Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)

14 Maj 2019 14:46 528 11
  • Poziom 3  
    Witam,
    Problem był od kupna, po czasie zauważyłem że od filtru paliwa była uszkodzona guma, wymieniłem ją i praca silnika się wyrównała, ale i tak był problem z dodawaniem i odejmowaniem gazu samochód szarpał (tłumaczyłem sobie że tak musi być bo to diesel bez dwumasy) potem przeczytałem że to może być problem z filtrem paliwa który trzeba wymienić (był wymieniany pół roku temu), więc go wymieniłem i problem się zminimalizował ale nadal było szarpanie, więc dodatkowo kupiłem preparaty na czyszczenie wtrysków i konserwacja baku. Preparat do wtrysków nie zastosowałem bo chciałem zobaczyć zmianę parametrów wtrysków przez lexię.
    Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym) Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym) Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym) Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)
    Po odczycie stwierdzam że nie trzeba tego robić ale nadal mnie nurtuje kichanie auta na biegu jałowym jak jest rozgrzany.
    Proszę o pomoc co robić?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bym zapomniał o tym że są trzy błędy od wtrysków
    Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)
    wiem że pierwszy błąd to świece żarowe, a pozostałych nie wiem. Dodam że tempomat mi nie działa.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 35  
    Pozostałe dwa pisze, że jest usterka przemijająca. Więc skasować błędy i odczytać ponownie.
    Tempomat nie działa - możliwości wiele. Może być uszkodzony czujnik na pedale hamulca (są dwa), lub na pedale sprzęgła.
  • Poziom 3  
    kiedyś rozbierałem pedał gazu (ciężko chodził) i na dodatek rozbierałem com2000 więc to może moja wina, nawet zaglądałem do wtyczki abs-u bo kolega nie mógł się połączyć z abs-em okazało się, że tam były dwa piny zagięte więc je wyprostowałem.

    Historycznie to było tak: najpierw zajrzałem do pedału gazu, potem rozebrałem com2000, bo wymieniałem radio na pioniera z funkcją sterowania radiem przy kierownicy ale się okazało, że musiałem kupić adapter do sterowania radiem i dlatego rozebrałem com przy okazji uszkadzając plastikowy element od poduszki i rozkodowanie czujnika kąt-u skrętu kierownicy.

    Teraz już to wszystko jest zamontowane, ale co do tego adapteru od sterowania radiem to przez to jest trochę wybrzuszone com i czasami jest problem z kierunkowskazami i może też jest problem z tempomatem. Co do tego to bym chciał poprawić tę puszkę com tylko nie wiem czy będę mógł sam adoptować czujnik skrętu jak się okaże znowu rozkodować.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kasowanie błędów zmieniło tylko świece z usterki trwałej na przemijającą, a tak to wszystkie bez zmian.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 35  
    Czujnik kąta skrętu jest dla ESP, nie dla radia, nie dla tempomatu. Są wersje bez ESP i wtedy COM nie ma czujnika kąta skrętu.

    A "otwierałeś" błędy i patrzyłeś parametry w jakich błąd się pojawił?
  • Poziom 3  
    nie sprawdzałem, bo jeszcze jestem na etapie nauki lexi😀

    Dodano po 2 [minuty]:

    co do com to wolałem napisać wszystko co miało miejsce, każdy szczegół, który może być ważny.

    Dodano po 10 [godziny] 33 [minuty]:

    Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym) Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym) Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)

    oto one, nie wiem co dalej :shocked!: bo to tyle tego że nie wiadomo gdzie patrzeć
  • Poziom 35  
    P2299 - wszystkie 3 pedały na raz. Włączony pedał hamulca, pedał sprzęgła i jeszcze na gaz naciskany.
    P1521 - czy nie przypadkiem w czasie przyśpieszania nie został wciśnięty pedał sprzęgła?

    Sprawdzić czujnik nad pedałem czy pracuje, czy jest poprawnie zamontowany.
  • Poziom 3  
    w sumie to może tak było bo jak wymieniałem klocki z przodu to je docierałem dodawając gazu schamowując silnik.
    co do sprzęgła to wtedy nie mogłem naciskać bo hamowałem silnik i dodawałem gaz, ale jest coś takiego że jak chcę tempomat włączyć to muszę unieść pedał sprzęgła

    Dodano po 7 [minuty]:

    a tak z ciekawości da się sprawdzić lexią czy dany przyciski lub czujniki działa? np. czy działa przycisk od radia głośności (wtedy gdy go naciskam) albo gdy naciskam podnoszenie szyb który mi szwankuje (ale to potem coś z tym zrobię)

    Dodano po 11 [minuty]:

    Co do świec to wszystkie sprawdzałem multimetrem i wszystkie działają tylko jeden pokazał 174Ω, ale gdy poruszałem nim kluczem a było naprawdę ciężko wróciło do normy 0,90Ω.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Lexia da się sprawdzić czujniki, przyciski.
    Jeżeli musisz go podciągnąć, to znaczy że jest wysunięty i jadąc komputer myśli że pedał sprzęgła jest wciśnięty.
  • Poziom 3  
    Czujniki sprawdzone i są sprawne, co do czujnika sprzęgła to jest aktywowany tylko wtedy gdy jest podniesiony pedał, wydaje mi się, że tak musi być, bo nie idzie tego plastiku przesunąć w dół, żeby po puszczeniu sprzęgła w pozycji neutralnej grzybek został wciśnięty, ale mogę się mylić proszę mnie poprawić jak się mylę.
  • Poziom 3  
    Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)

    Dodano po 17 [minuty]:

    Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)

    Dodano po 4 [minuty]:

    [img-1] Xsara II 2.0 HDi - nierówna praca silnika (głównie na biegu jałowym)

    coś takiego, jedynie ten biały plastik który jest w środku może przestawić?

    Dodano po 1 [minuty]:

    teraz jest w pozycji neutralnej

    Dodano po 17 [godziny] 43 [minuty]:

    rozebrałem pedał sprzęgła i rzeczywiście nie był prawidłowo.
    teraz sprawdzam com2000 i nie ma tam czegoś od tempomatu, Proszę mi powiedzieć czy jest coś takiego? może nie tam patrzę to jak ktoś wie to piszę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    i niech ktoś mi to wytłumaczy jak wyłączę opcje czasowego zasilania podnoszenia szyb, to będę miał przez cały czas możliwość regulacji szyb?

    Dodano po 46 [minuty]:

    tempomat ogarnięty (schował się) działa, co do błędów to że świecami kod sam się skasował co do pozostałych to nie idzie

    Dodano po 1 [godziny]:

    Po jeździe próbnej tempomat zaczął działać.
    Teraz pozostała naprawa szyb przednich które po czasie się wyłączają i kichanie na rozgrzanym silniku.
  • Poziom 3  
    Wszystko już działa, dzięki kolego.