Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?

musculus 06 Jun 2019 13:36 1137 35
Optex
  • #31
    musculus
    Level 17  
    gradek83 wrote:
    Kamery łączą się na protokole SAMSUNGA ? Z tego co widzę obsługiwany w rejestratorze też jest ONVIF sprawdzałeś czy na tym protokole rejestrator te nowe kamery ogarnia ?

    Po konsultacji ze sprzedawcą skonfigurowałem te kamery na protokole RTSP - teraz działa. Jednak zrobiłem to przed chwilą i jeszcze muszę potestować. Gdy chcę obejrzeć z nich podgląd na żywo programem SmartViewer to gdy połączę się bezpośrednio z kamerą to jest OK, natomiast gdy połączę się z rejestratorem i przez niego chcę oglądać live to odświeżanie jest na poziomie 1 klatki na sekundę.

    gradek83 wrote:
    A niby miały być zamiennikiem skoro tak ci sprzedawca mówił to ja bym je po prostu zwrócił.
    Też nad tym myślę, ale może być problem ze zwrotem sprzętu kupionego na firmę. Na razie zobaczę, czy da się to wzajemnie pożenić tak, żeby sprawnie działało.

    gradek83 wrote:
    musculus wrote:
    Aktualizacja softu w rejestratorze nie pomogła.

    Do jakiej wersji zaktualizowałeś ? v1.52
    Tak, to jest ta wersja.

    gradek83 wrote:
    musculus wrote:
    natomiast nowe kamery jak na razie nie chcą rozmawiać z moim rejestratorem.

    A dokładniej ? Rejestrator wykrywa nowe kamery ale po dodaniu brak obrazu ?
    Przy próbie dodania kamery na protokole Samsunga pojawia się komunikat "połączenie nie nawiązane z nieznanego powodu".

    Sprawdzę jeszcze rejestrację. Jeśli rejestracja będzie płynna to tak zostawię. Natomiast jeśli będę miał w niej też 1 klatkę na sekundę to będę musiał kombinować dalej.
  • Optex
  • #32
    gradek83
    Level 41  
    musculus wrote:
    natomiast gdy połączę się z rejestratorem i przez niego chcę oglądać live to odświeżanie jest na poziomie 1 klatki na sekundę.
    Ale z rejestratorem przez przeglądarkę czy przez normalnie monitor i myszkę ?
    musculus wrote:
    Na razie zobaczę, czy da się to wzajemnie pożenić tak, żeby sprawnie działało.
    Kwestia tego czy rejesrtuje się obraz normalnie i czy da się w razie WU zgrać nagranie które będzie płynne w odtwarzaniu.
    musculus wrote:
    "połączenie nie nawiązane z nieznanego powodu".

    ERROR nikt nic nie wie XD eh
    musculus wrote:
    Sprawdzę jeszcze rejestrację. Jeśli rejestracja będzie płynna to tak zostawię.
    No to teoretycznie najważniejsze. O ile w monitoring nie patrzy jakiś stróż ochroniarz. Sprawdź może jeszcze jakie firmware mają te nowe kamery i czy jakiegoś nowszego nie ma może jakieś poprawki wprowadza które pomogą nawiązać połączenie przez protokół samsunga.
  • Optex
  • #33
    musculus
    Level 17  
    gradek83 wrote:
    musculus wrote:
    natomiast gdy połączę się z rejestratorem i przez niego chcę oglądać live to odświeżanie jest na poziomie 1 klatki na sekundę.
    Ale z rejestratorem przez przeglądarkę czy przez normalnie monitor i myszkę ?
    Ten rejestrator nie ma wyjścia na monitor. Z nim da się połączyć jedynie przez przeglądarkę lub przez program Samsunga o nazwie SmartViewer. Ten program SmartViewer umożliwia łączenie zarówno z każdą kamerą oddzielnie jak i z rejestratorem. Gdy się nim połączę bezpośrednio z kamerami to wszystko jest OK. Gdy z rejestratorem, i przez niego chcę oglądać na żywo to inne kamery chodzą OK, a te dwie nowe mają takie klatkowanie.

    gradek83 wrote:
    musculus wrote:
    Sprawdzę jeszcze rejestrację. Jeśli rejestracja będzie płynna to tak zostawię.
    No to teoretycznie najważniejsze. O ile w monitoring nie patrzy jakiś stróż ochroniarz.
    Patrzy stróż, ale daję mu podgląd wprost z kamer i jest OK.

    gradek83 wrote:
    Sprawdź może jeszcze jakie firmware mają te nowe kamery i czy jakiegoś nowszego nie ma może jakieś poprawki wprowadza które pomogą nawiązać połączenie przez protokół samsunga.
    Nie znalazłem na stronie HANWHA nowego firmware do tych kamer. Do starych kamer - owszem, jest nowy firmware, ale do tych nowych jeszcze nie ma.
  • #34
    gradek83
    Level 41  
    musculus wrote:
    Z nim da się połączyć jedynie przez przeglądarkę lub przez program Samsunga o nazwie SmartViewer. Ten program SmartViewer umożliwia łączenie zarówno z każdą kamerą oddzielnie jak i z rejestratorem. Gdy się nim połączę bezpośrednio z kamerami to wszystko jest OK. Gdy z rejestratorem, i przez niego chcę oglądać na żywo to inne kamery chodzą OK, a te dwie nowe mają takie klatkowanie.

