Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podpięcie modułu ZASILAJĄCEGO 0-30V 0-3A

16 Maj 2019 10:54 510 38
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie !!

Jestem początkującym elektronikiem i jako pierwszy swój układ chciałem zbudować własny zasilacz warsztatowy wykorzystujący układ tb-186840 DIY (max napięcie wejściowe musi być do 24AC !! ) . Mam problem ponieważ nie mam pewności czy układ który narysowałem amatorsko będzie działał oraz nie wiem jak mogę zredukować napięcie na transformatorze takim jak przedstawiony na zdjęciu . Zastanawiałem się tez czy nie użyć dostępnego adaptera 24v 1A ale to trochę mija się z celem skoro układ jest stworzony do zasilenia go przez transformator
  • Poziom 17  
    Po schemacie to źle amperomierz powinien być w szereg.
  • Poziom 20  
    I błąd w woltomierzu.Ma być równolegle.
  • Poziom 8  
    bumble napisał:
    Pomiary nie tak. Adapter / zasilacz daje 24V DC. Tobie potrzebny transformator.

Tak wiem stwierdziłem to w pytaniu że lepiej jednak jak użyję transformatora, nawet pokazałem jego zdjęcie ale nie wiem jak mogę obniżyć jego napięcie po stronie wtórnej ponieważ 110V AC przekracza kilkukrotnie max napięcie jakim mogę zasilić ten układ
  • Poziom 8  
    feno napisał:
    Kup dopasowane trafo.

Wolałbym temu co mam jakoś obniżyć napięcie ponieważ transformatory są dosyć drogie a jak już jest to szkoda żeby leżał niepotrzebny - przynajmniej ja mam taką opinie na ten temat
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Taki schemat. Podpięcie modułu ZASILAJĄCEGO 0-30V 0-3A

Dodano po 2 [minuty]:

feno napisał:
    Taki schemat. Podpięcie modułu ZASILAJĄCEGO 0-30V 0-3A

A minus akumulatora do minusa.
  • Poziom 8  
    Ok to kwestia układu mamy załatwioną zostało nam jeszcze dobranie transformatora lub obniżenie napięcia na tym co już mam .
  • Poziom 17