Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Brother DCP-1622WE - Drukuje tylko rozmazany niewyraźny początek strony

11 Maj 2019 20:37 102 2
  • Poziom 7  
    Witam!
    Rozkręciłem drukarkę wymienioną w temacie, ponieważ mimo zamkniętej pokrywy górnej wyskakiwał komunikat o otwartej pokrywie górnej. Zlokalizowałem czujnik otwarcia pokrywy, niestety był sprawny i i nie wiedziałem co zrobić. Po chwili przeszukiwania forum trafiłem na temat w którym zasugerowano by sprawdzić czy rezystory na zasilaczu są sprawne. Okazało się, że również są sprawne jednak by je sprawdzić tak jak polecano na forum wylutowałem jedną stopkę każdego i po sprawdzeniu przylutowałem spowrotem. (jestem początkujący w lutowaniu jednak wydaje mi się, że wszystko przylutowałem jak trzeba).
    Nie mogąc znaleźć przyczyny wyskakiwania błędu rozbierałem drukarkę dalej. Dopiero po wielu trudach i przeszukiwaniu internetu znalazłem powód błędu którym był jeszcze jeden czujnik zamknięcia pokrywy znajdujący się przy laserze, a dokładniej usterka mechaniczna tego elementu (połamał się). Zrobiłem tak iż ten czujnik jest jakby na stałe otwarty.

I po rozwiązaniu probemu uradowany chciałem coś wydrukować i wtedy okazało się, że mam jeszcze jeden problem. Drukarka drukuje tylko sam początek strony do tego poszarpany (poprzecinany białymi pionowymi kreskami) oraz brudzi resztę kartki czarnymi plamkami. Opis wydruku dotyczy przypadku drukowania całego czarnego obrazu rozciągniętego na całą kartkę z marginesami. Natomiast jeśli drukuję stronę testową drukuje tylko trochę tekstu który im niżej strony jest tym jaśniejszy się staje. widoczne jest tylko kilka cm druku tekstu.

Wymieniłem toner na nowy bo stary był na wykończeniu ale to nic nie zmieniło.

Warto chyba nadmienić, że dużo przeszukiwałem internet więc proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki, dziękuję ;)
    Proszę o rady