Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?

16 Maj 2019 15:38 453 34
  • Poziom 17  
    Witam,
    Mamy u nas w firmie monitoring na kamerach IP z Samsunga. Kolega, który się tym zajmował zmienił pracę i temat spadł na mnie, a jak na razie nie mam w tym temacie doświadczenia. A ostatnio wystąpił dziwny problem.

    Mieliśmy zanik zasilania. Po powrocie zasilania jedna kamera (Samsung SNO-6011RP) przestała być widoczna w systemie. Nie widzi jej rejestrator ani nie wykrywa jej soft do konfiguracji. Może się popsuła - cóż, zdarza się. Ale w ramach testów przypiąłem ją jeszcze raz do switcha, do innego portu - w tym momencie zniknął obraz z innej kamery tego samego typu. Co ciekawe - ta druga kamera (z której zniknął obraz) była przypięta do zupełnie innego switcha. Robiłem różne testy, w końcu kamery zostały zdemontowane i przypięte do nowego switcha u mnie na biurku, niezależnie od całego systemu w firmie. Również i w tej sytuacji nie jestem w stanie nawiązać z nimi komunikacji (włączenie DHCP też nie pomaga). Obie kamery nie działają. Jednak nie są całkiem martwe - coś w nich słychać (może wentylator?) i diody na switchu mrugają. Switch, którego używam do testów jest na pewno sprawny - po przyłączeniu do niego sprawnej kamery wszystko jest OK.

    Zastanawiam się, czy ta pierwsza kamera nie może czegoś rozsiewać po sieci i jakoś spowodowała zmianę ustawień drugiej kamery. Dziwna sytuacja, ale nie mam pomysłu, co to mogło się stać. Myślałem, czy może jest jakiś sposób na zresetowanie jej do ustawień fabrycznych, ale nie znalazłem instrukcji, jak to zrobić (w instrukcji jest jedynie opis resetowania kamer wewnętrznych, a to jest kamera zewnętrzna i ona nie ma przycisku reset).

    Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów może mi udzielić jakichś wskazówek, co mogę zrobić poza zakupem nowych kamer? I co mogło być przyczyną - nie chciałbym, żeby znienacka zaczęły lawinowo psuć się inne kamery.
  • Tektronix
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Po podpięciu kamer pod switcha, powinny świecić dwie diody od portów w switchu. Pomarańczowa odpowiada za zasilanje(mruga bardzo szybko, generalnie w takich samych oddtępach), zielona to komunikacja "sieciowa", która także mruga. Jak to jest na tych obu kamerach? Spróbuj podpiąć je pod zasilanie 12V i sprawdzić czy coś odpowiada. Pingi odpowiadają?
  • Poziom 17  
    W tej chwili jestem w domu i dopiero jutro w pracy będę w stanie zrobić jakieś testy, natomiast o ile pamiętam obserwowałem LED-y na switchu i nie zauważyłem różnic w mruganiu LED-ów pomiędzy kamerą sprawną a nie odpowiadającymi. Jedna dioda wydaje mi się, że świeciła światłem ciągłym, a druga mrugała. Ale jutro to potwierdzę. Faktycznie nie sprawdziłem pingów - zrobię to jutro. Jeszcze jedno - typ switcha, który miałem na biurku to TENDA TEF1109P.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    musculus napisał:
    Jedna dioda wydaje mi się, że świeciła światłem ciągłym, a druga mrugała.

    Ciągłym to zapewne zasilanie pomarańczowe, a mrugała zielona.

    Kamery mają stałe IP czy z DHCP?
  • Poziom 17  
    Już jestem w pracy i sprawdziłem:
    dawidedziu napisał:
    Ciągłym to zapewne zasilanie pomarańczowe, a mrugała zielona.
    Akurat odwrotnie - zielona świeci światłem ciągłym, pomarańczowa - mruga.
    dawidedziu napisał:
    Kamery mają stałe IP czy z DHCP?
    Kamery maja stałe IP i nie odpowiadają na pingi. Zasilanie ewidentnie do nich dochodzi, bo coś w środku słychać i czuć lekkie drżenie obudowy (chyba pracuje wentylator). Czy jest sens sprawdzać na zewnętrznym zasilaniu?

