Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E60 - 3.0D nie odpala, brak synchronizacji, CAS...

10 Maj 2019 23:38 540 17
  • Poziom 33  
    Witajcie. Dostałem " na stół" takowy pojazd, BMW E60 3.0 diesel z 2006 roku. Auto rzekomo po wymianie turbo i nie wyczyszczeniu dolotu na krótko się rozbiegało, zgasło samo. Teraz kręci, a nie pali. Na plaku chodzi, więc zakładam, że biedy nie ma. Jako, że siedzę w VAGu a nie BMW to o dziwo udało mi się dziś dokopać trochę...

    Błędów brak gdziekolwiek, w statusach wywala SYNC NOT OK... W module CAS zauważyłem, że zacisk 15 wake up po CAN ma 12V, a zwykły wake up 0.13V. Przy próbie ponownego zgrania DDE z CAS przy użyciu Autel MaxiDas 808pro wywala błąd i sugeruje, że na trasie DDE-CAS jest problem... Domniemam, że CAS nie zezwala DDE na wstanie, w związku z tym te 0V na tym przewodzie?

    Pompa paliwa nie chodzi ( w testach rusza), nie kluczuje wtrysków itp... Czy może ktoś pomóc? Czy szukać innego sprzętu do zgrania, czy szukać innego CAS czy DDE...
    Pozdrawiam.
  • Relpol
  • Relpol
  • Poziom 33  
    Autel MaxiDas MD808pro. Błędy pokazywał ładnie, bo jedna wtyczka w bagażniku była wyjęta. Na prawdę dużo ten sprżęt potrafi. Na dniach sprubuję DISem.
  • Poziom 15  
    Witam
    Masz do czynienia zapewne z silnikiem M57 D30.
    Nie podałeś rocznika pojazdu bo w tych motorach były duże zmiany od nr vin do nr vin.
    Typowy i chyba najlepszy program predysponowany tylko do BMW to INPA z której korzystam już bardzo długo z powodzeniem zresztą...

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie doczytałem ...rocznik 2006....
    Kręci i nie pali....zacząłbym od sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia.
  • Poziom 33  
    MANTA20E napisał:
    Witam
    Masz do czynienia zapewne z silnikiem M57 D30.
    Nie podałeś rocznika pojazdu bo w tych motorach były duże zmiany od nr vin do nr vin.
    Typowy i chyba najlepszy program predysponowany tylko do BMW to INPA z której korzystam już bardzo długo z powodzeniem zresztą...

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie doczytałem ...rocznik 2006....
    Kręci i nie pali....zacząłbym od sprawdzenia pompy wysokiego ciśnienia.


    A co ma pompa wysokiego do nie odpalenia pompy w zbiorniku przez DDE? Przecież napisałem, nie ma synchro...
  • Poziom 17  
    Kolego polonez15 musisz mieć 12v na wake up . To chyba 19 pin z cas (trzeba sprawdzic). U mnie zwarcie robiła minusowa klema (IBS). Odepnij cienkie przewody od minusowej klemy. Jak nie pomoże , możesz dać bezpośrednio plus na przewód wake up przez żarówke , tylko wcześniej odepnij od cas.

    15 Wake up to też 7 pin na DDE (kolor czerwono-zielony).
  • Poziom 33  
    trumnica napisał:
    Kolego polonez15 musisz mieć 12v na wake up . To chyba 19 pin z cas (trzeba sprawdzic). U mnie zwarcie robiła minusowa klema (IBS). Odepnij cienkie przewody od minusowej klemy. Jak nie pomoże , możesz dać bezpośrednio plus na przewód wake up przez żarówke , tylko wcześniej odepnij od cas.

    15 Wake up to też 7 pin na DDE (kolor czerwono-zielony).



    O, to już są konkrety. Tylko czy zwarcie nie byłoby zwrócone błędem w CAS?
  • Poziom 17  
    powinno , chyba że uszkodzony cas
  • Poziom 33  
    Auto będę obrabiał dopiero za parę dni. Zajrzę do casa, czy wychodzi z niego ta 15. No ale skąd synchronizacja not ok? Czy napięcie na tym pinie pojawia się dopiero, jak spełnione są warunki ( jakie??) czy jest tam ono stałe, po zapłonie a dopiero wtedy jest synchro?
  • Poziom 33  
    trumnica napisał:
    bo idzie.......


    No właśnie więc porada powyżej jest z lekka odmienna od prawdy?? :P

    Plan mam taki - sprawdzić klemę minusową, potem wyjście CAS na tym pinie, gdzie nie ma napięcia. Jak go nie będzie, po podaniu +12 w kierunku instalacji zobaczymy co dalej.

  • Poziom 33  
    sprawdź czy uszkodzony EKPM nie zbija tego Wakeup'a , CAS ma limiter prądu na Wakeup.
  • Poziom 17  
    Najprosciej podac 12v przez żarowke , jeśli zaświeci to coś robi zwarcie. Jak chcesz to moge jeszcze raz zamieścić schemat 15 wake up , bo poprzedni coś nie działa. Po podaniu plusa powinien kliknąć przekaźnik obok DDE, który podaje "mocnego" plusa na DDE.
  • Poziom 33  
    trumnica napisał:
    Najprosciej podac 12v przez żarowke , jeśli zaświeci to coś robi zwarcie. Jak chcesz to moge jeszcze raz zamieścić schemat 15 wake up , bo poprzedni coś nie działa. Po podaniu plusa powinien kliknąć przekaźnik obok DDE, który podaje "mocnego" plusa na DDE.


    Schemat zassałem. W sobotę sprawdzę:)
  • Poziom 33  
    Tak więc dalej dupa. Okazuje się, że fizycznie wake up jest w pełni 12v... zasilania wszystkie na DDE są, sterownik pompy w baku też je ma. Po zapłonie paliwo poda na 0.5s i koniec, kręci normalnie... IBS odpięty, sterowniki w kole zapasowym suche. Nie wiem już czego się czepić...