Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kto ma LPG na AL700

12 Wrz 2005 21:06 2931 21
  • Poziom 13  
    Kupilem poldka z układek LPG AL 700 jest tam jeden guzik i dioda i niby wszystko działa przy 2500 obr. sie przelacza ale w/g gazownika dioda na gazie powinna migac a ona caly czas swieci czy tak ma byc czy sie cos zepsuło natomiast miga na poczatku po zapaleniu i jakie sa woogole kombinacje przy użytku tago guziczka pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Przyciskiem przełączasz między jazdą na benzynie lub odpalaniem na benzynie a jazdą na gazie(po przełaczeniu powyżej 2500 obrotów [to da się ustawić w kompie LPG]) Mruganie kontrolki oznacza że jest włączona opcja przełączenia na gaz. Po przejściu ma świecić światem ciągłym
  • Poziom 17  
    driver27 napisał:
    Kupilem poldka z układek LPG AL 700 jest tam jeden guzik i dioda i niby wszystko działa przy 2500 obr. się przelacza ale w/g gazownika dioda na gazie powinna migac a ona caly czas swieci czy tak ma byc czy się cos zepsuło natomiast miga na poczatku po zapaleniu i jakie sa woogole kombinacje przy użytku tago guziczka pozdrawiam


    świeci - praca na gazie
    nie świeci - praca na benzynie
    mruga - automat
  • Poziom 18  
    Dokładnie to jest tak:
    Po przekręceniu stacyjki dioda miga - oznacza automat i odpala na benzynie. Przełącza na gaz przy 2500obr (u mnie przy 2000) i święci dioda, ale jeśli jest rezerwa, to podczas jazdy będzie migać. Jeśli nie świeci oznacza jazdę na benzynei
  • Poziom 29  
    Przytrzymując wciśnięty przycisk i włączająz zapłon umożliwiasz uruchomienie silnika tylko na LPG (z pominięciem pracy na benzynie).
    Oczywiście ta opcja jest dostępna o ile została aktywowana w sofcie przez instalującego instalację.
  • Poziom 13  
    A jak mi ciagle miga dioda, nawet jak jest pełen bak gazu? Czyzby uszkodzona, źle ustawiona rezerwa?????????
  • Poziom 29  
    Szczerze powiedziawszy nie wiem jak się zachowuje sterownik po wykryciu "rezerwy".
    Ale na 90% może być takie zachowanie, jeśli czujnik temperatury na reduktorze zmierzy za niską jego temparaturę lub ... jest odpięty (lub uszkodzony). W sofcie jest możliwość uaktywnienia tej opcji oraz ustawienia od jakiej temp. reduktora jest możliwa praca silnika na LPG.
  • Poziom 22  
    Nigdy się nie zastanawiałem ale wydaje mi się że częstotliowść migania diody na rezerwie jest inna od gotowości do przełączenia na gaz.
  • Poziom 12  
    mkos1 napisał:
    Szczerze powiedziawszy nie wiem jak się zachowuje sterownik po wykryciu "rezerwy".
    Ale na 90% może być takie zachowanie, jeśli czujnik temperatury na reduktorze zmierzy za niską jego temparaturę lub ... jest odpięty (lub uszkodzony). W sofcie jest możliwość uaktywnienia tej opcji oraz ustawienia od jakiej temp. reduktora jest możliwa praca silnika na LPG.

    czujnik temperatury (reduktora) służy gównie do zablokowania możliwości przełączenia na gaz przy nieodpowiedniej temperaturze płynu chłodniczego (i ta temperatura jest ustawiana w sofcie)
  • Poziom 18  
    Częstotliwość migania diody zwiększa się dość znacznie, kiedy obroty zbliżają się do progu przełączenia. U mnie przełącza przy 2000 i jak jest już ok. 1700-1800, dioda zaczyna szybko migać. Jak przekroczy trochę ponad 2000 i puszcze gaz przełącza na gaz
  • Poziom 11  
    Prawdopodobnie jest ustawiona zle rezerwa spróbuj przekrecic szkielkim rezerwy i powinnobyc dobrze
  • Poziom 11  
    Mam też problem z interpretacją błysków diody na przełączniku - a niby to takie proste ;-) Czasem po przełączeniu na gaz dioda dalej błyska ale z mniejszą częstotliwością. Po całkowitym rozgrzaniu silnika przechodzi w ciągłe świecenie. Czujnik temperatury mam ustawiony na 20 stopni i nie pozwala wcześniej przejść na gaz. Zauważyłem lekki związek między błyskaniem się diody a zapełnieniem zbiornika - im mniej gazu tym "chętniej" i dłużej błyska dioda. Jednak zawsze po rozgrzaniu silnika do 80-90 stopni zapala się na stałe. Gdyby te błyski wskazywały rezerwę, to nie powinny zależeć od temperatury silnika - tak na zdrowy rozum ;-)
  • Poziom 22  
    magcn napisał:
    Gdyby te błyski wskazywały rezerwę, to nie powinny zależeć od temperatury silnika - tak na zdrowy rozum ;-)