    Jeszcze jedno: Otworzyłem te kamery i w środku jest jakiś niebieski przycisk opisany SW1 oraz slot na kartę pamięci z kartą 4GB (karta jest pusta w obydwóch kamerach, nie ma nagranego ani jednego pliku). Znalazłem w instrukcji opis, że w kamerce (w innym modelu - w kamerce kopułkowej, a nie tubowej) jest przycisk RESET, którego naciśnięcie przez 5s powoduje przywrócenie ustawień fabrycznych. Naciskałem ponad 5 sekund znaleziony przycisk SW1, ale kamera dalej jest niewidoczna. Przy czym naciskałem zarówno podczas załączonego zasilania jak i załączałem zasilanie z wciśniętym przyciskiem.
  • Tektronix
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Kamerka ma niby wyjście wideo. Podpinałeś się pod nie?
    IP installer'em próbowałeś się łączyć?

    Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować? Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?
  • Poziom 17  
    dawidedziu napisał:
    Kamerka ma niby wyjście wideo. Podpinałeś się pod nie
    Niestety nie mam monitora z odpowiednim wejściem (BNC). Ale podpiąłem się oscyloskopem i sygnału zasadniczo nie ma (na obydwóch kamerach sygnał pojawia się co 33-34 sekundy i trwa około 0,4 sekundy - amplituda sygnału to około 2V, po czym wyjście wraca na 0V na następne 33 do 34 sekundy). Wygląda to, jakby kamera wpadała w jakiś bootloop - startuje i po ułamku sekundy normalnej pracy się resetuje.
    dawidedziu napisał:
    IP installer'em próbowałeś się łączyć?
    Próbowałem, nie wykrywa niczego. Uruchomienie w tej sieci serwera DHCP też nie powoduje wykrycia kamerki.


    Jeszcze jedno pytanie: U nas te kamery współpracują z rejestratorem SRN-1000. Mamy ich więcej i większość z nich była instalowana w tym samym czasie. Zostały wyprodukowane w sierpniu 2014 roku. Może po prostu producent zaplanował, że mają pracować około 5 lat i się popsuć, i muszę się liczyć, że następne będą się psuć? Jeśli tak to wolałbym kupić coś z innej firmy, ale bardziej długowiecznego. Czy możecie polecić coś innego dającego podobną jakość obrazu, ale o dłuższej żywotności i współpracującego z naszym rejestratorem?

  • Poziom 43  
    musculus napisał:
    Niestety nie mam monitora z odpowiednim wejściem (BNC).

    Przejściówka na RCA i podłączenie do tv wystarczy.
  • Poziom 17  
    sosarek napisał:
    musculus napisał:
    Niestety nie mam monitora z odpowiednim wejściem (BNC).

    Przejściówka na RCA i podłączenie do tv wystarczy.

    W pracy w ogóle nie mamy telewizorów, tylko monitory komputerowe. Kiedyś były modele z wejściami BNC, ale poszły na złom. Teraz są tylko VGA i cyfrowe. Jednak nie wiem, czy podłączenie do TV coś może dać, skoro na oscyloskopie widać, że nie ma prawidłowego sygnału...

  • Poziom 43  
    Poszukaj na Forum w innych tematach kol.Gradek - czasami rozwiązuje problemy z którymi inni sobie nie radzą.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Mieliśmy zanik zasilania.
    musculus napisał:
    U nas te kamery współpracują z rejestratorem SRN-1000. Mamy ich więcej i większość z nich była instalowana w tym samym czasie. Zostały wyprodukowane w sierpniu 2014 roku

    Po zaniku napięcia w zależności od tego z jakiego powodu ( przepięcie w sieci itp) kamery jeśli nie były podtrzymywane przez UPS również straciły zasilanie. W niektórych kamerach jest mała bateria podtrzymująca zegarek i kto wie czy czasem nie ustawienia przez co po powrocie zasilania mogło dojść do zresetowania kamery do ustawień fabrycznych przez co wpinając jedną kamerę o takim samym IP robisz konflikt IP czyli dwa te same adresy IP gryzą się i może ale nie musi być to taki przypadek. Z tego co kolega dawidedziu podesłał na zdjęciach wychodzi że kamera przy ustawieniach domyślnych ma IP 192.168.1.100 tak więc możesz ustawić sobie w komputerze stałe IP 192.168.1.2 i i poprzez switcha puścić ping na 192.168.1.100 do tej kamery która przestała działać a niby w porcie LAN świeci.

