Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekop Mierzei Wiślanej to 4 Piramidy Heopsa - jako projekt społecznościowy

dariuse 10 Maj 2019 14:34 213 1
  • #1
    dariuse
    Poziom 12  
    Zrobiłem kilka obliczeń

    "Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Koszt programu oszacowano na 880 mln zł. Budowa ma się rozpocząć w 2018 r. i potrwać ok. czterech lat.

    Czyli 1300 metrów x 10 metrów (głębokość 7 metrów, 3 metrów nakład powyżej poziomu morza) x szerokość 30 metrów
    to daje 390.000 m3 ziemi/ piasku

    "Budowie kanału ma towarzyszyć powstanie wyspy refulacyjnej o pow. 181 ha[7], na planie elipsy o długości osi głównych 1932 m i 1192 m. Wyspa ma mieć wysokość 2-3 m npm. Na wyspę trafi grunt wybrany z Zalewu Wiślanego[8].

    Objętość Piramidy Heopsa to
    2,583,283 cubic metres

    źródło : https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Pyramid_of_Giza

    15 x 12 = 180

    1 ha to 100 arów 1 ar to 10 x 10 metrów
    czyli 1 ha to 100 m x 100 m

    181 ha to 181 x 100 x 100 = 1810.000 m 2 czyli 1 km x 2 km

    2,583,283 cubic metres

    czyli wyspa to 1.810.000 m2 x 3 metry w górę 3 metry w dół
    1.810.000 x 6 = 10.860.000 m3

    Czyli ten przekop i budowa tej wyspy to skala inżynieryjna problemu porównywalna
    do przesunięcia 4 Piramid Heopsa o 10 kilometrów

    I w długim horyzoncie czasowym wszystko jest możliwe, ale jakim kosztem i za jaką cenę.

    Stąd propozycja projektu społecznościowego z propozycją zastosowania super innowacyjnych technologii.

    Te miliony ton piasku trzeba jakoś przetransportować.
    To będzie mokry, czyli ciężki piasek.

    Najprostsza metoda to wrzucanie tego piasku do Bałtyku aby prądy morskie, płynące z zachodu na wschód (zgodnie z kierunkiem prądów strumieniowych) użyły go do poszerzenia Mierzei, bez dodatkowych kosztów.

    Ale czym wywieźć te piramidy piasku?

    Są produkowane elektryczne mega ciężarówki, używane w kopalniach odkrywkowych w Ameryce Południowej, zasilane z pantografu, zdolne przewozić ładunek sypki 10 krotnie większy niż tir.

    Należy te ciężarówki sprowadzić do Polski na budowę przekopu (koszt jednej to 1 mln $ z serwisem i częściami zamiennymi).

    Czym je zasilać, gdy w okolicy brak nadmiaru mocy energetycznej.

    Budując na zalewie 2 pływające farmy solarne (znana i popularna technologia w Chinach)
    wraz z systemem bateryjnym jako back up do zasilania ciężarówek w nocy.

    Praca ciężarówek (100 do 200) non stop 24 godziny w trybie autonomicznym.

    Czyli ciężarówki samodzielnie pokonują trasę zbudowaną z elementów prefabrykowanych, od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, w wahadle, gdyż trasa jest oczujnikowana i identyfikowana magnetometrami zainstalowanymi w podwoziach.

    Nawet jak ten sprzęt będzie kosztował 200 mln do 400 mln
    to wykona co najmniej 3 zadania.

    Budowa i testy autonomicznych pojazdów elektrycznych dużej mocy w warunkach eksploatacyjnych.

    Budowa pływającej farmy solarnej to również będzie polski challenge jak i test nowej technologii.

    Budowanie wyspy 3 metrowej na terenie zalewu o głębokości 3 metrów wywoła osiadanie dna zalewu o około 1 metra, zatem powyższe obliczenia, że skala problemu inżynieryjnego to transportowanie
    4 Piramid Heopsa na odległość 10 kilometrów są realne.

    Dlaczego projekt społecznościowy?
    Dlatego, że to niezwykłe wyzwanie technologiczne od 30 lat i każdy powinien je wspierać swoimi pomysłami i podobnymi rozwiązaniami, znanymi z całego świata.

    Dlaczego mega ciężarówki elektryczne, autonomiczne?

    Elektryczne i dlatego ekologiczne, że środowisko nie zostanie zanieczyszczone.

    Dlaczego autonomiczne?

