Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep HeluKabel
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Opel Astra 1.4 - Ustawienie zap這nu, wysokie spalanie LPG

15 Maj 2019 11:48 282 9
  • Poziom 22  
    Opel Astra F z silnikiem 1.4 C14NZ jednopunkt.
    Mam problem z ustawieniem zap這nu. Auto du穎 pali這 LPG wi璚 pojecha貫m na regulacje gazu. Po regulacji pali mniej ale w dalszym ci庵u ko這 11 litr闚 na 100 km.
    Przestawi貫m zap這n, na znaki (znak od strony silnika na g鏎n kraw璠 wyci璚ia w aparacie).
    Kultura pracy poprawi豉 si, pali troche mniej, lekko ponad 10 litr闚. Czy trzeba teraz regulowa LPG, czy mo瞠 jeszcze pokr璚i aparatem ??
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Cze嗆!
    Nie wiem czy ju rozwi您a貫 sw鎩 problem ale podpowiem Ci co wiem i jak jest u mnie.
    1. Ustawianie bez lampy jest pracowaniem na 郵epo, ale je瞠li masz ustawiony rozrz康 dok豉dnie na znakach i pasek nie przeskoczy to znak na pokrywie zawor闚 powinien by po 鈔odku wy興obienia na aparacie zap這nowym. U mnie tak jest. Wa貫k kr璚i si przeciwnie do wskaz闚ek zegara patrz帷 od strony aparatu zap這nowego. To oznacza, 瞠 kr璚帷 aparatem zgodnie z zegarem przy酥ieszasz zap這n. Ostatnio mierzy貫m i wysz這 mi ze 鈔ednicy, 瞠 na ka盥y 1 stopie przypada 0.65 - 0.7 mm po obwodzie. Czyli jak masz znak ustawiony na kt鏎捷 z kraw璠zi wy興obienia to masz bardzo du穎 przestawiony zap這n albo pasek rozrz康u jest przesuni皻y wzgl璠em znak闚.
    2. Je瞠li masz lamp to sprawa jest prosta. Zwierasz odpowiednie piny w z陰czu diagnostycznym co powoduje, 瞠 komputer nie b璠zie regulowa wyprzedzeniem zap這nu. Nast瘼nie pod陰czasz lamp i kr璚帷 aparatem obserwujesz znak na kole zamachowym, kt鏎y ma si pokrywa ze znakiem na obudowie paska rozrz康u. Lamp zrobi貫m kiedy samemu korzystaj帷 ze schematu z tego forum i latarki LED ze sklepu z robakiem.

    Dodam, 瞠 jazda na op騧nionym zap這nie wzgl璠em odpowiedniego obni瘸 osi庵i i podwy窺za spalanie. Jazda na zbyt wyprzedzonym to spalanie stukowe i szybka droga do rozwalenia silnika. Je盥膨c tylko na gazie problem jest mniejszy, bo gaz ma wi璚ej oktan闚 przez co jest bardziej odporny na samozap這n.
    I ostatnia rzecz jest taka, 瞠 10 litr闚 gazu w mie軼ie przy 鈔ednio dynamicznej je寮zie to jest dobre spalanie. Ja mam takie samo. Gaz mam ustawiony bardzo dobrze, zap這n te.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 22  
    Witam.
    Powiem szczerze, lampe mam ale nie wiem jak si za to zabra. Ostatnio pr鏏owa貫m to na lampe ustawi, ale zrezygnowa貫m poniewa nie wiedzia貫m na kt鏎e znaki patrze.
    Mo瞠sz 這patologicznie powiedzie jeszcze raz jak to ustawi ??
    Pod陰czam lampe pod akumulator, kabel sygna這wy pod pierwszy przew鏚 zap這nowy i co dalej??
  • Moderator Samochody
  • Poziom 22  
    Tak wiem. Pin A i B te co si b喚dy po zwarciu ich czyta ;-)
    Znak na kole z瑿atym to taka kreska wy興obiona.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Ustawienie zap這nu wed逝g mnie:
    1. Obracasz kierownic w prawo, 瞠by ods這ni ko這 pasowe nap璠zaj帷e rozrz康 i pomp wody i szukasz na jego rancie naci璚ia. Musisz oczy軼i je z korozji bo ci篹ko je znale潭 przy czym uwa瘸j przy czyszczeniu by nie uszkodzi paska. Wygl康a to tak:
    Link
    2. Jak znajdziesz znak na kole to bierzesz korektor biurowy albo bia造 marker i malujesz sobie ten znak i znak na obudowie aby by widoczny. Mo瞠sz zrobi kresk w stron osi ko豉 ale nie za szerok(1mm), 瞠by zachowa dok豉dno嗆. Dla poprawienia widoczno軼i czarnym markerem malujesz obszar przylegaj帷y do tej kreski, 瞠by poprawi kontrast.