    musculus napisał:
    Otworzyłem te kamery i w środku jest jakiś niebieski przycisk opisany SW1 oraz slot na kartę pamięci z kartą 4GB

    Tak to przycisk reset bo co innego.
    te przyciski czasem ich procedura użycia jest inna ale ja zazwyczaj stosuję dwie metody:

    1) Po włączeniu kamery jak już niby trochę działa to wtedy wciskasz przycisk RESET i trzymasz aż no i właśnie albo zgasną na chwilę diody przy kamerze albo ogólnie w Switchu i kamera się tak jakby uruchomi od nowa wtedy puszczasz przycisk i puszczasz ping na domyślny adres kamery i czekasz aż będziesz miał odpowiedź....to czasem trwa zanim wstanie w zależności od kamery. Czas trzymania reset to zazwyczaj niby 5s ale bywa tak że i 30s trzeba trzymać.

    2) Kolejna metoda to gdy kamera jest wyłączona wciskasz przycisk RESET i trzymając włączasz kamerę i tak samo po 5-30s sprawdzasz reakcję na ping domyślny.

    Na karcie mogło się nic nagrać bo nie było ustawione aby się tam cokolwiek zapisywało bo i po co skoro jest rejestrator.

    musculus napisał:
    Może po prostu producent zaplanował, że mają pracować około 5 lat i się popsuć, i muszę się liczyć, że następne będą się psuć

    Planów producenta nikt nie zna ale raczej takiej maniany by nie odwalał.

    jeśli resety nic nie dadzą to jedna z opcji to rozkręcenie kamery i o ile jest taka możliwość podpięcie się pod UART i sprawdzenie w TERMINALU co ją boli.

    Zazwyczaj jak uruchamiasz kamerę to po kilku sekundach powinno być słychać cichy KLIK ! i przy zasłonięciu ręką z przodu czujnika oświetlenia diody IR powinny zapalić się lekko na czerwono i KLIK powinien się powtórzyć to filtr IR ( różowe szkiełko) odchyla się aby kamera mogła widzieć w podczerwieni. Nie zawsze filtr się chowa to zależy jak jest ustawiony podgląd w nocy.

    Sprzęt samsunga to raczej nie byle co nawet jeśli ma trochę lat i spełnia swoją funkcjonalność to raczej bym go nie wymieniał co najwyżej pokusił się o aktualizację oprogramowania sprzętowego ( firmware). Ale ja mam zasadę skoro działa coś to lepiej nie gmerać.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Po tych wszystkich wykonanych zabiegach, i ewentualnym nie powodzeniu, można by się pokusić o wykonanie telefonu do producenta i dopytać jaka to diagnoza - czy do odratowania czy na wymianę, ewentualnie dopytać o koszty.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    Po zaniku napięcia w zależności od tego z jakiego powodu ( przepięcie w sieci itp) kamery jeśli nie były podtrzymywane przez UPS również straciły zasilanie. W niektórych kamerach jest mała bateria podtrzymująca zegarek i kto wie czy czasem nie ustawienia przez co po powrocie zasilania mogło dojść do zresetowania kamery do ustawień fabrycznych przez co wpinając jedną kamerę o takim samym IP robisz konflikt IP czyli dwa te same adresy IP gryzą się i może ale nie musi być to taki przypadek. Z tego co kolega dawidedziu podesłał na zdjęciach wychodzi że kamera przy ustawieniach domyślnych ma IP 192.168.1.100 tak więc możesz ustawić sobie w komputerze stałe IP 192.168.1.2 i i poprzez switcha puścić ping na 192.168.1.100 do tej kamery która przestała działać a niby w porcie LAN świeci.
    Próbowałem robić reset na innej kamerce (SND-6011R, jest to kamerka kopułkowa, nie tubowa, ale instrukcja obsługi jest wspólna dla SNO i SND). Ta kamerka po resecie faktycznie jest widoczna pod adresem 192.168.1.100 i tak też ją wykrywa soft od Samsunga. Natomiast tych szwankujących w ogóle nie wykrywa. Możliwe, że dostała jakiś "kosmiczny" adres IP, ale jak go ustalić?

