Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Evobox lite - Zablokowany dekoder multiroom

NooFear 09 May 2019 23:34 116043 10
  • #1
    NooFear
    Level 12  
    Posiadam trzy dekodery w CP. Jeden główny evobox hd i dwa multiroom evobox lite. Na jednym dekoderze cały czas jest komunikat, że dekoder został zablokowany i żeby sprawdzić połączenie lan WiFi z dekoderem głównym. Drugi taki sam dekoder i dekoder główny działają dobrze. Wisiałem godzinami na infolinii, robiłem resety do ustawień fabrycznych, robili mi reset na infolinii i kazali czekać 3 do 6 godzin i dalej to samo. Zmieniłem router Wi-Fi na inny i zalogowałem na nim wszystkie dekodery i ten jeden dalej zablokowany i napisane jest, że nie widzi w sieci dekodera głównego. Wymieniłem dekoder na nowy w punkcie CP i przez chwilę było ok, telewizor grał, ale zrobił sobie znów aktualizacje sam i znów się zablokował. Ogólnie problem zaczął się od kiedy dekoder sam się zaktualizował. Ten drugi dekoder, który działa, nie aktualizuje się. Nie mam pojęcia już gdzie leży przyczyna. Czy ktoś ma taki sam problem, co robić?
  • #2
    bumble
    User under supervision
    Dekodery cp to ogólnie chłam. Wymieniałem już trzy razy. A jest to dla mnie problemem bo jestem w UK. Prawidłowe funkcjonowanie jego zapewne leży po stronie Polsatu. Napisz maila że nie działa ci kulturom i że nie będziesz płacił, bo nie masz dostępnej usługi. Zanieś do punktu niech go sprawdza i wymienią i tak do skutku. Zaktualizuj pozostałe dwa dekodery. Główny - może tu jest przyczyna z aktualizacją, pojawiła się też na głównym jednocześnie a ty aktualizujesz tylko jeden.
  • #3
    dnetsky
    Level 11  
    Problem tkwi w odnajdywaniu w sieci LAN DEKODERA głównego - DEKODER główny po dodaniu do sieci LAN załapuje adres IP z ROUTERA, tak samo dodatkowy DEKODER, ale jak już dodam obydwa dziwnym trafem ROUTER nie widzi DEKODERA głównego i tak w kółko co 28 dni.

    Rozwiązaniem jest podłączenie obydwu do jednego SWITCHa - puszczenie konfiguracji LAN i zresetowanie obydwu DEKODERÓW. Obydwa dekodery działają na najnowszym firmware.
    Pytanie tylko do panów z CP - jak długo zamierzają tolerować taką sytuację, bo dużo wygodniej jest znaleźć problem i go wyeliminować niż odbierać tysiące telefonów od sfrustrowanych klientów.
    Autoryzację powinni puścić po samym konwerterze no bo co jeśli nie mam w domu internetu?
  • #4
    bumble
    User under supervision
    Ja mam stary 5500, więc przekładam karty. Myślałem, że to połączenie direct i nie trzeba internetu.
  • #5
    toporczyk
    Level 2  
    U mnie jest nieco inaczej - główny podłączony do wi-fi i działa, dodatkowy nie chce połączyć się po wi-fi z tą sama siecią. Do innej sieci (np. hot spot z telefonu) łączy się bezproblemowo.
  • #6
    radmur1979
    Level 9  
    Mam to samo jak powyżej. Czy problem zniknął i jak się go pozbyłeś?
  • #7
    Prof. SpecMiernik
    Level 27  
    Może gamonie z CP zapomnieli, że każdy dekoder powinien mieć inny MAC i jest konflikt.
    Podłącz na próbę po kablu - "skrętka" majątku nie kosztuje.
    Można jeszcze jakiegoś AP postawić i zobaczyć - najlepiej takiego co maskuje MAC.
  • #8
    netTv
    Level 27  
    Sprawdź najpierw czy Twoja teoria ma pokrycie w praktyce. Każdy dekoder Evobox Lite ma inny mac na interfejsie wi-fi oraz LAN.
  • #9
    bumble
    User under supervision
    Ale przecież to CP. Mają infolinię i pomoc techniczną.
  • #10
    radmur1979
    Level 9  
    To było pierwsze co zrobiłem. Ale ile można słuchać tego samego i nie przynoszącego żadnego pozytywnego skutku :cunning:
  • #11
    żaróweczka
    Level 11  
    Mam ten sam problem, Evobox hd główny widzi router wi-fi a Evobox lite 3 sztuki w domu nie znajdują routera. Pomoc techniczna nic nie wnosi, resety i mówią, że jak główny widzi, to i reszta też powinna. Na szczęście jeszcze nie zawołały autoryzacji hot spota, z tele widzi. Rozwiązał ktoś taki problem?