Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont instalacji elektrycznej w mieszkaniu

09 Maj 2019 20:20 291 9
  • Poziom 2  
    Witam

Na początku zaznaczę ze jestem zielony wiec proszę o wyrozumiałość
    Mam mieszkanie 70m z lat ok lat 50 i 5 pomieszczeń: 2 pokoje , łazienka, kuchnia , przedpokój

Jeśli chodzi o urządzenia to standard łazienka z pralka , bez bojlera ew inne czasowo włączane urządzenia
    Kuchnia piekarnik, mikrofala, okap, zmywarka w planie lub podgrzewacz wody

Mam zabezpieczenie przedlicznikowe 3x25a z czego 2x25a idzie na piece kaflowe a 1 idzie na resztę mieszkania
    Teraz w tablicy przeznaczonej na mieszkanie mam wmontowane obecnie 2x16a które jakoś trzymają cala instalacji , nadmienię na ta chwile nie wywala mi bezpieczników

Da się sensownie te 25a rozdzielić tak aby było si ?
    Posiadam centralna "rozdzielnie" która mógłbym zmodyfikować *to już by zrobił elektryk tu się nie tykam.

w bloku były wymienione przewody + zabezpieczenia wszystko jest nowe (ok 3-4Lata)

Podczas remontu odkryłem ze cześć gniazdek jest na 2 żyłowych kablach bez uziemienia chciałem rozpocząć proces wymiany instalacji zaczynając od położenia nowej bez wpinania większości kabli

Teraz chciałem zrobić nowoczesna instalacje tj obwód na każdy pokój + osobny obwód na oświetlenie na każdy pokój
    Tyle ze widziałem rożne schematy i nie wiem czy jeśli zrobię to tak jak myślę to się uda
    Chciałbym wszystko sam wykuć przygotować i tylko wezwać elektryka do skrzynki

Chciałem kupić przewody 3x2,5 na każde pomieszczenie (gniazdka) i 3x1,5 i i połączyć to złączkami wago.

Teraz widziałem tyle rożnych artykułów na tym portalu ze sam już nie wiem co i jak.
    Znalazlem taki schemat ale nie wiem czy on jest prawidlowy i czy ma zastowanie u mnie