    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Otworzyłem te kamery i w środku jest jakiś niebieski przycisk opisany SW1 oraz slot na kartę pamięci z kartą 4GB

    Tak to przycisk reset bo co innego.
    te przyciski czasem ich procedura użycia jest inna ale ja zazwyczaj stosuję dwie metody:

    1) Po włączeniu kamery jak już niby trochę działa to wtedy wciskasz przycisk RESET i trzymasz aż no i właśnie albo zgasną na chwilę diody przy kamerze albo ogólnie w Switchu i kamera się tak jakby uruchomi od nowa wtedy puszczasz przycisk i puszczasz ping na domyślny adres kamery i czekasz aż będziesz miał odpowiedź....to czasem trwa zanim wstanie w zależności od kamery. Czas trzymania reset to zazwyczaj niby 5s ale bywa tak że i 30s trzeba trzymać.

    2) Kolejna metoda to gdy kamera jest wyłączona wciskasz przycisk RESET i trzymając włączasz kamerę i tak samo po 5-30s sprawdzasz reakcję na ping domyślny.
    Jeszcze poeksperymentuję z tym resetem. W kamerce SND, gdzie reset jest opisany w instrukcji wystarcza 5-sekundowe naciśnięcie przycisku podczas pracy kamery. Ale może w tej jest inaczej - spróbuje nacisnąć na minutę i zobaczę. Może jak będę trzymał dłużej, niż ten zaobserwowany przeze mnie bootloop to zareaguje?

    gradek83 napisał:
    jeśli resety nic nie dadzą to jedna z opcji to rozkręcenie kamery i o ile jest taka możliwość podpięcie się pod UART i sprawdzenie w TERMINALU co ją boli.
    Nie wiem, czy aż tak daleko będę się w nią zagłębiał. Z terminala korzystałem co prawda przy innej okazji (odzyskiwanie uszkodzonego dysku Seagate, na którym były ważne dane) i tam mi się to udało, ale miałem instrukcje krok po kroku gdzie i jak się przypiąć i co zrobić. W przypadku tej kamery takich instrukcji chyba nie znajdę, a dochodzenie do tego samodzielnie chyba zabierze mi tyle czasu, że będzie to sprawa nieopłacalna. Jeśli nie uda się jej ożywić w prostszy sposób to po prostu będę musiał kupić coś nowego, a tę może oddać do naprawy, jeśli ktoś się tego podejmie.
    dawidedziu napisał:
    Po tych wszystkich wykonanych zabiegach, i ewentualnym nie powodzeniu, można by się pokusić o wykonanie telefonu do producenta i dopytać jaka to diagnoza - czy do odratowania czy na wymianę, ewentualnie dopytać o koszty.
    Na razie pytałem u dystrybutora - sama diagnoza z przesyłką ponoć kosztuje 50 euro, a koszt naprawy (jeśli producent się podejmie) może być porównywalna z ceną nowej kamery. Gdyby sprawa dotyczyła tylko jednej kamery to bym się tym nie przejmował, tylko kupił nową. Ale skoro w odstępie kilku dni padły dwie kamery z tej samej serii (a druga kamera padła w momencie przyłączania do sieci tej pierwszej, w tym momencie nie było żadnego zaniku napięcia) to jestem zaniepokojony - mam tych kamer jeszcze około 10 sztuk i jeśli sytuacja się będzie powtarzać to koszt zrobi się znaczący.
    To, co napisałeś (telefon do producenta) jest ciekawą opcją, ale mój angielski jest na to za słaby. Spróbuję skontaktować się mailem (łatwiej mi pisać niż mówić po angielsku) - może coś odpowiedzą. I chyba muszę pisać nie do Samsunga, a do Hamwha - oni zdaje się przejęli dział kamer?

    gradek83 napisał:
    Zazwyczaj jak uruchamiasz kamerę to po kilku sekundach powinno być słychać cichy KLIK ! i przy zasłonięciu ręką z przodu czujnika oświetlenia diody IR powinny zapalić się lekko na czerwono i KLIK powinien się powtórzyć to filtr IR ( różowe szkiełko) odchyla się aby kamera mogła widzieć w podczerwieni. Nie zawsze filtr się chowa to zależy jak jest ustawiony podgląd w nocy.
    W tej kamerze nie widziałem wewnątrz żadnego różowego szkiełka. Diody IR są, ale filtra nie widziałem. Jak będę w pracy to zrobię jeszcze ten test z zasłonięciem czujnika oświetlenia i zobaczę, czy diody IR się zapalą (chyba będzie je dobrze widać przez kamerę ze smartfona).

    gradek83 napisał:
    Sprzęt samsunga to raczej nie byle co nawet jeśli ma trochę lat i spełnia swoją funkcjonalność to raczej bym go nie wymieniał co najwyżej pokusił się o aktualizację oprogramowania sprzętowego ( firmware). Ale ja mam zasadę skoro działa coś to lepiej nie gmerać.
    Też wolę nie ruszać niepotrzebnie. Ale jeśli się dwie zepsuły w krótkim odstępie czasu to moje zaufanie do Samsunga trochę się chwieje i myślę, czy tych dwóch nie kupić od innego producenta. Tylko czy będą współpracować z rejestratorem Samsunga?


