jan 2022 01:29 46719 76
  • #61
    JACKTHESOUL
    Level 8  
    W euro5 czyli clgc ten regulator jeszcze nie występuje. Dopiero euro6 to wcisnęli i szczerze to w euro6 nie mialem problemów z ciśnieniem.
  • #62
    262591
    Level 6  
    Mialem dzisiaj rozebrany modul walkow wywazajacych , pompe... wyczyszczone zostaly zaworki spryskiwaczy denek tlokow, zdjeta pokrywa zaworow... wszystko bez sladow zuzycia! Niestety nie moglem jeszcze po tej akcji zmierzyc cisnienia (manometrem).
    Po goracej jezdzie zadnego komunikatu, dobrze zeby tak zostalo... ale moze byc to tylko z powodu swiezego oleju... Jutro bede mierzyl cisnienie, zobaczymy...
  • #63
    Bari76
    Level 7  
    Kolego w tych silnikach jest cos takiego jak ZAWÓR REGULATOR CISNIENIA OLEJU ..
    JEST ON TUZ NAD TYLNA CZESCIA SPREZARKI KLIMATYZACJI I JEST STEROWANY ELEKTRYCZNIE GDY SILNIK JEST ROZGRZANY I CHODZI NA WOLNYCH OBROTACH TO TEN ZAWOR MA OBNIZYC CISNIENIE OLEJU BY ZMNIEJSZYC OBCIAZENIE I TYM SAMYM SPALANIE PALIWA..
    NIESTETY NIE WIEM JESZCZE W JAKIEJ POZYCJI JEST OTWARTY NA MAXA I DAJE MAXYMALNE CISNIENIE ..CZY JEST TO.W POZYCJI BEZPRADOWEJ CZY KIEDY MA STALE 12V..
    BO TEZ CHCIALEM TO WYZUCIC ..TAK JAK ZROBILEM Z ELEKTRYCZNA POMPĄ WODY ...
    PONOC DA SIE PODNIESC CISNIENIE OLEJU ZMIENIAJAC NASTAWY W SOFCIE..
    JA CHCIALBYM TO WYELIMINOWAC MECHANICZNIE I NIKT JAK NARAZIE NIE POTRAFI MI.ODPOWIEDZIEC JAK TEN ZAWOR MA BYC USTAWIONY ..
    CZYLI ..
    NORMALNIE ZAMKNIETY (BEZPRADOWO))
    CZY NORMALNIE OTWARTY (BEZPRADOWO)
    BY POMPA OLEJU DAWALA NA MAXA ... audi 2.0 tdi cglc ciśnienie oleju
  • #64
    JACKTHESOUL
    Level 8  
    to jest silnik euro6, zupełnie inny blok nic clgc. W euro6 można wpiąć drugi zawór z boku na kablu i najczęściej nie wywala żądnych błędów. Jazda na wysokim ciśnieniu oleju powoduje jego przegrzanie i traci właściwości smarne. Jeśli masz za niskie ciśnienie odepnij na próbę, domyślnie jest max ciśnienie i upuszcza zawór na pompie. Jeśli nadal będzie nie za specjalne lepiej szukaj źródła problemu bo układ olejowy nie wybacza.
  • #65
    Bari76
    Level 7  
    Silniki 3.0tdi euro 6 tez maja tego wrzoda ..i to jest staly problem nie tylko zreszta VW BMW i Range Rover 2.0 tez maja ten problem zwlaszcze w tych najmocniejszych opcjach i zacieraja sie na potege ..range rover juz jest znany ze w range rover sport 2.0tdi 240PS silniki zdychaja jak slimaki po trutce ..
    Tez z powodu tego chorego wymyslu..
    Niestety kontrolka sie nie zaswieci dopiero jak sie obruci panewka i wyskoczy bokiem ..
    Bo to jest tak pomyslane by podczas wolnych obrotow cisnienie spadlo do minimum ale nie do tego stopnia by zaswiecila sie kontrolka...
    A jak masz EURO 5 ..2.0TDI ..
    TO TAM JESZCZE NIE MA I JAK NIE MOZESZ DOJSC Z CISNIENIEM DO PORZADKU ..TO RADZE OTWorzyc pokrywe zaworow ..
    I sprawdzic jak bardzo naparza olej z pod szklanek zaworowych..
    To byla bolaczka tych silnikow z wiekszymi przebiegami ..
    Ale jak ktos stosowal dobry olej to wystarczylo powyciagac walki powstawiac nowe szklanki zaworowe popychacze i bylo po problemie na nastepne 300tys.....
    Jak dojdziesz ladu to napisz..