    3. Nast瘼nie pod wiecz鏎 jak b璠zie ciemno jedziesz sobie na przeja盥磬 rozgrza silnik.
    4. Gasisz silnik, skr璚asz ko豉 w prawo. Luzujesz kluczem (chyba 13) wide趾i aparatu zap這nowego, tak by m鏬 nim obraca powoli, nie za lu幡o, z oporem ale bez szarpania.
    5. Pod陰czasz lamp stoboskopow na pierwsz 鈍iece od paska rozrz康u.
    6. W skrzynce z bezpiecznikami 陰czysz zwork odpowiednie piny, 瞠by wej軼ie w tryb diagnostyczny
    7. Odpalasz silnik. W tym momencie powinna zacz望 miga lampa. Zawsze trzeba poprawi przew鏚 lub zaekranowa foli aluminiow, 瞠by lampa miga豉 tylko dla 1 鈍iecy a nie dla 2,3. No i 鈍iecisz lamp na ko這 pasowe na znak na obudowie silnika i szukasz gdzie jest znak (kreska) na kole. Kr璚isz aparatem zap這nowym tak, 瞠by znaki si pokrywa造. Tylko delikatnie tak po 2 milimetry, 瞠by wyczu r騜nic. Ci篹ko to utrafi bo moja lampa r騜nie miga ale za豉piesz. I koniec ustawiania, dokr璚asz wide趾i zap這nu (tam si lekko dokr璚a bo s chyba aluminiowe), zdejmujesz zwork i koniec. Ja zawsze ten milimetr sobie wyprzedz zap這n ale nie wi璚ej - patrz m鎩 wcze郾iejszy post.
    Daj zna jak posz這.
    Krzysiek
  • Poziom 22  
    Podczas ustawiania zap這nu na znak na kole prasowym okaza這 si 瞠 ko這 jest krzywe i st康 nier闚na praca silnika, telepie go . Podczas obserwacji znak闚 lampa co jaki czas nie pokrywa sie ze znakiem, jak by zap這n wypada.
    Dziwi mnie fakt, 瞠 za 瘸dne skarby nie moge zej嗆 poni瞠j 1000-1100 obrot闚 jak na paliwie tak i na gazie.
  • Poziom 11  
    1. To, 瞠 znaki czasem mrugaj albo znak pojawia si w innym miejscu ( najcz窷ciej o 90 stopni p騧niej) to kwestia zak堯ce od 2 鈍iecy i niewy豉pywania sygna逝 wyzwalaj帷ego i o niczym to nie 鈍iadczy. We foli aluminiow i zaekranuj okolic wpi璚ia lampy na przew鏚, 瞠by poprawi obserwacj. Jednak nie wydaj mi si to potrzebne.
    2. Uwa瘸m, 瞠 niemo磧iwe jest, 瞠by ko這 by這 krzywe. Ko這 pasowe jest na wale i jakby co tam lata這 to by si wszystko szybko pourywa這 i by szuka silnika nowego, a nie ustawia zap這n. To jest moje zdanie.
    3. Jakby wypada造 zap這ny to podczas jazdy by o tym wiedzia bo silnik przerywa, d豉wi si, auto skacze. Je瞠li chcesz i嗆 tym tropem to odkr耩 鈍iece i je obejrzyj czy nie s w benzynie albo osmolone.
    4. Wysokie obroty ja這we. Mo瞠 co by z silnikiem krokowym obrot闚 ja這wych. Ale chyba wtedy obroty lataj we wszystkie strony. Odkr耩 przeczy嗆 benzyn (nie mocz elektroniki) i sprawd czy pomog這. Mo瞠 by nieszczelno嗆 w dolocie za przepustnic - st康 mo瞠 by wy窺ze spalanie. Wlej benzyn w jaki spryskiwacz i popsikaj w okolic przepustnicy i zobacz czy obroty si zmieniaj. Sprawd w nocy (musi by bardzo ciemno) po podniesieniu maski czy nie masz dyskoteki - wtedy kable i 鈍iece. No i ostanie to chyba mapsensor czyli czujnik ci郾ienia powietrza dolotowego. Nigdy tego nie wymienia貫m wiec nie wiem jakie s objawy. Niech inni u篡tkownicy si wypowiedz.
    Mo瞠 opisz dok豉dnie to telepanie przy jakich obrotach i w jakich warunkach. Por鏏 zdj璚ia jak to wszystko poustawia貫, jak wygl康aj 鈍iece, jaka jest kompresja.
  • Poziom 22  
    Podczas obserwacji ko豉 strasznie bije, jeszcze musze sprawdzi czy si nie poluzowa這.
    Ci郾ienie wygl康a tak:
    1 - 11,5
    2 - 13,7
    3- 13,7
    4 - 13,7