Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tipo/Corsa - jakie nowe auto do LPG?

11 Maj 2019 17:20 369 11
  • Poziom 12  
    Dzien dobry, szukamy nowego auta do LPG, codziennie dojazd do pracy w jedna strone to 40km, wiec warunek konieczny LPG.

    Padlo na Tipo, ale po przeszperaniu forum Fiata, wychodzi ze jednak wersja 95KM odpada, jakies problemy z gniazdami zaworowymi, jednak od poczatku chcielismy wersje 120KM T-JET i nie moge jednak sie doszukac informacji czy to dobry pomysl. Instalacja LPG w Tipo byloby w ASO firmy Tarantino, z tego co poczytalem, przy pozniejszej eksploatacji po ulpywie gwarancji drogie materialy eksploatacyjne itp.

    Drugi pomysl to Corsa 1.4 90KM z fabrycznym gazem... niby wszystko ok, ale jednak jest to mniejsze auto, troche mniej koni, i ogolnie jakos Tipo nam sie podobalo.

    Pytanie do Was, czy macie jakies wiesci o tych samochodach jesli chodzi o instalacje LPG, jakie inne jeszcze marki brac pod uwage? Co polecacie, na co zwrocic uwage? Auto raczej z salonu, ewentualnie roczne, max 2...
  • Poziom 22  
    co do fiata to...
    niektórzy dealerzy montują staga (taki było kilka lat temu) i tartarini (a nie tarantino). wiec warto popytać się o staga. nawet odwiedz kilku dealerów i porozmawiaj. ale nie daj sobie wsadzić tartarini bo to wielki badziew:
    -obsługa tylko aso fiata
    - brak dobrych fachowców od tartarini
    kiedyś miałem fiata z tartarini- byłem cotygodniowym gościem w aso fiata bo działy się "cuda"; silnik gasł po odjęciu gazu (na lpg), wieczny check engine, i tryb awaryjny i jazda na benzynie, w końcu (po 1,5 roku) podczas wizyty w warszawie w warsztacie auto gaz Śląsk (importera tartarini) ustawili jak trzeba i wtedy działał jak należy. ale ile nerwów to już moja sprawa. jak kupowałem drugiego fiata to już stawiłem staga i ... spokój - montaż był w salonie fiata i też się działy cuda ale pojechałem do innego gazownika i ... ustawił jak trzeba i ... koniec kłopotów.
  • Poziom 12  
    dziekuje za zainteresowanie z tego co udalo mi sie wyczytac to wlasnie jednego producenta tylko narzucaja jako instalacje gazowa
  • Poziom 22  
    popytaj u kilku dealerów to może gdzieś dają inną instalację. możesz też kupić bez gazu i zamontować z gwarancją (dają ją na silnik) w warsztacie niezależnym a aso fiata nie może odmówić naprawy na inne części (np wspomaganie kierownicy) bo nie ma zwiążku z lpg.
    co do opla- kiedyś dawali landi renzo (nawet dobre instalki) ale montaż był w fabryce i miały nawet wskaźnik ilośći w zegarach.
  • Poziom 32  
    Ja osobiście kupuje nowe auto i po pół roku instaluje gaz w specjalistycznym zakładzie. Nie oglądam się na gwaranację. Instalacja taka jest tańsza. Jesli by przyszło do naprawy gwarancyjnej to zawsze są prawnicy do wynajęcia itp.
    Jeśli moge zrobić przegląd w Norauto to dlaczego nie mogę założyć instalacji gazowej w rekomendowanej firmie.

    Uprzedzam ... nie miałem nigdy potrzeby naprawy gwarancyjnej ... ot takie szczescie i nigdy nie musiałem spradzać swoich "pomysłów"
  • Moderator Samochody
    wnoto napisał:
    Uprzedzam ... nie miałem nigdy potrzeby naprawy gwarancyjnej ... ot takie szczescie i nigdy nie musiałem spradzać swoich "pomysłów"
    To się ciesz, bo ja akurat przerabiałem temat z Seatem i powiem krótko - w razie czego lepiej wydać kasę na naprawę niż na prawników, bo nic z tego nie wyjdzie ;) ASO Seata odmówiło naprawy gwarancyjnej pompy hydraulicznej systemu Haldex z powodu... zainstalowania instalacji LPG (bo może powodować szarpanie, a to mogło się przyczynić do awarii pompy sterującej sprzęgłem systemu AWD), a dołożenie alarmu CAN unieważnia gwarancję na całą elektronikę (nawet zrobione w salonie). Także do tych przeglądów w Norauto też podchodziłbym z dużą rezerwą - dopóki wszystko działa to jest ok... "gwarancja" na silnik oferowana przez dystrybutorów instalacji LPG to też użeranie się z prawnikami i zazwyczaj to tylko rok, ew. dwa, a fabryczna gwarancja to teraz nawet 5-7 lat.

