Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - Packet Loss - łącze internetowe jest przerywane

14 Maj 2019 23:10 120 4
  • Poziom 5  
    Witam,

    od dwóch dni dręczy mnie problem z połączeniem internetowym. Co kilka chwil (ciężko podać dokładny odstęp czasowy, ale najczęściej co 1-2 minuty) łącze internetowe jakby zanika, dostaje po prostu potwornego laga. Chodzi tutaj nie tylko o samo wyszukiwanie i ładowanie stron w sieci (choć to też), ale również o wyrzucanie i odłączanie z serwerów różnych gier przykładowo. Overwatch, Guild Wars 2, Starcraft 2, Hearthstone.
    Po prostu, co chwilę występuje lag, który wyrzuca mnie z serwerów - taka urywka jest chwilowa i za moment z powrotem mogę korzystać z sieci jednak takie urywki występują w bardzo krótkim odstępie czasu i na dłuższą metę jest to nie do wytrzymania.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

    Dane:
    Dostawca internetu: RES.pl
    Wykupiony pakiet: 300 Mb/s
    Rodzaj połączenia: Kabel -> Router
    Router: D-Link DIR809

    Poniżej zamieszczam skan Packet Loss'ów wykonany za pomocą WinMTR dla witryny "youtube.com":

    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                               10.6.11.1 -    4 | 1700 | 1645 |    0 |    0 |   30 |    1 |

    |                  ip-91.196.10.14.res.pl -   19 | 1100 |  895 |    0 |    1 |   28 |    1 |

    |                 196.polmix2.epix.net.pl -    4 | 1700 | 1645 |    8 |    8 |   31 |    9 |

    |                         195.149.233.101 -    4 | 1700 | 1645 |    7 |    8 |   69 |    8 |

    |                          188.47.253.245 -    4 | 1700 | 1645 |    7 |    8 |   68 |    8 |

    |                           72.14.197.128 -    4 | 1700 | 1645 |    8 |    9 |  147 |    9 |

    |                         108.170.250.209 -    4 | 1696 | 1640 |   15 |   15 |   52 |   16 |

    |                          216.239.41.171 -    4 | 1700 | 1645 |   10 |   10 |   29 |   10 |

    |               waw02s08-in-f14.1e100.net -    4 | 1700 | 1645 |   16 |   16 |   48 |   16 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Wrzucam również obrazek z wynikami speedtest.net (widziałem w innych tematach, że były prośby o zamieszczenie takowego)

    - Packet Loss - łącze internetowe jest przerywane

    Dodam, że mój współlokator jest podpięty w identyczny sposób (kabel) do routera, u niego problem nie występuje, dodatkowo program WinMTR pokazuje straty jedynie przy polu ip-91.196.10.14.res.pl, w reszcie jest 0%.

    Wykonałem już następujące czynności:
    - reset routera,
    - zamiana gniazd w routerze,
    - kupiłem inny kabel żeby wykluczyć wadliwość pierwszego,
    - za pomocą cmd pingowałem przez jakiś czas stronę "youtube.com" - jeden z wyników pokazał 25% packet loss na 4 pingi.
    - użyłem adwcleaner, który wykrył mi zagrożenie w postaci pliku "Hola.exe" - po usunięciu problem nie ustał.
    - zaktualizowałem BIOS, Chipset, sterowniki karty sieciowej

    Już nie mam pomysłów jak sobie z tym poradzić.
    Proszę o pomoc!

    Pozdrawiam
    Maciej
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Alfinio1 napisał:
    ...wyrzucanie i odłączanie z serwerów różnych gier przykładowo. Overwatch, Guild Wars 2, Starcraft 2, Hearthstone.
    ...


    Odpowiedź jest banalna - przestać grać! ;)

    Zaś nieco poważniej - możesz podłączyć inny komputer i sprawdzić jak wtedy z gubieniem pakietów? Zrób to bez włączonego swojego komputera a kolejny test z włączonym swoim komputerem. Sądzę, że to by wiele wyjaśniło.
  • Poziom 5  
    Oczywiście już sprawdzam, dziękuje za szybką odpowiedź i postaram się równie szybko zamieścić wyniki :)

    ..a co do przestawania - takie sytuacje tylko mnie do tego skłaniają ^^

    Dodano po 21 [minuty]:

    Mam nadzieje, że dobrze zrozumiałem.
    Podłączyłem do routera, również kablem swojego laptopa.
    Pierwszy test wykonałem, gdy mój PC był włączony, a drugi gdy był wyłączony.
    Dodatkowo zrobiłem trzeci test na swoim PC, żeby było porównanie.