    a dlaczego wiazesz to z rozgrzaniem silnika?? wedlug mnie to ma zwiazek raczej z sama jazda:D gdy ruszasz autem po dluzszym postoju(zimny silnik) w butli jest male cisnienie i dioda miga bo wskazuje rezerwe. gdy przejedziesz jakis odcinek(cieply silnik) pod wplywem wstrzasow cisnienie w butli sie podnosi i dioda nie miga:D
    u siebie jeszcze zauwazylem, ze w trybie auto dioda miga z pewna czestotliwoscia, ale gdy parownik osiagnie temperature pozwalajaca na przelaczenie sie na lpg - czestotliwosc migania wzrasta - obserwujac diode wiem kiedy spodziewac sie szarpniecia:D
    drugie spostrzezenie lub awaria - jadac na 5ce pow 80km gdy wylacze recznie zasilanie gazem i przejde na benzyne a po chwili wcisne znowu guzik zeby przejsc na LPG - dioda ne zapala sie i auto jedzie nadal na benzynie. pomaga dopiero zwolnienie tak do 60km. nie mam pojecia czy centralka ma jakies ograniczenie co do predkosci czy moze cos jest uszkodzone...
  • Poziom 29  
    sliver1 napisał:
    a dlaczego wiazesz to z rozgrzaniem silnika?? wedlug mnie to ma zwiazek raczej z sama jazda:D gdy ruszasz autem po dluzszym postoju(zimny silnik) w butli jest male cisnienie i dioda miga bo wskazuje rezerwe. gdy przejedziesz jakis odcinek(cieply silnik) pod wplywem wstrzasow cisnienie w butli sie podnosi i dioda nie miga:D ...

    Kontrola rezerwy nie jest oparta na pomiarze cisnienia w zbiorniku a jedynie na podstawie poziomu gazu a dokładniej ilości "części ciekłej".

    sliver1 napisał:
    ... u siebie jeszcze zauwazylem, ze w trybie auto dioda miga z pewna czestotliwoscia, ale gdy parownik osiagnie temperature pozwalajaca na przelaczenie sie na lpg - czestotliwosc migania wzrasta - obserwujac diode wiem kiedy spodziewac sie szarpniecia:D
    ...

    To normalne. Nawet jak motorek jest zagrzany to w trybie auto na biegu jałowym dioda miga sobie wolno ale jak obroty podniesiesz do poziomu granicy przełaczania to zaczyna wówczas migać szybko.

    sliver1 napisał:
    drugie spostrzezenie lub awaria - jadac na 5ce pow 80km gdy wylacze recznie zasilanie gazem i przejde na benzyne a po chwili wcisne znowu guzik zeby przejsc na LPG - dioda ne zapala sie i auto jedzie nadal na benzynie. pomaga dopiero zwolnienie tak do 60km. nie mam pojecia czy centralka ma jakies ograniczenie co do predkosci czy moze cos jest uszkodzone...

    To też normalny objaw.
    Prędkość obrotowa silnika musi przekroczyć granice przełączania.
    Zwykle przełaczanie ustawia się przy opadających obrotach więc jadąc i przełaczając na LPG obroty silnika muszą spaść aby sie przełaczył.
    Więc w Twoim opisywanym przypadku nie musisz zwalniać ale w zupełności wystarczy na chwilę wcisnąć sprzęgło bez naciśniętego pedału gazu aby się przełaczył.

    Powodzenia !
  • Poziom 11  
    mkos1 napisał:
    sliver1 napisał:
    a dlaczego wiazesz to z rozgrzaniem silnika?? wedlug mnie to ma zwiazek raczej z sama jazda:D gdy ruszasz autem po dluzszym postoju(zimny silnik) w butli jest male cisnienie i dioda miga bo wskazuje rezerwe. gdy przejedziesz jakis odcinek(cieply silnik) pod wplywem wstrzasow cisnienie w butli sie podnosi i dioda nie miga:D ...

    Kontrola rezerwy nie jest oparta na pomiarze ciśnienia w zbiorniku a jedynie na podstawie poziomu gazu a dokładniej ilości "części ciekłej".


    mkos1, to może masz jakieś logiczne wytłumaczenie tego co u mnie się dzieje. To co napisał sliver1 też mi przez chwilę przeszło przez głowę, ale tak podchodząc na spokojnie, to faktycznie nie zauważyłem w instalacji żadnego czujnika ciśnienia gazu. A dioda mimo to miga bardzo powoli (tak na oko przerwa dłuższa trzy-cztery razy niż błysk) przy nie w pełni rozgrzanym silniku i przy PRACY NA GAZIE. Zapala się na stałe, jak już wspomniałem, po całkowitym nagrzaniu się silnika.
  • Poziom 29  
    magcn napisał:
    ... A dioda mimo to miga bardzo powoli (tak na oko przerwa dłuższa trzy-cztery razy niż błysk) przy nie w pełni rozgrzanym silniku i przy PRACY NA GAZIE. Zapala się na stałe, jak już wspomniałem, po całkowitym nagrzaniu się silnika.


