Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie dysku 2.5 1TB do obudowy z USB 3.0

15 Maj 2019 15:20 174 15
  • Poziom 7  
    Witam. Wiele miesięcy temu poruszyłem kwestię podłączenia dysku 2.5 1TB do komputera przez port USB https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17411183#17411183

Teraz zgodnie z sugestią użytkownika procsa kupiłem obudowę (jedną z najtańszych) na dyski 2.5 calowe do 2TB.
    Zastanawia mnie jednak jak to jest, że jak wiadomo USB 3.0 daje maksymalny prąd 900 mA, a na moim dysku 1 TB pisze, że pobiera prąd 1A.
    Chciałem się upewnić czy na pewno w 100% bezpieczne jest podłączanie do tej obudowy mojego dysku, a tym bardziej dysku 2 TB, które według producenta obudowy jest dozwolone.

Może pytanie banalne, jednak jestem początkujący i chciałbym mieć pewność, że niczego nie uszkodzę.

Zamieszczam zdjęcia mojego dysku oraz obudowy, którą zakupiłem.

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Podłączenie dysku 2.5 1TB do obudowy z USB 3.0 Podłączenie dysku 2.5 1TB do obudowy z USB 3.0
  • Poziom 29  
    Będzie działać, np. dyski o pojemności 500 GB do laptopów pobierają prąd 700 mA a zamontowane w obudowach jako dysk przenośny pobierają niewiele ponad 300 mA podłączone do USB 2.0.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za odpowiedź. Czy rozumiem, że w rzeczywistości dysk podłączony do takiej obudowy pobiera mniej prądu niż pisze na nim?
  • Poziom 29  
    Tak na dysku jest podany maksymalny prąd jaki może pobierać dany dysk podczas pracy np. przenosząc pliki o dużej objętości. Posiadam przenośny dysk Seagate 4 TB na USB 3.0, w którym dysk wg producenta ma pobór prądu 0.85 A a przecież kontroler też pobiera jakiś prąd i dysk działa podłączony zarówno do USB 2.0 kiedy pracuje wolniej jak też do USB 3.0.
  • Poziom 7  
    Więc jak to jest nawet jak będę przenosił pliki o dużej objętości to prądu i tak dyskowi "nie zabraknie"? :D