    Na razie jestem w domu, więc teraz nie mogę robić żadnych testów. Ale dzięki za odpowiedzi. W poniedziałek, jak będę w pracy pokombinuje jeszcze z tym resetem i z zasłanianiem czujnika podczerwieni.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Możliwe, że dostała jakiś "kosmiczny" adres IP, ale jak go ustalić?

    W takim wypadku jeśli już wsparcia ( gwarancji ) nie ma to możesz ją rozkręcić i sprawdzić od środka czy nie widać jakiś oznak uszkodzenia czy coś w niej nie śmierdzi. Jeśli wszystko wydaje się być OK to o ile jest tam możliwość podpięcia pod UART to poprzez Terminal możesz sprawdzić czy w ogóle coś się pojawi jakiś u-boot itp.

    musculus napisał:
    Może jak będę trzymał dłużej, niż ten zaobserwowany przeze mnie bootloop to zareaguje?
    Spróbować nie zaszkodzi raczej.
    musculus napisał:
    Jeśli nie uda się jej ożywić w prostszy sposób to po prostu będę musiał kupić coś nowego, a tę może oddać do naprawy, jeśli ktoś się tego podejmie.
    Nie są to złe kamery więc raczej warto zainwestować a jak nie to zawsze można sprzedać jako z wadą.
    musculus napisał:
    sama diagnoza z przesyłką ponoć kosztuje 50 euro
    Nie opłacalne raczej.
    musculus napisał:
    W tej kamerze nie widziałem wewnątrz żadnego różowego szkiełka. Diody IR są, ale filtra nie widziałem. Jak będę w pracy to zrobię jeszcze ten test z zasłonięciem czujnika oświetlenia i zobaczę, czy diody IR się zapalą (chyba będzie je dobrze widać przez kamerę ze smartfona).
    Gołym okiem też je widać a filtr IR jest nazywa się to IR-CUT tego nie zobaczysz bo jest pomiędzy obiektywem a przetwornikiem obrazu CMOS.
    musculus napisał:
    Na razie jestem w domu, więc teraz nie mogę robić żadnych testów. Ale dzięki za odpowiedzi. W poniedziałek, jak będę w pracy pokombinuje jeszcze z tym resetem i z zasłanianiem czujnika podczerwieni.


    Z biedy jeśli jest ciśnienie to zamiast tych uszkodzonych SNO-6011RP można kupić SNO-L6013RP powinna działać z tym rejestratorem i ma podobne parametry no i cena nie 2000 tylko do 500zł na alledrogo nowa.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Możliwe, że dostała jakiś "kosmiczny" adres IP, ale jak go ustalić?

    W takim wypadku jeśli już wsparcia ( gwarancji ) nie ma to możesz ją rozkręcić i sprawdzić od środka czy nie widać jakiś oznak uszkodzenia czy coś w niej nie śmierdzi. Jeśli wszystko wydaje się być OK to o ile jest tam możliwość podpięcia pod UART to poprzez Terminal możesz sprawdzić czy w ogóle coś się pojawi jakiś u-boot itp.
    Na oko nic nie widać (ani na nos nie czuć). Napięcia 12V i 3,3V są stabilne. Odnośnie UART - nie bardzo wiem, gdzie na płytce tego szukać, nie mam w tej chwili żadnego interfejsu do podpięcia się z komputerem (ewentualnie mam oscyloskop, tak że mogę sprawdzić, czy gdzieś transmisja nie występuje, ale nie wiem, gdzie tego szukać), tak że chyba ten krok sobie daruję.
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Może jak będę trzymał dłużej, niż ten zaobserwowany przeze mnie bootloop to zareaguje?
    Spróbować nie zaszkodzi raczej.
    Próbowałem, ale nie pomogło.
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Na razie jestem w domu, więc teraz nie mogę robić żadnych testów. Ale dzięki za odpowiedzi. W poniedziałek, jak będę w pracy pokombinuje jeszcze z tym resetem i z zasłanianiem czujnika podczerwieni.
    Zasłanianie czujnika nie powoduje klikania ani zapalania diod IR.
    gradek83 napisał:
    Z biedy jeśli jest ciśnienie to zamiast tych uszkodzonych SNO-6011RP można kupić SNO-L6013RP powinna działać z tym rejestratorem i ma podobne parametry no i cena nie 2000 tylko do 500zł na alledrogo nowa.
    Niestety jest tylko jedna sztuka, a ja potrzebuję dwie. Ale pomyślę - może kupię te jedna, a druga gdzie indziej. Mam ofertę na kamery LNO-6020R (podobno zamiennik mojej, ale bez funkcji defog) za niecałe 550 netto i XNO-6020R (z funkcją defog) za niecałe 1100 netto. Nie wiem, czy ta funkcja defog jest taka dobra? W naszych kamerach ona jest, ale jak sprawdziłem to nie była załączona.

