Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114G 380 - Wskaźnik poziomu paliwa źle wskazuje.

11 Maj 2019 18:18 126 7
  • Poziom 2  
    Witam mam problem ze wskaźnikiem od poziomu paliwa w scani czwórce. Wskaźnik po włączeniu zapłonu pokazuje maks. Po odpięciu czujnika przy zbiorniku też pokazuje maks. Po złączeniu kabli przy wtyczce też nic się nie zmienia. Jeden kabel na pewno ma masę do ramy, teraz pytanie czy się przetarł i masuj czy tak ma być? Ten drugi chyba nie daje żadnego napięcia. Gdzie szukać problemu?
  • Poziom 2  
    Jesteś w stanie wytłumaczyć to jakoś prościej? Posiadam zwykły miernik, podejrzewam że mogę go ustawić na omy. Rozpinam wtyczkę przy zbiorniku i wystają 2 kable i mam zmierzyć pływak na rezystencje czy jak?
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Michalnam napisał:
    Rozpinam wtyczkę przy zbiorniku i wystają 2 kable i mam zmierzyć pływak na rezystencje czy jak?
    tak, do tego sprawdź czy sygnał z pływaka dochodzi do licznika, o ile pamiętam żółty przewód pin 8 na liczniku w pionowej żółtej kostce. Na pełnym zbiorniku powinno być ok 7V.
  • Poziom 2  
    Sprawdzę ten czujnik. Ale sprawdzić czy dochodzi sygnał do licznika? Czy wtyczka jest wpięta przy zbiorniku czy nie to wskaźnik pokazuje pełny zbiornik. Wiadomo że jak gaszę auto to spada na zero. A czy ta wtyczka która idzie od auta do zbiornika powinna mieć na jednym kablu jakieś napięcie?
  • Pomocny post
    Specjalista - Alarmy Samochodowe
    wskaźnik podłączony do sygnału ze stacyjki drugi styk idzie do pływaka (pływak to potencjometr) drugi styk pływaka stała masa. Obstawiam że sygnał pływaka ma zwarcie z masą. Podłącz na krótko pływak z licznikiem na próbę (oryginalny przewód na liczniku odetnij na czas próby - bo zakładam ze zwiera do masy)

    Ps. Jak sam nie bardzo ogarniasz to zapłać elektrykowi
  • Poziom 11  
    Mozesz sprawdzic tez w plycie licznika jak wygladaja luty bo lubia sie przerywac tam u ciebie paliwo jest zespolone chyba z temp. I kaxdy zegar wchodzi na dwa bolce a propo mozna wymieniac te zegary pojedynczo
  • Poziom 2  
    carrier napisał:
    wskaźnik podłączony do sygnału ze stacyjki drugi styk idzie do pływaka (pływak to potencjometr) drugi styk pływaka stała masa. Obstawiam że sygnał pływaka ma zwarcie z masą. Podłącz na krótko pływak z licznikiem na próbę (oryginalny przewód na liczniku odetnij na czas próby - bo zakładam ze zwiera do masy)

    Ps. Jak sam nie bardzo ogarniasz to zapłać elektrykowi


    No i tym mnie oświeciłeś :) nie jestem jakaś nogą bo jak mam schemat albo ktoś wytłumaczy mi tak jak Ty to mam obraz całości w głowie. Już wiem co mam sprawdzić. Jakby gdzieś był przerwany kabel to nawet nie będę grzebał tylko puszę nowy. Zegary już wyciągałem i poprawiłem wszystkie luty ale nic to nie dało. Inne czujniki np. temperatury wody czy ciśnienia powietrza też działają na zasadzie że zasilanie idzie od stacyjki na wskaźnik i że wskaźnika na czujnik a potem masę?

    Dodano po 11 [godziny] 10 [minuty]:

    Panowie, wziąłem nowy kabel od zbiornika do żółtego kabla na kostce, drugi zmasowalem i wskazówka spada na 0 . Zatankuje zbiornik i zobaczę co będzie się działo bo na chwilę obecną jest prawie pusty zbiornik, więc prawdopodobnie wskazuje dobrze :). Czyli gdzieś jest przerwany przewód od wskaźnika do czujnika w zbiorniku.