    Test 1(Laptop) - włączony PC
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                               10.6.11.1 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |   12 |    0 |

    |                  ip-91.196.10.14.res.pl -   12 |   70 |   62 |    0 |    0 |   14 |    0 |

    |                 196.polmix2.epix.net.pl -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   17 |    9 |

    |                         195.149.233.101 -    0 |  101 |  101 |    7 |    7 |   17 |    8 |

    |                          188.47.253.245 -    0 |  101 |  101 |    7 |    8 |   42 |    7 |

    |                           72.14.197.128 -    0 |  101 |  101 |    8 |    9 |   59 |    8 |

    |                         108.170.250.193 -    0 |  101 |  101 |   15 |   16 |   29 |   16 |

    |                          216.239.41.165 -    0 |  101 |  101 |    9 |   10 |   22 |   10 |

    |               waw02s07-in-f14.1e100.net -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   19 |    8 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Test 2(Laptop) - PC wyłączony
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                               10.6.11.1 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |   26 |    0 |

    |                  ip-91.196.10.14.res.pl -   14 |   65 |   56 |    0 |    0 |    2 |    1 |

    |                 196.polmix2.epix.net.pl -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   33 |    8 |

    |                         195.149.233.101 -    0 |  101 |  101 |    7 |    7 |   32 |    7 |

    |                          188.47.253.245 -    0 |  101 |  101 |    7 |    8 |   33 |    7 |

    |                           72.14.197.128 -    0 |  101 |  101 |    8 |   10 |   97 |    9 |

    |                         108.170.250.193 -    0 |  101 |  101 |   15 |   16 |   40 |   16 |

    |                          216.239.41.165 -    0 |  101 |  101 |    9 |   10 |   34 |   10 |

    |               waw02s07-in-f14.1e100.net -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   34 |    8 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Test 3 (PC)
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                               10.6.11.1 -    7 |  101 |   94 |    0 |    0 |    2 |    0 |

    |                  ip-91.196.10.14.res.pl -   28 |   61 |   44 |    0 |    0 |    1 |    1 |

    |                 196.polmix2.epix.net.pl -    7 |  101 |   94 |    8 |    8 |   10 |    8 |

    |                         195.149.233.101 -    7 |  101 |   94 |    7 |    7 |   14 |    7 |

    |                          188.47.253.245 -    7 |  101 |   94 |    7 |    7 |   20 |    7 |

    |                           72.14.197.128 -    7 |  101 |   94 |    8 |    8 |   17 |    9 |

    |                         108.170.250.193 -    7 |  101 |   94 |   15 |   16 |   18 |   16 |

    |                          216.239.41.165 -    7 |  101 |   94 |    9 |   10 |   12 |   10 |

    |              waw02s07-in-f174.1e100.net -    7 |  101 |   94 |    8 |    8 |   11 |    8 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    ##EDIT
    Już głupieje od tego wszystkiego - godzina 1:04 stwierdziłem, że odpalę skan lossów.
    Oto co zobaczyłem:

    Test 5(PC) - godzina 1:04
    Code:
    |------------------------------------------------------------------------------------------|
    

    |                                      WinMTR statistics                                   |

    |                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

    |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|

    |                               10.6.11.1 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |    4 |    0 |

    |                  ip-91.196.10.14.res.pl -   10 |   73 |   66 |    0 |    0 |    1 |    1 |

    |                 196.polmix2.epix.net.pl -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   13 |    8 |

    |                         195.149.233.101 -    0 |  101 |  101 |    7 |    8 |   13 |    7 |

    |                          188.47.253.245 -    0 |  101 |  101 |    7 |    9 |   45 |    7 |

    |                           72.14.197.128 -    0 |  101 |  101 |    8 |   10 |  176 |    9 |

    |                         108.170.250.193 -    0 |  101 |  101 |   16 |   16 |   18 |   17 |

    |                          216.239.41.165 -    0 |  101 |  101 |   10 |   10 |   11 |   10 |

    |              waw02s07-in-f174.1e100.net -    0 |  101 |  101 |    8 |    8 |   10 |    8 |

    |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

       WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider


    Aktualnie nie ma żadnego problemu z przeglądaniem stron czy wyrzucaniem z serwerów, ale tak było również wczoraj.
    W nocy się to tak jakby uspokaja.. nie mam pomysłu o co może chodzić.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Ewidentnie to ten jeden komputer (a nie np. router). Zakładając, że to jakiś wirus (lub inne oproramowanie) dziwne jest, że okresowo się uspokaja.

    Może zacznij od logów FRST w tym dziale -> https://www.elektroda.pl/rtvforum/forum217.html
  • Poziom 5  
    Zgodnie z radą wykonałem skan FRST i wstawiłem logi na forum :)
    Dzięki szybkiej i dokładnej pomocy problem został rozwiązany, wszystko śmiga nawet szybciej niż wcześniej.

    Bardzo dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu! :)