    Odnośnie zakupu nowych kamer: Czy jeśli mam rejestrator Samsunga to mogę do niego podpiąć kamery innego producenta? Czy to jest jakiś standard "międzyfirmowy", czy każdy producent obsługuje tylko swój sprzęt?
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    W naszych kamerach ona jest, ale jak sprawdziłem to nie była załączona
    Jeśli tego nie używaliście to raczej zbędne.
    musculus napisał:
    Czy jeśli mam rejestrator Samsunga to mogę do niego podpiąć kamery innego producenta? Czy to jest jakiś standard "międzyfirmowy", czy każdy producent obsługuje tylko swój sprzęt?

    W takim przypadku to różnie z tą kompatybilnością jest ponoć najlepiej sprawdzać na żywca o ile Samsung nie podaje jakiejś listy kompatybilnych kamer innych producentów z tym rejestratorem ale raczej wątpię.
    musculus napisał:
    Zasłanianie czujnika nie powoduje klikania ani zapalania diod IR.
    To zła oznaka możliwe że wysypało się oprogramowanie ale raczej stawiał bym na jakieś uszkodzenie elektroniki. Podeślij zdjęcia od środka tej kamery może wspólnie uda się zlokalizować piny gniazdo UART. Interfejs możesz dokupić majątku nie kosztuje a na pewno się przyda.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Zasłanianie czujnika nie powoduje klikania ani zapalania diod IR.
    To zła oznaka możliwe że wysypało się oprogramowanie ale raczej stawiał bym na jakieś uszkodzenie elektroniki. Podeślij zdjęcia od środka tej kamery może wspólnie uda się zlokalizować piny gniazdo UART. Interfejs możesz dokupić majątku nie kosztuje a na pewno się przyda.
    Przesyłam zdjęcia.
    Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować? Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować? Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?
    Nie widzę na nich pinów wyglądających na piny od UART. Mogę odkręcić radiator, ale nie przypuszczam, żeby taka rzecz była ukryta pod radiatorem. Złącze CN2 jest złączem, gdzie przychodzi kabel z zewnątrz. Złącze CN15 jest niewykorzystane (wygląda ono na złącze na jakąś taśmę - może dla innej wersji tej kamerki?
  • Poziom 38  
    Tak podeślij zdjęcie bez radiatora on zasłanie z 80% płytki.
    A jaki zasilacz masz do tej kamery ?
    musculus napisał:
    Złącze CN15 jest niewykorzystane (wygląda ono na złącze na jakąś taśmę - może dla innej wersji tej kamerki?
    I tak i nie bo kto wie czy Samsung nie ma jakiegoś złącza serwisowego po np JTAG itp. Albo jak mówisz.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    Tak podeślij zdjęcie bez radiatora on zasłanie z 80% płytki.
    Zdjęcia obu stron płytki: Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować? Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?
    gradek83 napisał:
    A jaki zasilacz masz do tej kamery ?
    Ona jest zasilana ze switcha (PoE). Nie działa ani na switchu zabudowanym w obiekcie ani na nowym switchu u mnie na biurku. Inna (sprawna) kamera działa, zatem switch jest OK.

