Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mechaniczna pompa wtryskowa zamiast Lucas Epic Peugeot 406 2.1 TD 12V

13 Maj 2019 19:39 303 10
  • Poziom 7  
    Pomocy.
    Standardowy problem czkawki na niskich obrotach. Układ paliwowy uszczelniony , brak bąbelków powietrza . Wymienione gumy łączące kolektor ssący . Brak błędu na desce rozdzielczej Mechanik mówi o problemie pompy Lucas Epic i jej nastawnika. Proponuje mi wymianę pompy na mechaniczną Bosch. Jaką pompę Boscha i od czego szukać ? Mechanik mówił o pompie od VW 1,9 TDI .Czy będzie to pasować ? Czy ktoś robił coś takiego ?
  • Poziom 30  
    rychu82-r1 napisał:
    Mechanik mówił o pompie od VW 1,9 TDI .Czy będzie to pasować ? Czy ktoś robił coś takiego ?

    Nie. Nie pasuje. Wpisz na allegro pompa wtryskowa peugeot 2,1TD
  • Poziom 24  
    Pompa 2,1 td, koło do pompy, przewody wtryskowe (albo przeginać stare). To Ci trzeba.
  • Poziom 21  
    Mi skutecznie taką pompę naprawił spec z okolic Bielska. Słabo widzę konwersję na mechaniczną pompę z uwagi na problem ze stabilizacja wolnych obrotów przy zmiennych obciążeniach. W samuraju 1.9D miałem robiony swap z Epica na Boscha, ale tam jest proste żelazo.
  • Poziom 7  
    A czy będą pasowały pompy np.od Peugeot 605 , Peugeot 806 lub Renault Safrane ? Mówimy tu oczywiście o pompach mechanicznych. Dysponuje ktoś jakimiś zdjęciami po przełożeniu ?
  • Poziom 24  
    Robiłem takie coś. W Citroenie evasion. Pompa Z każdego 2,1 td z grupy psa pasuje. Prosta robota. Na internecie jest instrukcja. Wystarczy poszukać.
  • Poziom 8  
    Pompa bosha będzie pasować z citroena XM 2.1TD MKI
  • Poziom 7  
    Postanowiłem wziąć się sam za to. Za naprawę. Jak się okazało bąbelki w układzie to wina nieszczelnych przewodów.Były już stare ,opaski nie trzymały.Wymieniłem wszystko łącznie z gruszką . Przy okazji wymieniłem gumy łączące kolektor ssący ,bo stare już sparciały. Jeden dzień było idealnie. Do samego końca silnik trzymał na jałowym 900 obrotów. Wieczorem postanowiłem umyć silnik .Robiłem to za pomocą niskiego ciśnienia jako myjka posłużyła mi ropownica. Starałem się psikać "z głową" ,czyli nie po przewodach itp. Najpierw plakiem do mycia silnika ,później wodą .Do wysuszenia użyłem sprężonego powietrza. Po wysuszeniu włączam silnik i znowu falowanie na biegu jałowym. Bąbelek powietrza w układzie nie widzę. Czasami gdy zejdzie z obrotów zapala się komputer,gdy doda gazu ,to gaśnie. Gdy przekręcam kluczyk słyszę pyknięcie zaworu start/stop .Co się stało , czy to przez mycie ? Czy to może jednak pompa ?
  • Poziom 2  
    Witaj. W moim podobne objawy ustąpiły po wyrzuceniu gruszki. Czyściłem cały układ paliwowy bez żadnych efektów. Dopiero eliminacja pompki ( gruszki )wyleczyła sytuację z gaśnięciem silnika. Nie wierzyłem dla tego najpierw zrobiłem by pass gruszki przezroczystym wężem. Falowanie na wolnych obrotach spróbuj zniwelować wielkością dawki ewentualnie podniesieniem obrotów na 900 .Napisz jak poszło.
  • Poziom 7  
    Cześć. Gaśnięcie zniknęło po uszczelnieniu układu pod maską , wymianie gruchy ,w której uszkodzony był zawór zwrotny i uszczelki pod filtrem paliwa.Czkawka czyli falowanie ,także się zminimalizowały (900-980 ). Podobnie ,jak Ty ominąłem przezroczystą rurką ,część układu ,który już uszczelniłem. Wyszło ,to co przypuszczałem. W rurce pojawiały się mikroskopijne ,bąbelki. W porównaniu z tym co było przed uszczelnieniem odcinka pod maską ,są naprawdę mikroskopijne. Przy dłuższej jeździe wszystko gromadzi się pod kopułką filtra ,a gdy tam jest pełno powietrze leci na pompę. Stąd utrata podciśnienia i czkawka. Lucas Epic by działał , jak powinien , musi mieć w 100% szczelny układ. Mnie czeka wymiana reszty przewodów paliwowych ,bo po puszczeniu kamery pod podwoziem, raczej już im nie wierzę :) Zresztą nie ma się co dziwić ,bo pracują od nowości czyli 23 lata . Nie mam chwilowo na to czasu ,ale mam zamiar zrobić to samemu , przewodami miedzianymi w osłonie. Zresztą widząc poziom mechaników z warsztatami ,to sami wiecie..
    Dam znaka i fotki , z czasem po operacji.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Widzisz , te przewody od gruchy do zbiornika są z tworzywa więc raczej niezniszczalne. Problemem są złączki. Jeszcze uszczelnij termostat na filtrze paliwa. To taki wypust na obudowie filtra. Poślij nr. Telefonu to poślę zdjęcia.