    Niestety nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie.
    U siebie nie podłączałem wogóle czujnika temperatury więc nie do końca wiem jak to z tym jest.
    Zrób może mały eksperyment - odłacz czujnik poziomu co jest na zbiorniku i zobacz jak Ci sią zachowuje całość. Ten "czujnik" nie jest niczym innym jak zwykle kontraktonem zwierającym kabelek do masy jak poziom gazu jest niski.
  • Poziom 12  
    Podłączę się do tematu. Czy któryś z kolegów mógłby podpowiedzieć jak dołożyć czyjnik temperatury do tego układu??
    Mam instalację Autronica i parownik EmmaGas. Instalacja II gen.
    I może kóryś z kolegów zna najlepsze nastawy dla silnika 2.0 8V 115 KM ABA dla VW Vento\Golf MKIII?
  • Poziom 29  
    trepu napisał:
    Podłączę się do tematu. Czy któryś z kolegów mógłby podpowiedzieć jak dołożyć czyjnik temperatury do tego układu??
    Mam instalację Autronica i parownik EmmaGas. Instalacja II gen.
    I może kóryś z kolegów zna najlepsze nastawy dla silnika 2.0 8V 115 KM ABA dla VW Vento\Golf MKIII?


    Witaj!
    Spójż na schemat podłaczenia AL700 i będziesz wiedział, gdzie podłączyć ten czujnik.
    Pomiar temp. (i jego nastawa w sterowniku) jest tylko potrzebny do tego aby zbyt wcześnie nie przełaczył się sterownik z benzyny na gaz (silnik musi się nieco zagrzać).
    Odbija się to na żywotności mambran w parowniku :D
    A w kwestii nastaw to troche trudno dyskutować - każde autko może mieć nieco inne nastawy (inny mikser, inny filtr powietrza, inny gaz itd) więc nie znajdziesz czegoś na tyle uniwersalnego aby miało być OK dla Twego motorka.
    Najprościej drogą eksperymentów dojść do tego.

    Powodzenia!
    Marek
  • Poziom 12  
    Dzięki mkos1 za zainteresowanie. Domyślam się że każde autko b ędzie miało inne nastawy. Pierwszy raz mam do czynienia z tą instalacją. Co do podłączenia to widziałem schemat i od tej strony już wiem co i jak. Instalację już prześledziłęm. Apropos czujnika, chodzi mi bardziej o montaż samego czyjnika do tego parownika. Czy dla tego sterownika wymagana jest jakaś konkretna oporność czujnika, konkretny czujnik itp. Mój parownik nie jest w to wyposażony i jestem zainteresowany jego montażem opcjonalnym. Nie jestem zwolennikiem jazdy na zimnym silniku na lpg i chciałbym przed zimą coś takiego zmontować.
  • Poziom 29  
    Szczerze powiedziawszy nie powiem Ci teraz jakie parametry ma oryginalny czujnik.
    Jeśli go znajdę to pomierze jego rezystancję i Ci podam.
    Ja u siebie też go jakoś do tej pory jeszcze nie zdążyłem zamontować i po prostu sam przełaczam na LPG w okresie zimowym po przejechaniu jakiegoś dystansu.
    Po prostu wolę nad tym "panować" niż pozostawiać to automatowi ;)
  • Poziom 12  
    Rozumiem. Ja dla świętego spokoju przestawiłęm na 3000rpm zmianę na gaz :D. Bo kilka razy zrobiłem dłuuuugą trasę na bence:| Nigdy nie wyjeżdżam bięgów dopóki nie rozgrzęję silnika, więc tylko w taki sposób mogę się kontrolować. No nic. Jakbyś kiedyś złapał te parametry, to byłbym wdzięczny z podesłanie. Chyba że uda mi się coś zmontować w między czasie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Ta dioda sygnalizuje to czy jestes na lpg czy benzyna , ato czy po przejsciu na gaz miga czy swieci to sygnalizuje rezerwe lpg . jezeli nie swieci jestes na benzynie
    jezeli miga szybko jestes w automacie ,sterownig gotowy do przejscia na lpg
    jezeli miga powoli(mniej wiecej raz na sekunde ) lo jestes na lpg i masz rezerwe gazu
    jezeli swieci to tez jestes na lpg tylko gazu w zbiorniku jest ponad rezerwe
    tak ma byc i wszystko jest ok nic nie kombinuj
    pozdrawiam