    A gdzie znaleźć 1000 kierowców mega ciężarówek (praca na 3 zmiany 24-godziny, urlopy, zwolnienia lekarskie, zmęczenie, awarie).

    Dlaczego nie taśmociągi, znane z kopalń odkrywkowych węgla brunatnego?

    Wydajność, awaryjność i koszty budowy, zasilanie energetyczne.


    Mega ciężarówki, po zakończeniu inwestycji będą podstawą dla budowy i rozwoju krajowego przemysłu autonomicznych pojazdów elektrycznych i zostaną wykorzystane przy budowie autostrad, jako mega innowacja,
    czyli zarobią na siebie i wygenerują zyski.
  • #2
    Madrik
    Moderator Robotyka
    Mam propozycję społeczną.
    Przestań kombinować, bo myśliciel i projektant z ciebie żaden.

    I jeszcze jedno... CHEOPSA. Jak masz walić takie byki to daj sobie spokój.

    Wiesz, że każda inwestycja ma pewne konkretne założenia ekonomiczne?
    Jeżeli koszt jej przeprowadzenia jest zbyt duży, to inwestycja nie ma racji bytu.

    I obawiam się, że "troszeczkę" popłynąłeś z cenami swoich "ciężarówek".
    Za 1 milion dolarów za sztukę, to ja bym kupił ich z 10 i sprzedał natychmiast z potrójnym przebiciem. I byłaby to nadal niesamowita okazja na rynku.

    Chyba nie zdajesz sobie sprawy z cen takiego sprzętu, kosztów jego obsługi i ilości pracy jaką musi taka ciężarówka wykonać, żeby było jej użycie opłacalne.
    Poza tym, zasilanie ciężarówki z pantografu? Co to jest, trolejbus, żeby jeździł po stałej trasie? Taka ciężarówka musi co kurs, stawać w innym miejscu., co chwilę zmieniają się trasy i miejsca pracy.

    I co? Ma za każdą biegać szwadron elektryków i przenosić słupy z trakcją?

    Mało tego, chcesz sprowadzać ciężarówki zza oceanu, podczas gdy masz światowego lidera produkującego taki sprzęt, zaledwie kilkaset kilometrów dalej - za jedną granicą. Białoruskie BeIAZ-y 75710, to obecnie najlepszy sprzęt na świecie, w tej kategorii. Tyle, że bardziej się opłaca wynająć 20 tirów i 10 koparek. niż kupić jedną taką ciężarówkę.

    I chyba nie bardzo sobie radzisz z matematyką.
    Raz, że źle policzyłeś objętość kanału i wysypy, to jeszcze nie bardzo to oszacowałeś.
    Zaledwie 450 ciężarówek budowlanych, tzw. "patelni" o ładowności 60 ton, przewiezie konieczną ilość urobku w zaledwie 1600 kursach. Zakładając 4 kursy na dzień (co jest mało na ciężarówkę na budowie, a tam są niewielkie odległości), dla jednego pojazdu, przewiezienie znacznie większej ilości urobku niż ci wyszło w wyliczeniach, zajmie 400 dni.

    Dam ci radę - nie idź na logistykę...

    Ale... nikt nie będzie się kłopotał z setkami ciężarówek... Bo wystarczy znacznie mniej zwykłych barek rzecznych i ze dwie pogłębiarki, by bez żadnych komplikacji wybierać materiał z kanału i przewozić nad Zalew, po kilka tysięcy metrów sześciennych na raz. Typowa barka rzeczna ma ponad 200 ton ładowności, jej koszt utrzymania i użytkowania jest wielokrotnie niższy, można je łączyć w zestawy i co więcej - mamy ich setki na polskich rzekach. ;)
    I nie potrzebują żadnej dodatkowej infrastruktury, bo płyną wprost z miejsca budowy, prosto do miejsca składowania urobku. Nie niszczą dróg, nie wymagają nakładów, a całość takiego transportu obsłuży kilkuset ludzi.

    Wszystkie twoje pomysły żywo przypominają pomysły niektórych polityków. Są kompletnie nieprzemyślane, dalekie od realiów, za to bardzo entuzjastyczne i co więcej - kto inny ma ponieść koszty i ryzyko.

    Piramida Cheopsa może i jest duża, ale budowano ją ręcznie. Dzisiejsza technika inżynieryjna wielokrotnie przebija skalą i skutecznością starożytne osiągnięcia.