    Jak Ci się podoba Tipo to ok... ale mimo mojego przywiązania do Fiata nie mogłem się przełamać do tej tandety. Tipo to auto robione w Turcji, na rynki krajów rozwijających się (tam się lubują w niepraktycznych sedanach), to bezpośredni następca Linei i niesławnej Sieny (mało kto o tym modelu pamięta, bo chyba już wszystkie uległy "biodegradacji"). Silnik 1.4 T-Jet nadaje się do LPG ale nie wolno oszczędzać na instalacji. To obecne Tartatini nie ma nic wspólnego z Tartartari (instalacja II generacji z "emulatorem" OBD) montowanym w Puntach, ale jak każda instalacja "salonowa" jest zablokowana. Także jak coś siądzie po gwarancji to wymiana sterownika na inny (np. STAG albo Zenit).

    P.S.
    Ja mam do pracy prawie 70 km i nie mam LPG... 1.4TFSI pali mi poniżej 5l/100km i nie mam zamiaru psuć go LPG, ani tankować co drugi dzień i stać w kolejce do jednego dystrybutora LPG na stacji.
  • Poziom 32  
    tzok napisał:

    Ja mam do pracy prawie 70 km i nie mam LPG... 1.4TFSI pali mi poniżej 5l/100km i nie mam zamiaru psuć go LPG.....


    To chyba ciężki do zagazowania silnik z tego co kojarzę. Czy gddybyś miał silnk 1.6 wolnossący (normalny) to też byś tak myslał ? (też mało palą obecne wersje - dużo zależy od stylu jazdy)
  • Moderator Samochody
    wnoto napisał:
    Czy gddybyś miał silnk 1.6 wolnossący (normalny) to też byś tak myslał ? (też mało palą obecne wersje - dużo zależy od stylu jazdy)
    Pojęcie względne, mogłem kupić bardzo tanio Focusa z wolnossącym 1.6... ale wcale to mało nie paliło (i do LPG też nie bardzo się nadaje). Kolega jakiś czas temu kupił sobie Aurisa z benzyną 1.6 - wsiadłem do tego no i dramat - to w ogólne nie chce jechać, non stop trzeba mieszać biegami i kręcić aż uszy bolą, a przy tym w baku się robi wir. Za długo jeździłem turbo dieslem, nie brałem pod uwagę auta bez turbiny. Także odnośnie Fiata - 1.4 StarJet, a 1.4 T-Jet to niebo a ziemia... i jeśli chcesz wyjeżdżać poza miasto to skrzynia koniecznie 6'ka (choć i tak w Tipo jest bardzo "krótka" skrzynia i 100km/h na 6 biegu to ponad 2000 obr/min.).

    andrzej20001 napisał:
    Fabrycznie lpg ma clio.
    Fabryczne LPG w Renault i Dacii też jest dość kłopotliwe w serwisowaniu poza ASO.
  • Poziom 12  
    wypadlo na opel astra j silnik 1.4 , 140 koni, fabryczne lpg, gwarancja 5 lat. dziekuje wszystkim za uwagi

    bedzie to drugie auto, w tej chwili mamy auto hatchback bardziej praktyczne, ale przez te kilka lat uzytkowania hatchbacktylko raz cos musielismy przywiezc z ikei, wiec mysle ze bedzie z sedanem bedzie ok,
    drugie auto to corolla e12, mysle zeby wlasnie sprzedac i poszukac czegos do zagazowania :)
  • Moderator Samochody
  • Poziom 12  
    instalacja fabryczna, dodatkowo wykupiona gwarancja +5lat, zpoznalem sie z konsekwencjami fabrycznej,tj serwisowanie, moze po gwarancji wymienimy instalacje i cos sprawdzonego zalozymy, ale prawdopodobnie po prostu sprzedamy auto, chyba.. ze zostanie jako drugie. jeszcze raz dziekuje wszystkim za naprowadzenie mnie na temat :)