Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,8t - Zmiana świec z NGK PFR6Q na Bosch F5DP0R czy warto kupić używane?

12 Maj 2019 17:52 636 20
  • Poziom 3  
    Witajcie,
    mam taki problem, jestem posiadaczem Golfa IV 1,8T AGU rok 99, auto ma lekki program, w logach wykonanych podczas próby drogowej widać delikatne spalanie stukowe/cofanie zapłonu.
    Świece NGK PFR6Q mają 2 lata, a po wyjęciu nie wyglądają na super żużyte, na forach tematycznych vaga polecają zastosować kultowe świeczki z Audi S2 2,2Turbo czyli Bosch F5DP0R.
    Problem tylko jeden..one są cholernie drogie - komplet ok 300 zł.. a dodatkowo ciężko je dostać.
    Czy wg Was warto zakupić komplet np z e-baya od użytkownika Audi S2, z przebiegiem świec 4.000 km?

    Tak one wyglądaja:
    Golf IV 1,8t - Zmiana świec z NGK PFR6Q na Bosch F5DP0R czy warto kupić używane?
    Golf IV 1,8t - Zmiana świec z NGK PFR6Q na Bosch F5DP0R czy warto kupić używane?
  • Poziom 23  
    Dziwnie brzmi kultowe swiece.
  • Poziom 11  
    Jeżeli występuje problem ze spalaniem stukowym a powodem tego zjawiska są
    uszkodzone lub niewłaściwe świece / zła ciepłota / należy zastosować
    świece polecane przez producenta pojazdu.
    Dla wiarygodnego porównania pracy silnika trzeba założyć
    nowe świece. Po wyglądzie elektrody świecy trudno stwierdzić że jest sprawna.
    Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:
    za wczesny zapłon,
    za małą liczbę oktanową paliwa,
    przegrzanie silnika,
    za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
    duże napełnianie cylindra.
    Jakość świec NGK uległa pogorszeniu, po założeniu nowych i przebiegu 3tys.
    samochód szarpał i wypadał zapłon. Przyczyna to uszkodzone świece.
  • Poziom 33  
    Jak tak polecają to możesz je założyć i sprawdzić.
    Kolejny wątek to ta osoba co robiła program powinna Tobie dać wytyczne odnośnie świec - chyba ze wrzucony gotowiec.
    Bosch F5DP0R są dostępne, ale cena jednej to około 72 złotych.
  • Poziom 3  
    No właśnie w tym rzecz że te świeczki są diabelsko drogie, podczas gdy klasyczne NGK kosztują ok 140 zł komplet, tutaj pod 300...
    I takie testowanie jest kosztowne.
    Po prostu zrobiłem logi kontrolne i goście się wypowiedzieli że lekko stuka, ale też soft mocny więc nie ma się co dziwić cokolwiek to znaczy, że mam spróbować zalać dobrym paliwkiem typu Verva98, jak mnie stać to zmienić świecę na te Bosch F5DP0R... i że w większości przypadków często stuki znikają na tych świeczkach.
    Stąd ten mój pomysł, no ale ok pomyślę, w sumie nie robię olbrzymich przebiegów to trochę to pojeździ w aucie myślę.
    Sam jestem ciekaw czy będzie coś lepiej.

    Natomiast do tunera kontaktu nie mam, tzn mógłbym się zgłosić ale to poprzedni właściciel się bawił i on to robił, zlecał itd.
    Niewykluczone że to nie jest gotowiec, w końcu stary silnik gdzie możliwości zrobienia softu to tylko na stole przez programator, bo to stara odmiana 1,8T.
  • Poziom 43  
    Kupować używane świece na np. Allegro czy Ebayu ? :D ? A nie oferują tam używanych prezerwatyw ? Też oczywiście kultowych, np mki. Semperit albo Saturn ? Jaka masz gwarancje, co do jakości tych świec ?

    Piesu300 napisał:
    przebiegiem świec 4.000 km?
    Licznik mają ? Nie kręcony ? :D
  • Poziom 23  
    Napewno kręcony.
  • Poziom 43  
    Ja zakładam Denso Iryda Platinium IK22
  • Poziom 3  
    Panowie ale Wasze docinki są chyba bezsensu te świeczki tyle kosztują jak pod tymi linkami i to jest cena za sztukę..

    https://sidmotorsport.pl/pl/s/1519-s4-b5-swieca-f5dp0r.html

    http://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/15492-bosch-platinum-iridium-f5dp0r-0241245641.html

    wiadomo można kupić za 300 zł komplet świec + pełen bak paliwa PB 98 z Orlenu, wydać 600 zł i się okaże że efekt średni.
    ale skoro uważacie że nie ma sensu no to ok, pewnie zamówię ze sklepu nówki.

