Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford probe nie odpala - aparat zapłonowy

demienovski 16 May 2019 17:35 795 3
  • #1
    demienovski
    Level 2  
    Witam mam problem z moim probe 96r 2.0 16v dohc otóż ktoregoś razu przyjechałem do domu w nocy nic się nie działo rano chce odpalić i nic.
    patrzyłem czy jest iskra to raz była raz nie. rozebrałem aparat przeczyściłem trochę palec i kopółkę złozyłem i odpalił pojeździłem 2-3 dni bez problemu i ponownie odstawiłem go pod domem później chce odpalić i nic od 3 dni stoi i nie odpala świece non stop są zalane (wymieniałem na inne to samo) wymieniłem tranzystor w module na nowy(ORYGINALNY) bo myślałem ze on padł i nadal nie pomogło czego to może być wina cewki? czujnika halla? czujnika połozenia wału?
    Widziałem na internecie gdzieŚ ze w maŹdzie 626 jakoś facet sprawdzał diodą przy wejŚciu diagnostycznym czy ma dobry czujnik halla. w który pin się podpiąć ewentualnie jak w inny domowy sposób sprawdzić czy jest dobry. Z góry dziękuję za pomoc
  • #2
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    demienovski wrote:
    Widziałem na internecie gdzieŚ ze w maŹdzie 626 jakoś facet sprawdzał diodą przy wejŚciu diagnostycznym czy ma dobry czujnik halla. w który pin się podpiąć ewentualnie jak w inny domowy sposób sprawdzić czy jest dobry. Z góry dziękuję za pomoc

    Złącze diagnostyczne służy do diagnostyki a nie wsadzania jakiś drucików więc nie licz na to, że dostaniesz odpowiedź na to pytanie.
    Podepnij samochód normalnie pod komputer i wtedy wiele się wyjaśni.
    Jeśli będzie błąd czujnika halla to będziesz wiedział, że to on uszkodzony, jeśli nie będzie błędu to najprawdopodobniej cewka lub kopułka.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli dobrze pamiętam to w tym samochodzie czujnik hallotronowy jest zintegrowany z całym aparatem zapłonowym więc zwróć uwagę czy w jego wnętrzu nie ma śladów oleju. Jeśli są ślady oleju to uszkodzony uszczelniacz wewnątrz aparatu.
  • #3
    demienovski
    Level 2  
    u mnie w mieście jest jedna osoba która moze sie podpiąć pod komputer u mnie byłem raz bo myslalem ze przepływka jest walnieta pojechalem pokazałało przypływke na kompie a wymieniłem krokowy i problem zniknał wiec pod taki komputer nie ma sensu sie podpinac skoro źle pokazuje. zamówiłem teraz nowy palec bo na moim jest troche białego osadu i mechanik mi mówił ze moze być przebicie i dlatego raz daje iskre raz nie i teraz pytanie moze byc to przez palec?
  • #4
    Jędrek59
    Level 20  
    Nie ma co zgadywać, trzeba sprawdzać: wyjmij środkowy przewód zapłonowy z kopułki aparatu zapłonowego (biegnie od cewki zapłonowej), podłącz świecę, dotknij metalowym korpusem świecy do masy samochodu, trzymaj za przewód nie mniej niż 5 cm od końca. Druga osoba niech włączy rozrusznik, ty sprawdzaj czy jest iskra na świecy. Bez świecy też można, ale trzeba utrzymywać przerwę między końcem przewodu a masą ok. 5 mm. Jeśli iskra jest- cewka, przewód i wszystko wcześniej sprawne, jeśli iskry niema- podejrzany przewód. Napisz co wyszło.