Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UV-82 - Łączność w Krakowie

10 Maj 2019 11:26 276 3
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich,

Jestem początkujący bardzo. Mogę domyślić się jak stali członkowie reagują na wiadomości od zupełnie zielonych, no ale każdy jakoś zaczyna...

Nie przemyślawszy zbytnio zakupu nabyłem Baofenga UV-82 z zamiarem słuchania "służb" wszelakich :-) Problem w tym, że zupełnie nic nie słychać... Jedyne co jestem w stanie złapać to PMR (zarówno te moje jak i panów z budowy niedaleko). Ale poza tym nic.
    Skanowałem praktycznie wszystko co radio oferuje na obu pasmach. Zarówno z domu jak i jeżdżąc wieczorem po mieście. Co jakiś czas skaner radia wyłapuje większy szum czy zakłócenia, trzaski, bardzo sporadycznie jednak. Gdzieś wyczytałem aby zmienić tryb pracy z 'wide' na 'narrow'. Skanowałem na oby ustawieniach.
    A nie, jedna rzecz była: prywatna rozmowa wieczorem na 144.575.

Więc radio odbiera. Zarówno PMR jak i inne zakresy. Nadaje także na PMR.
    Ale żeby zupełnie nic nie było słychać w eterze? Zapewne dostarczona antena jest kiepska, ale chyba nie aż tak.
    "Wszyscy" przeszli na transmisje cyfrowe czy co? Właśnie, a propos tego. Może te szumy/zakłócenia które łapię to są po prostu cyfrowe transmisje, których analogowe radio nie może odczytać?

Temat przemienników jakoś średnio ogarniam jeszcze.... Ale wyczytałem, żeby po prostu słuchać na ich częstotliwościach, coś można złapać. Więc sprawdzałem takie trzy (z mapek wynikało, że mają być w moim rejonie):
    145.600, 438.900 i 439.000
    Oczywiście cisza.

Więc nie wiem czy faktycznie w Krakowie nikt nie nadaje i mam "lepszą" PMR, czy radio jest jakieś lewe?
    Ewentualnie można gdzieś się udać/spotkać się aby osoba znająca się na rzeczy powiedziała co i jak, pomogła?