Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r420 temperatura cieczy - Błędne wskazania na blacie

14 Maj 2019 08:45 108 7
  • Poziom 2  
    Witam. Od jakiegoś czasu walczę ze spalaniem w scanii r420 hpi z 2009.
    Auto paliło poniżej 30 litrow teraz średnio 32/33 litry a ładunki raczej lżejsze niż przedtem. Autem jeżdżę osobiście i zasady ecodrivingu znam. Turbina ok dmucha 2.9 bara zawory i pompki regulowane wycieków nie ma ic szczelny cewki nierozkrecone i czyste. Ostatnio jednak zaczęła i szaleć temp na zegarze. Wskazówka się zawieszała albo stawała na 1/3 pola. Teraz już leży na dole, jak ujade około 30 km wskazówka dojdzie gdzieś do 1,3 pola zakresu temp i stoi. Sprawdziłem po rozgrzaniu auta po trasie np 30 km, nie gasząc auta podpiąłem komputer ( niestety dysponuje tylko delphi 150e) i temperatura silnika pokazała 78,9 ’C. Teraz nie wiem czy czujnik jest wadliwy, czy może są dwa i który daje sygnał do ECU bo raczej niedogrzany silnik również ma duży wpływ na spalanie szczególnie w hpi jak się orientowałem. Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi. Szukam wszystkiego zanim zacznę się brać za wyciąganie pompowtrysków.
  • Poziom 40  
    A termostat nie zawieszony?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Hpi ma 1 czujnik temp ale tu raczej cos jest nie tak z zegarem skoro program diagnostyczny widzi normalna tem ...scania z ratarderem ma czujnik jescze kolo ratardera chyba ze z niego czytales dane a ten silnikowy jest walniety
  • Poziom 2  
    Właśnie scania posiada retarder. Teraz który czujnik odpowiedzialny jest za sterowanie do komputera a który odczytuje temperaturę z interfejsu diagnostycznego. Ogólnie założyć termostat na 85 stopni C
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Ecu silnika odczytuje temperaturę z czujnika umieszczonego na silniku, Jest on umieszczony z prawej strony silnika przy pierwszym cylindrze zaraz pod głowicą, jak dobrze pamiętam. Dalej informacja o temp cieczy jest wysyłana po CANalizacji do kabiny. Czujnik temp cieczy na retarderze monitoruje temp przy samym hamulcu długotrwałego działania, pozwala to zapobiegać przegrzaniu. Wykonaj test wskaźników. Koledzy dobrze radzą że skoro temperatura którą widziałeś na delphi była ok to prawdopodobnie problem jest w tablicy wskaźników.
  • Poziom 2  
    Czyli od czujnika idzie do tablicy a potem do ecu? Jak na tablicy wariuje i oszukuje to znaczy ze dla sterowania ecu tez są niepoprawne wartości mimo tego ze czujnik czyta dobrze? Jutro pobawię się z tymi zegarami.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Czujnik->sterownik silnika-> moduły kabiny taka jest kolejność. Czujnik temperatury cieczy jest podłączony bezpośrednio do sterownika silnika i informacje w pierwszej kolejności właśnie tam docierają.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    W momencie jak chrzanią ci się zegary to możesz zrobić test zegarów. Nie wiem czy w autocom jest taka opcja ale w SDP3 na pewno jest. Wskazówki można chyba też z deski sprawdzić.
    Będziesz wtedy pewny czy problem jest po stornie czujnika czy wskaźnika.