    A sprawdź może na tym oprogramowaniu SSM czy ono będzie obsługiwać ten rejestrator bo niby te nowe kamery z nim współpracują.

    Porównując:
    SNO-6011RP:
    Interfejs programowania aplikacji: Profile ONVIF S, HTTP API (SUNAPI) 2.0, SVNP 1.2
    Oprogramowanie zarządzające: SmartViewer
    LNO-6020R:
    Interfejs programowania aplikacji: Profile ONVIF S, G, SUNAPI (API HTTP)
    Oprogramowanie zarządzające: SmartViewer, SSM

    https://www.hanwha-security.eu/pl/business-security-products/samsung-securitymanager-ssm/

    musculus wrote:
    Z nim da się połączyć jedynie przez przeglądarkę lub przez program Samsunga o nazwie SmartViewer

    Z tego co widzę to jest jeszcze program NET-i viewer, Webviewer z czego Następcą Net-i Viewer jest oprogramowanie SSM.

    Spoiler:
    Net-i Viewer to oprogramowanie typu CMS do podglądu i zarządzania systemami IP i hybrydowymi zbudowanym w oparciu o sprzęt Samsung Techwin. Zastosowanie oprogramowania Net-i pozwala na wygodny podgląd i przeglądania nagrań z wielu wybranych kamer z różnych rejestratorów jednocześnie bez potrzeby przełączania połączenia z rejestratorami. Net-i pozwala na sterowanie urządzeń PTZ, wygodne stosowanie cyfrowego zoomu oraz rejestrację na dysku twardym stacji zdalnej. Obsługa map graficznych obrazujących rozmieszczenia kamer, automatyczne wyświetlanie na mapach alarmów, detekcji ruchu oraz obrazów z kamer (na żądanie) pozwalana na budowę łatwych w obsłudze, zdalnych stanowisk monitoringu.
    Oprogramowanie Net-i Viewer posiada interfejs w języku polskim; jest całkowicie bezpłatne i może być zainstalowane na wielu komputerach bez dodatkowych opłat.
    Net-i Viewer obsługuje rejestratory serii SHR-6XXX/SHR-7XXX/SHR-8XXX/SRD-16XX/8XX/SRN-6450/3250/1670D/470D oraz oprogramowanie rejestrujące "Net-i ware" (oprogramowanie dla kamer IP). Net-i Viewer może realizować również podgląd z kamer IP (4CIF i MPix) firmy Samsung.
  • #35
    musculus
    Level 17  
    gradek83 wrote:
    musculus wrote:
    Z nim da się połączyć jedynie przez przeglądarkę lub przez program Samsunga o nazwie SmartViewer. Ten program SmartViewer umożliwia łączenie zarówno z każdą kamerą oddzielnie jak i z rejestratorem. Gdy się nim połączę bezpośrednio z kamerami to wszystko jest OK. Gdy z rejestratorem, i przez niego chcę oglądać na żywo to inne kamery chodzą OK, a te dwie nowe mają takie klatkowanie.

    A sprawdź może na tym oprogramowaniu SSM czy ono będzie obsługiwać ten rejestrator bo niby te nowe kamery z nim współpracują.

    Jak rozumiem, SSM jest następcą SmartViewera. Jednak jest to program tylko do podglądu, nie do konfiguracji rejestratora. Konfiguracja jest przez przeglądarkę (przy czym obsługuje tylko Internet Explorera) - w Internet Explorerze jest uruchamiana aplikacja Webviewer, za pomoca której konfiguruje się rejestrator. Ale z szybkością transmisji już sobie poradziłem - trzeba było skonfigurować profil w kamerze (na domyślnym pierwszym profilu kamera miała ustawioną 1kl/s, wybrałem drugi profil i mam 25kl/s). Mam jednak inny problem - nie potrafię ustawić wyzwalania od wykrycia ruchu. W kamerze jest możliwe ustawienie zdarzenia typu wykrycie ruchu, ale nie wiem, jak od tego zdarzenia uruchomić nagrywanie w rejestratorze. Gdzieś w necie znalazłem informację, że protokołem RTSP nie da się przesłać informacji o wykryciu ruchu. Wysłałem pytanie do dystrybutora - może mi coś podpowie.
  • #36
    musculus
    Level 17  
    Temat w końcu rozwiązany. Po wielu próbach, które doszły aż do serwisu Samsunga (serwisant z Samsunga łączył się ze mną zdalnie i osobiście próbował wszystko skonfigurować) okazało się, że te kamery nie będą współpracować z naszym rejestratorem. Zaproponowali, że sprowadza nam kamery tego typu, który mieliśmy oryginalnie, ale jednak nie byli w stanie ich sprowadzić. W końcu sprzedali nam kamery typy QNO-6020R, które jak się okazało współpracują z naszym rejestratorem. Dziękuję za rozmowę i za pomoc, temat zamykam.