Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA - model nieznany - Moduł USEL własnej konstrukcji - kilka pytań.

15 Maj 2019 17:23 564 6
  • Poziom 41  
    Witajcie.
    Na wstępie napiszę że nie wiem czy ten temat nie będzie łamał tego punktu regulaminu wewnętrznego
    Cytat:
    7-Amatorskich napraw, przeróbek układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo
    , ale spróbujmy.
    Kilka tygodni temu znajomy poprosił mnie o zbudowanie modułu USEL do swojego samochodu. Oczywiście w samochodówce nie siedzę i jestem zielony, także nie mam pojęcia co ten układ dokładnie robi, ale wysłał mi coś w stylu opracowania ze schematem, więc coś na kształt tego wyprodukowałem. W załączniku opracowanie o którym mówię.
    Oczywiście znajomego uprzedziłem, że nie mam pojęcia co dokładnie układ robi i jak ingeruje w instalację samochodową, ani że nie wiem czym grozi ewentualna awaria mojej konstrukcji. I tutaj właśnie powód dla którego piszę - co może się stać gdy moduł zawiedzie?
    Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, to całość umożliwia ręczne przełączanie sprzęgiełek w motoreduktorze, tym samym ręczne dołączenie przedniego napędu (4x4) na stałe, a nie sterowane komputerem. Oczywiście wiele to mi nie mówi jeżeli chodzi o moje obawy, dlatego chciałbym się czegoś dowiedzieć.

Wśród grona w jakim porusza się mój znajomy jest sporo osób które takie urządzenie również by chciały kupić, tylko nie wiem czy chcę się w to bawić właśnie ze względu na bezpieczeństwo. o tego oczywiście dojdzie kwestia jakiejś gwarancji i serwisu, ale najpierw chcę skupić się na pytaniu.

Pozdrawiam.
  • Relpol
  • Poziom 36  
    Przecież te 3 diody szeregowo to totalna bzdura,
    pewnie jakiś bardzo młody elektronik doczytał że napięcie ładowania wynosi 14.4V i w ten sposób "zabezpieczył" przekaźniki z cewką na 12V przed "nadmiernym napięciem"