Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF 106 460KM - Problem z wypaleniem DPF

14 Maj 2019 20:42 108 5
  • Poziom 3  
    Witam,
    co może być przyczyną braku możliwośœci wypalenia DPF.
    Auto jest w Niemczech, serwis nie pomógł (notabene strasznie słaby, chcieli wymontować jakiœś moduł do sprawdzenia a jego demontaż miał trwać 4 godz! W ogóle nie wiem co mieli na myśœli i kazałem kierowcy się rozliczyć za diagnozę i podziękować).

    Generelnie auto jedzie ale na kompie wskazuje zapełnienie na maxa. Przy ręcznym wypalaniu też nie schodzi poziom. Próbowali na serwisie wypalać serwisowo i też bez skutku. Sugerowałem aby podmienili czujnik różnicy ciœśnień ale oni swoje że to nie to. Sterowniki nie zapisują żadnych błędów oprócz zapchanego dpf.

    Ubzdurali sobie jakiœś ku...… moduł do wymiany.

    Nie wiem czy kazać kierowcy jeŸzdzić do końca tygodnia z tym czy szukac jutro innego serwisu po drodze.

    Obawiam sie również tego, że na kolejnym serwisie będą chcieli wymianić wkład dpf na nowy, a cena w serwisie PL 9tys. netto bo pytałem.


    I nie wiem co robić w tej chwili.

    Szukać innego serwisu czy kazać kierowcy dojedzić. Na bazie wymontowałbym wkład dpf, wypłukał chemią i sprawdził czy zapełnienie spadnie na kompie. Jeżeli nie to wymiana czujnika różnicy ciœśnień na nowy.


    Czy są pomysły że może to być cośœ innego?
    Dodam że przy wypalaniu ręcznym z kokpitu obroty wzrastają do 950 więc chyba kąt wtrysku przestawia się ze sterownika prawidłowo.


    Bardzo proszę o sugestie.
  • Poziom 17  
    Myślę że problemem była bariera językowa. Moduł o którym mówili w serwisie to właśnie moduł filtra sadzy czyli notabene nic innego jak filtr dpf i jego demontaż właśnie może trwać ok 4h. Chcieli sprawdzić filtr dpf. Żeby cokolwiek powiedzieć mamy za mało informacji. Rok, przebieg auta, kiedy ostatnio wypalany dpf jaka wartość przeciwciśnienia, i dlaczego kierowca nie kontroluje zapełnienia, bo te można podglądać na dip4. Samochód w momencie dopalania podnosi obroty ale dotryskuje ON dodatkowym wtryskiwaczem. Dopalanie potrzebuje osiągnięcia odpowiedniej temperatury i masy warunków do spełnienia. Auto do PL i tu zaprowadzić do kogoś kto ma do czynienia z DAF E6. Ewentualnie naprawa w Germany ale już faktura w euro.
  • Poziom 30  
    maciej.wojta napisał:
    Nie wiem czy kazać kierowcy jeŸzdzić do końca tygodnia z tym czy szukac jutro innego serwisu po drodze.

    Zajechało dziadtransem,bo w takiej sytuacji każdy racjonalny przewoźnik ściąga auto na bazę bądź do sprawdzonego serwisu odwołując zlecenia transportowe,i podpierając się późniejsza fakturą naprawy.
    Dagomir napisał:
    Myślę że problemem była bariera językowa. Moduł o którym mówili w serwisie to właśnie moduł filtra sadzy czyli notabene nic innego jak filtr dpf

    Od razu najlepiej wymienić,bo przecież sprawdzić różnice przeciwciśnienia manualnie to kosmiczna diagnostyka.
    Typowy serwis.
  • Poziom 3  
    Odpowiadam wszystkim na trafne i nietrafne spostrzeżenia:

    ad1. Problemem nie była żadna bariera językowa z serwisem (czy ktoś o tym pisał). Myślę że chcieli nas naciągnąć na moduł/sterownik EAS

    ad2. Demontaż wkładu DPF nie trwa 4 godz. tylko 30min po wcześniejszym demontażu pompki kabiny i błotnika

    ad3. Kierowca kontrolował co kilka dni poziom dpf i ja również w weekendy więc mógł się zapchać przypuszczalnie w kilka dni

    ad4. Kolega pitool powinien zapisać się na forum hejtu zamiast elektrody- sprawdził by się tam i odnalazł swoje przeznaczenie


    ad5. Nie wiedziałem np. że dotrysk przy wypalaniu odbywa się przez dodatkowy wtryskiwacz (gdzie jest położony, jakieś nr fabryczne mógłby ktoś wrzucić?)


    Auto jeździ nadal w trasie, po zjeździe planuję wymyć chemią wkład dpf i zobaczę czy poziom się obniżył, wykluczę tym samym czujnik różnicy ciśnień i przewody pneumatyczne.

    Jeżeli po płukaniu dpf zapełnienie spadnie to planuję szukać (jeszcze nie wiem dokładnie gdzie) problemu z dopalaniem w układzie paliwowym.

    pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Jeśli filtr DPF wyczyścisz trzeba to zaprogramować w sterowniku. Przede wszystkim najpierw dobra diagnostyka u kogoś kto ma pojęcie a dopiero rozbieranie... Diagnostyka Twojego problemu w raz z ewentualną naprawą w serwisie autoryzowanym, nie powinna zająć więcej niż jeden dzień.

    Pozdrawiam WiMM
  • Poziom 17  
    Moduł dozujący paliwa ma nr 1832312. Znajduje się na części wylotowej BPV. Zapchanie DPF w kilka dni jest bardzo mało prawdopodobne, może doszło do uszkodzenia (stopienia) wkładu. Na pewno do sprawdzenia czujniki ciśnień na filtrze DPF. Wymiana modułu filtra sadzy wg DAF zajmuje 3:29 h. Trudno mi uwierzyć abo zrobić to w krótszym czasie biorąc pod uwagę zakres operacji do wykonania wg DAFa.