    Poza tym tak się śmiejecie a poprzednik mi opowiadał że kupił za 200 zł przepływomierz SKV z hurtowni który pokazywał pogodę, zakupił używany za 200 oryginał Boscha o tym samym nr i chodzi do dzisiaj i ładnie poprawnie działa, także nie zawsze wszystko nowe jest takie super

    Śmiem twierdzić że takie świeczki używane o ile są zdrowe mogą dać 10x lepszy efekt niż nówki z niższej ligi za 30 zł sztuka.
  • Poziom 43  
    @Piesu300 Kolego Drogi. Istnieją pewne zasady co do kupowania używanych części samochodowych. Mam trochę doświadczenia, o ile chodzi o eksploatacje samochodu, i po raz pierwszy zetknąłem się z kupnem używanych świec. O ile np. używana oponę można wizualnie ocenić (w pewnych granicach), tak świec zapłonowych już nie. A pękniecie izolatora wewnątrz świecy równa się bardzo często zniszczeniu silnika. Poza tym :
    Piesu300 napisał:
    Śmiem twierdzić że takie świeczki używane o ile są zdrowe mogą dać 10x lepszy efekt niż nówki z niższej ligi za 30 zł sztuka.
    Tylko tak ci się wydaje - bez dokładnych pomiarów laboratoryjnych nie wychwycisz różnicy. Na ,,markowych", doskonałych świecach dedykowanych do danego silnika, można zrobić np 200.000 km, tak na tańszych zamiennikach np. 50.000. I tylko tutaj jest różnica. Sporo o świecach na tym Forum napisano - poczytaj.
  • Poziom 3  
    No to wytłumacz mi skąd się bierze ich cena? skoro takie badziewne są to dlaczego sztuka kosztuje ponad 70 pln? skoro inne połowe taniej?
    Dlaczego np na racinforum był taki temat gość miał spore problemy z Passatem 1,8T dłubniętym ostre spalanie stukowe, wymieniał wszystko, nowe świeczki NGK itd
    w końcu ktoś mu zalecił Boscha właśnie F5DP0R i problem zniknął? (jak znajdę temat to mogę podrzucić link)
    Z resztą sporo osób siedzących w tematyce 2,2T 20V albo 2,7T, 1,8T 20V zalecają te świeczki jako najlepsze do tych jednostek.

    a Ty uważasz że są do niczego..no dziwne to trochę. Myślę że gdyby efektywność świec za 25-30 zł sztuka była taka sama to nikt by o tych Boschach nie pisał.

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Mam trochę doświadczenia, o ile chodzi o eksploatacje samochodu, i po raz pierwszy zetknąłem się z kupnem używanych świec.

    Owszem tylko zależy o jakiej eksploatacji mówisz przy autach z silnikami 1,6..2.0 nikt się nie bawi w używane takie rzeczy bo przeciętne zestawy świec czy czegokolwiek w tym stylu kosztuje grosze.
    Tutaj mówimy jednak o troszkę innym towarze, którego typowy Seba nie montuje w BMW 316i ani w Golfie 1,4
  • Poziom 43  
    @Piesu300 Nie twierdze, że te świece są do niczego. Wprost przeciwnie. Twierdzę tylko, ze świec zapłonowych używanych się nie kupuje.
  • Poziom 39  
    To mi wygląda na pseudo tuning 20-letniego zajechanego samochodu , i włąściciela, którego nie stać na jego utrzymanie. Jak się na konia , trzeba mieć na owies. 300 zł to normalna cena za 4 irydowe świece, więc na czym tu oszczędzać? Jak masz inne zdanie, to po co w ogóle pytasz?
    Moim zdaniem jak jest coś poknocone w programie, to i świece za 150?szt nie pomogą. Jak widzę takie "wątpliwości" w wydatkach na utrzymanie auta, to mogę sie domyślać stanu reszty silnika i auta. Sorry, ale na głupie pytanie może i głupia odpowiedź.
  • Poziom 38  
    Ja w świecach Bosch widzę taką różnicę:
    1. Wartość cieplna nieco większa (mniej więcej odpowiada 7 NGK, czyli o jeden numer chłodniejsza świeca).
    2. Mniejsza projekcja izolatora elektrody centralnej (w tym przypadku lepiej).
    3. Świeca z boczną iskrą, nieco mniejsza projekcja. Wprowadza drobne różnice w kwestii inicjacji płomienia i rozprzestrzeniania się płomienia. Mocno dyskusyjna kwestia czy ma to wpływ czy nie.
    Proponuję wstawić zdjęcia obecnych świec, może coś wywnioskujemy?
    Zamiast kupowania używanych Boschów, popytaj czy ktoś ze znajomych nie ma pożyczyć podobnych NGK o wyższej wartości cieplnej (7 lub nawet 8 jeśli był tuning).
    Chyba że lejesz paliwo 95 oktanów...
  • Poziom 3  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jak masz inne zdanie, to po co w ogóle pytasz?