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wyciaganie walkow nie bylo tragedji ..bo ustawiasz silnik na blokady sciahasz kolo.rozrzadu ..
    Wyciagasz baterie i filter i walki wychodza nawet na aucie ..oczywiscie tam gdzie silnik.montowany jest poprzecznie ..
  • #66
    GRP7
    Level 11  
    Witam.
    Nie chcę robić OT ale mam pytanko, czy do 2,0 TDI CBBB 2009 170KM podejdzie zestaw pompy oleju ale z pompa 03L115105C na pasku.
    Oryginalnie mam moduł pompa+wałki. Do kolejnych generacji 2,0tdi z seri CF, CEG CFGB są zestawy na cichym napędzie i te silniki też mają moduł pompa+wałki wyrównoważające.
    Wiem że trzeba wymieniać koło zębate na wale.
    Dzięki z góry.
  • #67
    JACKTHESOUL
    Level 8  
    każdy silnik euro5 2.0tdi na CR podejdzie pompa na pasku tylko w prawie każdym trzeba zmienić koło napędu na wale + zaślepić otwór w bloku a to nie są proste rzeczy.
  • #68
    marmo666
    Level 2  
    Witaj, a jak myślisz skąd pojawia się taka rozbieżność przebiegów tzn problem pojawia się już często przed uzyskaniem 100 tys km (oryginalny przebieg) lub często duzo pozniej a nawet ludzie którzy mają CGLC od nowości i przebieg ok 300 tys to nie borykali się z tym problemem. Czy nie jest to czasem zależne od jakości oleju i tu mowa o long life, niewypaleniu prawidłowo DPF i rozrzedzeniu oleju itp?
  • #69
    JACKTHESOUL
    Level 8  
    Czynników zatarcia popychaczy może być wiele. Słaby olej, za rzadko wynieniany, opiłki, w rozrzedzeniu bym się nie doszukiwał. Miałem jeden przypadek w T5 gdzie przebieg 115tys i się posypały popychacze. Reszta przy okazji jakiś remontów czy poważnych uszkodzeń mechanicznych układu korbowego głowicy czy smarowania. Samo z siebie nie psuje się zbyt często. Mam silniki mające po 400-600tys których nigdy nie otwierałem a mam takie jak wspomniany 115 i do wymiany popychacze. Ostatnio passat 70tys od nowości turbo mi się ukręcilo i kaplica. Silniki z plasteliny.
  • #70
    marmo666
    Level 2  
    Czy Ty zajmujesz się naprawą tego typu usterek zawodowo? Jeżeli tak to skąd jesteś ?
  • #71
    JACKTHESOUL
    Level 8  
    Mam swoją flotę aut która robi spore przebiegi więc co i rusz mam rodzynka na warsztacie. Poza tym lubię kupić coś taniej co wymaga naprawy skoro już mam własny serwis. Jeśli pytasz o usługi naprawy tych silników to niestety stawka była by zaporowa dla większości dlatego skupiam się tylko na swoich autach. Jeśli ktoś ma potrzebę nie mam problemu udzielić rady w tym temacie.
  • #72
    darek127
    Level 12  
    Witam
    Jestem po naprawie audi a4 b8 lift 2.0 tdi cr oznaczenie cglc przebieg 220tys.
    Ciśnienie oleju przed naprawą 0.5 bara przy 80 stopniach i 880obr.
    Po wymianie panewek korbowodowych i pompy oleju dało wynik 0.8 bara przy 80 stopniach i 880obr.
    Po kilku dniach przyszedł czas na wymianę dysz natrysku tłoka
    Po wymianie dysz ciśnienie oleju przy 80stopni 880obr 0.9 bara.
    Pompa była wymieniona na nową oryginalną o numerach 03L115105f nie przerabiałem na pasek.
    Dysze o numerach 038103157C
    podejrzewam , że przeróbka pompy na pasek dała by lepszy wynik.
  • #73
    wojt_o
    Level 8  
    Na wstępie witam wszystkich.
    Od 2 tygodni jestem posiadaczem A4 B8 2.0 TDI CGLC 177 km i dzisiaj pierwszy raz po przejechaniu już ponad 1kkm dopadł mnie nagle i niespodziewanie problem niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach... Ogólnie sytuacja i warunki pojawienia się komunikatu takie same jak wiele opisanych w internetach, czyli upał, olej rozgrzany do ponad 80 st, dojazd do skrzyżowania i postój na czerwonym świetle. Poświęciłem już kilka godzin na wertowanie internetu w tej sprawie i nie znalazłem jak dotąd rozwiązania tego problemu w CGLC. Nurtuje mnie natomiast pytanie, czy ktokolwiek kiedykolwiek położył przez to silnik? Pytam bo nigdzie nie znalazłem informacji, żeby ktoś z tym problemem zatarł motor, nawet na zagranicznych forach. Drugie pytanie dotyczy stanowiska ASO w tej sprawie. Czy ktoś z tym problemem był w autoryzowanym serwisie?
    Z góry dziękuję za odp, przepraszam i pozdrawiam.
  • #74
    darek127
    Level 12  
    Niskie ciśnienie oleju prowadzi do zatarcia silnika.
    Polecam usunięcie pompy olejowej z walkami wyrownowazajacymi i zamontowanie pompy od nowszego modelu, jak również dysz spryskujace tłoki.Z moich obserwacji
    Koszt z wymiana w niezależnym serwisie to 3500zl (części i robocizna)
  • #76
    wojt_o
    Level 8  
    darek127 wrote:
    Niskie ciśnienie oleju prowadzi do zatarcia silnika.
    Polecam usunięcie pompy olejowej z walkami wyrownowazajacymi i zamontowanie pompy od nowszego modelu, jak również dysz spryskujace tłoki.Z moich obserwacji
    Koszt z wymiana w niezależnym serwisie to 3500zl (części i robocizna)


