Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel signum brak mocy 1.9cdti

14 Maj 2019 09:28 312 4
  • Poziom 3  
    Od niedawna jestem właścicielem Opelka. Jak do tej pory spiskował się dobrze, do czasu jechałem, przyspieszałem, turbina dobrze ciągnęła, dobrze przyśpieszał i w pewnym momencie jak by turbina zniknęła. Kiedyś zdążył się z 2 razy, że po odpaleniu też tak jak by turbo nie było, ale po zgaszeniu i odpaleniu. Błąd znikał, ale teraz to już w ogóle tragedia. Co jeszcze zaobserwowałem poza tym, że nie mam mocy, to jak dojdzie tak powyżej 2000 obrotów, to czuć takie bardzo delikatne szarpanie. Wczoraj wyczyściłem EGR i przepustnicę. Przepustnica była w miarę czysta, podobno poprzedni właściciel ją regenerował. EGR był trochę zasyfiony, ale go wyczyściłem. Próby odpinania EGR, czy przepustnicy nic też nie dały, pozostaje jeszcze sprawdzić szczelność dolotu do turbiny, ale wydaje mi się, że to nie będzie to. Czy ktoś może coś porodzić, co może jeszcze sprawdzić? Z góry dzięki. A, jeszcze jedno: przepustnica na zgaszonym silniku powinna być zamknięta? Bo mnie to zastanawia.

    Proszę dbać o pisownię. Treść poprawiłem. [MS]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 3  
    A więc po odczytaniu błędów wyświetliły się dwa następujące P19001 i P1902. Ten 1901 miał coś związanego z DPF więc trochę go pogoniłem na drodze by się wypalił i jak na razie błąd zniknął ale p1902 jak był tak został ikonka z kluczykiem pojawia się i znika jeśli czegoś w tym tygodniu jakoś nie rozwiąże to będę musiał do kogoś podjechać bo taka jazda to męczarnia jak by ktoś miał jakoś propozycje na temat błedu p1902 to bym był wdzięczny

    Dodano po 8 [godziny] 30 [minuty]:

    Dziś pokazał się jeszcze błąd p1900?
  • Poziom 25  
    W tym silniku kody P1900,P1901,P1902 dotyczą filtra dpf i mają klika znaczeń np.

    P1900 Temperatura pow. wlot. mierzona przez czujnik temp. spalin (rząd 1 czujnik 1) nieprawdopodobna
    P1900 Temperatura pow. wlot. mierzona przez czujnik temp. spalin (rząd 1 czujnik 2) nieprawdopodobna
    P1900 Cykl regeneracji filtra cząst. został przerwany kilka razy
    P1900 Czujnik temp. spalin wykrył za wysoką temp. (rząd 1 czujnik 2)
    P1900 Czujnik temp. spalin wykrył za niską temp. (rząd 1 czujnik 2)
    P1900 Czujnik temp. spalin wykrył za niską temp. (rząd 1 czujnik 1)
    P1900 Czujnik temp. spalin wykrył za wysoką temp. (rząd 1 czujnik 1)

    podobnie jest z błędami p1901 i P1902

    Odczytaj te błędy jakimś sensownym testerem to na pewno pomoże , fakt jest na pewno taki że jest problem z układem oczyszczania spalin (czujnik różnicy ciśnień lub jego przewody , czyjniki temp spalin itp) lub układem dolotowym czy wtryskowym (silnik kopci i zapycha dpf ) ale najpierw poprawny odczyt potem weryfikacja ...
  • Poziom 3  
    Po kolejnym obejrzeniu auta znalazłem w dość nie widocznym miejscu że kabel od czujnika temperatury spalin DPF pomiędzy DPF a wtyczko jest ucięty i zaizolowany ktoś jak by zmieniał czujnik bez kabla albo ktoś urwał sam już nie wiem jutro wykrece cały czujnik i go sprawdzę pytanie takie jeśli nawet ten czujnik jest walnięty to czy to możliwe że to on powoduje brak mocy jutro ostatnia szansa jak to nie bedzie to to się poddaję szkoda mojego czasu 😞
  • Poziom 3  
    Witam dawno mnie tu nie było a więc tak jak pisałem wcześniej czujnik od DPF był uszkodzony i został przeze mnie wymieniony i dalej nic więc pojechałem do jednego mechaniką coś tam posprawdzał i powiedział że to na pewno DPF jest zapchany i żeby go wyciąć bo on powoduję że auto wchodzi w tryb awaryjny i zachciał za usunięcie 1200zl skasował 50zl i odebrałem auto i po około tygodnia pojechałe do drugiego mechanika wziol wypalił DPF powiedział powiedział że DPF w porządku i zaczął szukać innej przyczyny powiedział że coś z turbino może być nie tak powiedział bym sprawdził czy gruszka chodzi bo on czasu nie miał nic kasy nie wziął bo nic nie naprawił w domu zaczęła rozbierać gruszka była w porządku ale po dokładnym sprawdzeniu poprostu turbina padła wirnik się poprostu wygiął i turbo się zblokowało turbo do regeneracji i jak na razie auto śmiga Pozdrawiam