Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.2 12V - Szarpanie auta/Check engine

Nowat91 20 May 2019 10:07 2850 47
  • #32
    Nowat91
    Level 5  
    psooya wrote:
    A regulacja odbyla sie w trasie czy na postoju? Jesli na postoju to możesz już nie jechać do niego.



    Podczas jazdy. Na normalnej trasie oraz na wzniesieniu.
  • #33
    maiami
    Level 23  
    odczytaj ramki zamrożone i napisz przy jakich obrotach silnika zapaliła się kontrolka silnika
  • #34
    Nowat91
    Level 5  
    Zapalila się jak bylo pod górkę gdzie wieksze obroty były potrzebne ;)
  • #35
    piotr17-12
    Level 11  
    Spytaj się gazownika czy robił regulację względem temperatury gazu i parownika.
  • #36
    tc
    Level 19  
    Montaż gazu do takiego silnika to jakieś nieporozumienie, proszenie się o kłopoty zaoszczędzona kasę wydasz w późniejszym czasie na regenerację głowicy lecz kto bogatemu zabroni. Efekty już masz w postaci dyskoteki na tablicy, uboga mieszanka to podwyższona temperatura spalania wynikiem czego jest wypalanie zaworów zniszczenie głowicy, katalizatora itd. W czasie eksploatacji uwzględnij również kontrolę, regulację luzów zaworowych.
  • #37
    maiami
    Level 23  
    tc wrote:
    zaoszczędzona kasę wydasz w późniejszym czasie na regenerację głowicy

    czy jeżdżąc na PB głowica się nie zużywa oraz nie trzeba regulować luzów zaworowych?
  • #38
    piotr17-12
    Level 11  
    Zużywa się na LPG więcej dlatego tak ważne jest prawidłowe zestrojenie.
  • #40
    sebap
    Level 41  
    tc wrote:
    Montaż gazu do takiego silnika to jakieś nieporozumienie, proszenie się o kłopoty zaoszczędzona kasę wydasz w późniejszym czasie na regenerację głowicy lecz kto bogatemu zabroni. Efekty już masz w postaci dyskoteki na tablicy, uboga mieszanka to podwyższona temperatura spalania wynikiem czego jest wypalanie zaworów zniszczenie głowicy, katalizatora itd. W czasie eksploatacji uwzględnij również kontrolę, regulację luzów zaworowych.

    Tak to jest jak się montuje u druciarza. W prawidłowo zamontowanej i wystrojonej instalacji LPG wymieniasz filtry, płacisz 60 więcej co roku na stacji diagnostycznej i liczysz oszczędności z jazdy na gazie więc nie siej herezji.
  • #41
    maiami
    Level 23  
    piotr17-12 wrote:
    Zużywa się na LPG więcej

    co to znaczy że zużywa się więcej? można to jakoś zmierzyć jest jakaś skala? albo jak to się przekłada na kilometry?
  • #42
    piotr17-12
    Level 11  
    Im słabiej zestrojone tym większy wpływ na żywotność silnika i katalizatora.
  • #43
    Nowat91
    Level 5  
    maiami wrote:
    piotr17-12 wrote:
    Zużywa się na LPG więcej

    co to znaczy że zużywa się więcej? można to jakoś zmierzyć jest jakaś skala? albo jak to się przekłada na kilometry?


    To znaczy, że nawet jak szarpał to na pełnym baku gazu mogłem przejechać 400-450 km. A w tym momencie 350 km.
  • #44
    maiami
    Level 23  
    piotr17-12 wrote:
    Im słabiej zestrojone tym większy wpływ na żywotność silnika i katalizatora.

    tak jak ze wszystkim, zatankujesz słabszej jakości paliwo (PB) i też może zapalić się check od złego składu mieszanki i nie mamy na to wpływu
  • #45
    Nowat91
    Level 5  
    Cześć,
    Piszę po dłuższej przerwie ale nadal mam ten sam problem. Auto szarpie w przedziale 1800-2100 obrotów, dodatkowo nie chce odpalić od pierwszego strzału tylko od drugiego. Dodatkowo wymieniłem sondę lambdę (tą przed kolektorem). Mimo wszystkiego po 25 km wyskakuje mi błąd check engine. Po sprawdzeniu komputerkiem pokazują się 2 błędy : P0403 - Układ recyrkulacji spalin (EGR)"A" - obwód a także P0401 Układ recyrkulacji spalin (EGR) "A" - niewystarczający przepływ. Przypomnę, że EGR wymieniony na nowy, rurka łącząca EGR i przepustnice wyczyszczona, przepustnica także lśni. Czy to odpowieni moment, żeby odwiedzić mechanika?:D
  • #47
    Nowat91
    Level 5  
    Ha :D facet u którego robiłem, powiedział, że on tylko diagnostycznie i to coś z EGR-em a nie z gazem który montował. Chyba wole zapłacić i jechać do jakiegoś innego gazownika.
  • #48
    maiami
    Level 23  
    Nowat91 wrote:
    Chyba wole zapłacić i jechać do jakiegoś innego gazownika.

    wydaje się że nie masz wyjścia, najlepiej nich inny warsztat zobaczy swoim okiem co się dzieje. Dobrze też nie sugerować w warsztacie co może być usterką tylko powiedzieć jakie są objawy nich sami wszystko sprawdzą co może być przyczyną