    To wiem, że niskie ciśnienie do tego prowadzi, ale nie doszukałem się nigdzie informacji aby ktoś z tym problemem faktycznie zatarł silnik.
  • #77
    czarny810
    Level 1  
    JACKTHESOUL wrote:
    Ja nie mówię kompletnie innych autach tylko bliźniaczych konstrukcjach od vag. To jest jedna rodzina nazwana ea189. Nie musisz mi wierzyć a ja nie muszę Cię przekonywać. Cfhf czy cglc będą miały identyczny układ olejowy. Przerobiłem trochę tych silników, miałem po kilka bloków do pokrojenia i serio nie ma między nimi różnic. Gościu z filmu wyłącza komentarze na YT i FB jak myślisz czemu? Bo ktoś powie gdzie jest problem? Czy może boi się komentarzy pt. Skasował mnie i nie pomogło...nie ma jednego uniwersalnego źródła problemu w tym silniku.

    Silnik CFH to taka sama konstrukcja, ale pompa oleju jest na pasku i bez wałków balansujących.

    Dodano po 2 [minuty]:

    E8600 wrote:
    Takie serwisy zapewne kasują z mapy silnika działanie regulatora ciśnienia, który obniża ciśnienie na biegu jałowym; rozwiązanie, które zostało wprowadzone dla ekologii (normy emisji spalin).

    Ta konstrukcja silnika nie ma jeszcze regulatora ciśnienia oleju.