    Jeszcze jedno: Napięcie baterii wynosi 2,2V. Czy to może być powodem usterki?
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Jeszcze jedno: Napięcie baterii wynosi 2,2V. Czy to może być powodem usterki?
    Nie widzę dokładnie oznaczenia baterii ale stawiał bym że to bateria pastylka 3V .
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Jeszcze jedno: Napięcie baterii wynosi 2,2V. Czy to może być powodem usterki?
    Nie widzę dokładnie oznaczenia baterii ale stawiał bym że to bateria pastylka 3V .

    Też nie widzę oznaczenia - ono jest pod tą blaszką (bateria jest zgrzewana z blaszkami i przylutowana do płytki drukowanej - oznaczenie jest pod tą blaszką). Też bym stawiał na 3V, chociaż w TME takiej nie widzę. O tych wymiarach są tylko 1,5V, ale nie ma wersji z blaszkami. Wymiary baterii: φ=6,75mm, grubość trudniej zmierzyć bez odlutowania, ale będzie poniżej 2mm.


    Dobrałem się do tej baterii - ma symbol FDK MR614R. Nie wiem, co to za dziwo - w Google nic nie znajduję. Poprawka. Symbol to ML614R.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Niestety jest tylko jedna sztuka, a ja potrzebuję dwie. Ale pomyślę - może kupię te jedna, a druga gdzie indziej
    Drugi model może być SNO-L6013R
  • Poziom 17  
    Ups - przepraszam. Nie wiem, jak to zanotowałem, ale sprawdziłem ponownie symbol baterii i to nie jest MR614R tylko ML614R. Takie coś występuje w Internecie i jest to akumulatorek 3V. Typowa żywotność to 5 lat w temperaturze pokojowej.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Typowa żywotność to 5 lat w temperaturze pokojowej.

    Wymienić nie zaszkodzi albo na testy kupić jakąś na 3V i tymczasowo wlutować zamiast tej.

    Jako zamiennik na alledrogo znalazłem Seiko MS614 ML-614 3V tylko trochę wyprowadzenia są w inną stronę ale temat do ogarnięcia.

    Albo dokupić BATTERY HOLDER, 6.8MM wlutować i kupować pastylki bez dospawanych pinów.
    614 type battery (φ6.8 mm × 1.4 height)
    621 type battery (φ6.8 mm × 2.1 height)

    Dodano po 4 [minuty]:

    musculus napisał:
    baterii: φ=6,75mm

    zapewne 6.8mm x 2.2mm
    podejrzewam ML614R

    Dodano po 58 [sekundy]:


    Szukałem jakiegoś schematu czegokolwiek ale jedyne na co natrafiłem to na deklarację zgodności i jakiś rysunek poglądowy.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Typowa żywotność to 5 lat w temperaturze pokojowej.

    Wymienić nie zaszkodzi albo na testy kupić jakąś na 3V i tymczasowo wlutować zamiast tej.

    Zamówię taki zastępczy akumulatorek (chyba w wersji z battery holderem) i zobaczę. Chociaż nie wiem, czy to coś da. To akumulatorek, nie bateria, a jeszcze ma 2,2V. Tymczasem producent określa jego pojemność przy rozładowaniu do napięcia 2V. Zatem przypuszczam, że przy 2V kamera powinna jeszcze pracować. No chyba, że napięcie spadło do niższej wartości, a teraz, przy moich testach akumulatorki się podładowały. Ale skoro po tym podładowaniu kamera nie wstaje to może zawartość pamięci być tak uszkodzona, że to uniemożliwia prawidłową pracę - w tej sytuacji wymiana akumulatorka na nowy nic nie da. Ale ponieważ to nie jest duży koszt, to spróbuję wymienić i się okaże.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Zamówię taki zastępczy akumulatorek (chyba w wersji z battery holderem) i zobaczę. Chociaż nie wiem, czy to coś da
    Sprawdzić nie zaszkodzi majątku na to nie wydasz.
    musculus napisał:
    Ale skoro po tym podładowaniu kamera nie wstaje to może zawartość pamięci być tak uszkodzona, że to uniemożliwia prawidłową pracę
    Samo z siebie by się nie uszkodziło tak czy inaczej nie widzę tam układu z pamięcią SPI FLASH a tym bardziej miejsca do podłączenia się pod UART tak więc trochę lipa.