    No oczywiście, auto zajechane powinno być dawno na złomie a ja szukam świec za takie pieniądze.

    Cieszę się że niektórzy mają takie dochody że śmigają rocznymi autami z salonu ;-)
  • Poziom 23  
    Naprawdę masz świetny silnik w tym golfie. 1.9 tdi vp 1.8 turbo .i 2.2 turbo. To najlepsze jednostki zniszczone przez ekologie i chytrość koncernu VAG
  • Poziom 39  
    Piesu300 napisał:
    Cieszę się że niektórzy mają takie dochody że śmigają rocznymi autami z salonu

    Mam między innymi 13 letnie auto, 2,0T i ostatnio na świece, cewki zapłonowe , rozrząd i jakieś drobne uszczelnienia i łapę silnika wydałem z robocizną 2100 zł, a samochód był kupiony w bardzo dobrym stanie i nie było więcej "mankamentów". To normalne koszty eksploatacyjne. W tym 4 świece kosztowały ponad 220, 4 cewki ponad 400.
    Miałem i starsze auta i zawsze inwestowałem w dyspozycje do jazdy , a nie to, że stary, to sie nie opłaca.
    Trzeba było kupić 1,6 jak Cię nie stać i świece byś miał po 10-20 zł.
  • Poziom 3  
    Ok koniec tematu, ja od 2015r. w to auto włożyłem ok 5 tys i zdarzało mi się np gniazda wtrysków kupować w ASO albo elementy wybieraka.
    Robiłem masę rzeczy w tym aucie: rozrusznik, alternator, nowy akumulator, poduszki silnika/skrzyni, czujnik wału, łożyska, klocki/tarcze przód, amortyzatory, rozrząd pasek + łańcuszek i napinacz, wszystkie płyny, sprzęgło z dwumasą itd..

    Także opowieści o zajechanym aucie to takie trochę na wyrost.

    A to że zastanawiam się nad świeczkami za taką kasę, to normalne bo ja nie mam problemu że auto nie odpala, przerywa, albo nie chce jechać, wszystko jeździ i temat można olać, ale mam zamiar przetestować tylko pytanie czy warto.
    bo czasem lepiej zainwestować w coś innego np w dobry olej albo wymianę płynu hamulcowego bo już czas znowu itd..
  • Poziom 39  
    Najlepiej pasują dedykowane świece do danego modelu, choć nie raz przekonałem sie , że rózna jest jakość rożnych producentów, i mnóstwo podróbek. Tak było z boschem i NGK z 10 lat temu, od tamtego czasu stosuje denso i nie ma większych problemów.
  • Moderator Samochody
    Piesu300 napisał:
    zalać dobrym paliwkiem typu Verva98, jak mnie stać to zmienić świecę na te Bosch F5DP0R
    Zbiornik tego paliwa to porównywalny koszt jak te świece - więc nad czym się tu zastanawiać? Masz zchipowane 1.8T, które pali co najmniej 8l/100km, a narzekasz że 300zł na świece to dużo? Nie rozumiem :/ Nie, nie ma sensu kupować używanych świec.

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Najlepiej pasują dedykowane świece do danego modelu, choć nie raz przekonałem sie , że rózna jest jakość rożnych producentów, i mnóstwo podróbek.
    To prawda, tylko dedykowane to one były dopóki nie "zrobił programu".

    Moim zdaniem nie w świecach jest problem, a w "programie" w zestawieniu ze stanem tego silnika. Tuning oznacza dostrajanie, a wgranie gotowego programu do nastoletniego silnika w niewiadomym stanie to zwykłe partactwo. "Program" to się robi pod konkretny silnik i konkretne paliwo. Wiele gotowców jest wyłącznie pod paliwo 98 oktan.
  • Poziom 38  
    Jedna ze starych książek opisuje świece z tym rozwiązaniem elektrod (Boscha) jako świece "racing". Generalnie różnica polega na tym, że elektroda masowa ma mniejszą długość co skutkuje lepszą przewodnością cieplną i dzięki temu końcówka elektrody mniej się nagrzewa i zmniejsza ryzyko samozapłonów. Dodatkowo platynowe końcówki elektrod gwarantują większą trwałość świec.
    Nie mniej, moim zdaniem przydałyby się świece o wyższej wartości cieplnej.