Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Odciecie rozrusznika - Przekaznik nie przerywa obwodu

leelo 12 May 2019 18:57 531 12
  • #1
    leelo
    Level 10  
    Witam
    Koledzy możecie mi podpowiedziec co jest nie tak.
    Auto z automatyczną skrzynią i systemem start-stop dlatego chcialem odciąć rozrusznik .ku mojemu zdziwieniu po odpieciu bendiksa i podpieciu go przez dodatkowy przekaznik dalej kręci. Jak wyciagne przekaźnik nie kreci jak wsadze kręci mimo ze juz odpiąłem cewke przekaznika. Podpięte pod dobre piny. Nawet rozebralem przekaznik zeby zobaczyc czy nie zwiera ale nie. Mimo przerwy w przekaźniku rozrusznik kreci.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    leelo wrote:
    Mimo przerwy w przekaźniku rozrusznik kreci.

    Mimo wszystko źle podłączony przekaźnik...cudów nie ma...
  • #4
    spinacz
    Level 41  
    Kolego dam sobie głowę uciąć ze pomyliłeś styki przekaźnika, nie ma możliwości by przy rozpiętym obwodzie on działał. Albo masz przekaźnik tylko z jedną parą styków ale w złej konfiguracji czyli że jak zasilisz cewkę przekaźnika to dopiero ci rozłączy obwód.
  • #5
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3577908.html
    Przeczytaj,
    Masz ten sam problem.
    Każda centralka alarmu posiada przekaźnik ze stykami NC podczas czuwania.

    W taki sposób nie "odetniesz" nowoczesnego samochodu.
  • #6
    leelo
    Level 10  
    Zwykly przekaznik samochodowy.
    Przekaznik podpiety prawidlowo dlatego tutaj pisze. Raczej ciężko źle podpiąć 4 kable. Dla pewności próbowałem z innymi przekaznikami i to samo. Tzw czeski film

    Moderated By CameR:

    Przeczytaj mój post powyżej i nie pisz bzdur.
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji.

  • #7
    leelo
    Level 10  
    Dokladnie to samo kolego
    CameR.
    Czyli rozrusznika nie da sie odciac?
  • #8
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Da się ale w komorze silnika - przewód sterujący bezpośrednio biegnący do rozrusznika.
    Dużo łatwiej byłoby odpowiedzieć na Twoje pytanie gdyby marka/model nie były tajemnicą.
    Nowe samochody "odcina się" w inny sposób - nie rozrusznik.
  • #9
    leelo
    Level 10  
    Tak zrobilem. Przewod odkrecilem od bendiksa i podpialem do przekaźnika. Nawet nie podłączajac przekaznika pod alarm rozrusznik kreci. Dlatego to mnie dziwi. Teoretycznie kabel jest przeciety.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ford edge 2018. Diesel
  • #10
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    leelo wrote:
    Ford edge

    Tam nie odetniesz rozrusznika przekaźnikiem sterowanym z homologowanego systemu zabezpieczającego.
    Odetnij"alarmem lub immobilizerem" inny obwód a rozrusznik dodatkowo przekaźnikiem który już podłączyłeś ale wysteruj ten przekaźnik zwykłym wyłącznikiem On/Off
    Wtedy będzie działać.
  • #11
    leelo
    Level 10  
    😥 a co mozna odciac zeby auto nie zapalilo
    ? Chodzi mi tylko o momęt odpalania. Centralka to tytan ds050 i dziala bezobslugowo. Przy włączonej funkcji antynapad po wyczerpaniu baterii w nadajniku alarm wylaczy obwód podczas jazdy- pompe czy czujnik wału a tego wlasnie nie chce. Czy nie ma innej opcji?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ok. Mozna ten antynapad wylaczyc
  • #13
    leelo
    Level 10  
    Witam
    Problem rozwiazany.
    Po zalaczeniu stacyjki centralka włącza przekaznik odcinajac kabel do rozrusznika (prawidlowo gdy pilot jest poza zasiegiem)
    ale gdy wlaczam zaplon na chwileczkę gubi sie prad na kablu ze stacylki co powoduje wylaczenie przekaźnika i auto startuje. Ta chwilka pozwala na "ominiecie alarmu".
    Ja zastosowalem dodatkowy przekaźnik czasowy ktory po odlaczeniu zasilania jeszcze chwile jest włączony co zapobiega przerwie. Mozna też jakis kondensator wsadzic ktory utrzyma chwilowy spadek napiecia.
    W kazdym razie u mnie dziala tak jak chcialem. Moze komus sie przyda.