    Daj znać czy po wymianie baterii reset zadziała.
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    Daj znać czy po wymianie baterii reset zadziała.
    Zamówiłem dwie kamery (w zeszłym tygodniu - jeszcze na nie czekam), a baterie zamówiłem dopiero dzisiaj. W wersji do lutowania, co prawda będę musiał trochę pokombinować, bo jest do montażu w pionie a nie w poziomie, ale tych do montażu w poziomie nigdzie w Polsce nie znalazłem. Dzięki za pomoc - jak zamontuję to na pewno dam znać, co wyszło.
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Zamówiłem dwie kamery (w zeszłym tygodniu - jeszcze na nie czekam)
    Takie same czy te z alledrogo okazyjnie dwa różne modele ? czy od jakiejś innej firmy udało ci się znaleźć ?

    Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?

    Co do baterii ona jest powiązana z układem 12020MIRZ jest to :
    "Low Power RTC with Battery Backed SRAM, Integrated ±5ppm Temperature
    Compensation and Auto Daylight Saving"

    Spoiler:
    "RTC o niskiej mocy z SRAM z podtrzymaniem bateryjnym, zintegrowany z temperaturą ± 5ppm
    Kompensacja i automatyczne oszczędzanie czasu letniego"


    Real-Time Clock RTC (zegar czasu rzeczywistego)
    Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?

    Spoiler:
    "The input voltage range for VBAT is 1.8V to 5.5V, but keep in mind the temperature compensation only operates for VBAT > 2.7V. Note that the device is not guaranteed to operate with a VBAT < 1.8V, so the battery should be changed before discharging to that level. It is strongly advised to monitor the low battery indicators in the status registers and take action to replace discharged batteries."


    "Zakres napięcia wejściowego dla VBAT wynosi 1,8 V do 5,5 V, ale należy pamiętać, że kompensacja temperatury działa tylko dla VBAT> 2,7 V. Należy pamiętać, że urządzenie nie ma gwarancji działania z VBAT <1,8 V, więc akumulator należy wymienić przed rozładowaniem do tego poziomu. Zdecydowanie zaleca się monitorowanie wskaźników niskiego poziomu baterii w rejestrach stanu i podjęcie działań w celu wymiany rozładowanych baterii."

    Kamera Samsung SNO-6011RP - czy da się ją zresetować?
  • Poziom 17  
    gradek83 napisał:
    musculus napisał:
    Zamówiłem dwie kamery (w zeszłym tygodniu - jeszcze na nie czekam)
    Takie same czy te z alledrogo okazyjnie dwa różne modele ? czy od jakiejś innej firmy udało ci się znaleźć ?
    Takie same już są niedostepne. Zamówiłem LNO-6020R. Ale nie wiem jeszcze, kiedy będą. Wciąż jeszcze czekam na potwierdzenie zamówienia.

    ----------------------------------------------

    Już dostałem zarówno akumulatorki jak i kamery. Wymiana akumulatorków nie pomogła, natomiast nowe kamery jak na razie nie chcą rozmawiać z moim rejestratorem. Aktualizacja softu w rejestratorze nie pomogła. Myślę, co zrobić...
  • Poziom 38  
    musculus napisał:
    Mam ofertę na kamery LNO-6020R (podobno zamiennik mojej, ale bez funkcji defog) za niecałe 550 netto
    musculus napisał:
    natomiast nowe kamery jak na razie nie chcą rozmawiać z moim rejestratorem.

    A niby miały być zamiennikiem skoro tak ci sprzedawca mówił to ja bym je po prostu zwrócił.
    Te dwie kamery SNO-L6013RP oraz SNO-L6013R są nadal dostępne na alledrogo bo te co kupiłeś LNO-6020R to jednak ten LNO a ty starą masz SNO-6011RP tak więc myślę że jednak większe prawdopodobieństwo że z tej powiedzmy starszej serii SNO będą kompatybilne z rejestratorem SRN-1000 .

    Kamery łączą się na protokole SAMSUNGA ? Z tego co widzę obsługiwany w rejestratorze też jest ONVIF sprawdzałeś czy na tym protokole rejestrator te nowe kamery ogarnia ?
    musculus napisał:
    Aktualizacja softu w rejestratorze nie pomogła.

    Do jakiej wersji zaktualizowałeś ? v1.52

    Dodano po 7 [godziny] 15 [minuty]:

    musculus napisał:
    natomiast nowe kamery jak na razie nie chcą rozmawiać z moim rejestratorem.

    A dokładniej ? Rejestrator wykrywa nowe kamery ale po dodaniu brak obrazu ?