Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Adam 1.4 64kW - Wymiana komputera ACDelco E83

09 Maj 2019 11:48 324 17
  • Poziom 17  
    Witam
    Potrzebuję wymienić ECU w Adamie z 2016r. Jest tam ACDelco E83. Jak zaczerpnąłem wiedzy siedzi tam MPC5565. Nie mam do tego programatora który by mi to poczytał. czy istnieje coś takiego jak dopasowanie ECU do auta jak we wcześniejszych starszych wersjach mając oczywiście PIN?
  • Poziom 22  
    Nie wiem czy o to Ci chodzi ale robi się to aplikacją SPS w Tis2Web (przez MDI lub MDI2) oczywiście stary musisz najpierw wyprogramować (przygotować do demontażu) a następnie programujesz nowy i wgrywasz konfigurację ... Oczywiście ten "nowy" musi być wyprogramowany w samochodzie z którego pochodził ...Tak robi się to z punktu widzenia fabryki ...
  • Poziom 17  
    Widzę że muszę iść na skróty raczej. ECU mam uszkodzone nic z nim już nie zrobię co najwyżej mogę poczytać z BDM. Czy ktoś z Was próbował ruszyć to X - ...giem z authoryzacją AUTH-025 ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo JTag-em. Wiem że jest sprzęt co to ruszy MAC/MPC/SPC Programmer za 200$
  • Poziom 38  
    Pytanie tylko czy to zadziała,bo wydaje mi się ,że skopiowanie raczej nie przejdzie
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    Pytanie tylko czy to zadziała,bo wydaje mi się ,że skopiowanie raczej nie przejdzie



    Chyba nawet na pewno. Coś mi się kojarzy że w tym ECU są obszary tylko raz zapisane.

    Kojarzyłem, że coś ten ster rusza, i chyna I/O terminal coś tam może zrobić.
  • Poziom 22  
    Co się stało ze starym ECU - nie da się go ożywić (o ile dobrze pamiętam pada zasilanie - stabilizator ) ...
  • Poziom 17  
    No z tym ożywieniem to mogą być problemy z uwagi na fakt że przedni pas w wyniku "odkształcenia się ;)" wyrwał dolną kość przyłączeniową z obudowy. Może płyta cała. Pokusić się można o przelut pokrywy z gniazdami ale jeszcze nie rozbierałem ECU i nie wiem jak płyta sama wygląda. Szukam rozwiązania tzw. Clona.

    Dodano po 14 [minuty]:

    A co ma obszar raz zapisany do odczytu?
    Jeżeli jest zapisany to odczyt tego obszaru chyba bez problemu powinno się zrobić a wszystko siedzi w MPC5565. Na płycie przecież są punkty do podłączenia się goldpinami.
    Może inaczej. Czy ktoś próbował FG Tech to ogarnąć??
  • Moderator Samochody
    Cytat:

    A co ma obszar raz zapisany do odczytu?


    Jeśli tak jest to nic nieda przerzucenie reszty.
  • Poziom 17  
    X-prog ponoć rusza i FG tech też
    Jedyny problem to taki, że nie czytają sektorów 0x00000.
    Poradził ktoś sobie z tym?
    Bo wiem że immo siedzi w 0x1C000 - 0x1FFFF

    Dodano po 1 [minuty]:

    sektorów od 0x00000 d0 0x00000 - 0x03FFF
  • Moderator Samochody
    Zorientuje się zaraz czy JTAG czasami tego nie robi.

    Nie robi.
    Ktag też tylko mpc5565 (maps) plus eep.


    Ale I/O terminal to chyna robi.
  • Poziom 17  
    Nie posiadam I/O niestety.
    A czym ruszyć chociaż odczyt PIN do dopasowania?
  • Poziom 9  
    wtsylkowo moge odczytac pin wylogowac lub zrobic klona
  • Moderator Samochody
    specjalistasamochody napisał:
    wtsylkowo moge odczytac pin wylogowac lub zrobic klona



    I/O TERMINAL?
  • Poziom 17  
    Podpowiedz czym to można ruszyć na przyszłość? A Ty już chcesz zarobić.
    Posiadam kilka sprzętów i pinout tego E83 tylko czym ugryźć?
  • Poziom 17  
    Nie pochwalicie się dla potomnych??
    No tak najważniejsza jest $$$$ wszak szczęścia nie daje ale pomaga.
    Ogarnę temat to Ja się pochwalę. Ze sobą nie zabiorę
  • Moderator Samochody
    CAR pass napisał:
    Nie pochwalicie się dla potomnych??
    No tak najważniejsza jest $$$$ wszak szczęścia nie daje ale pomaga.
    Ogarnę temat to Ja się pochwalę. Ze sobą nie zabiorę



    Ja wiem że I/O.
  • Poziom 17  
    Masz I/O może ?