Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Czy jest ktoś wstanie ocenić wyniki pomiarów wtryskiwaczy CR ze stołu probiercze

16 Maj 2019 20:14 321 10
  • Poziom 10  
    Witam, jak w temacie.
    Z racji wymiany podkładek pod wtryskiwaczami, ponieważ jeden miał przedmuch, pokusiłem się i oddałem wtryskiwacze CR do sprawdzenia "na stole". Dostałem kwitek, który załączam oraz stwierdzenie, ze wtryski nadają się na złom i konieczna jest regneracja. Czy jest ktoś w stanie ocenić czy faktycznie zachodzi taka konieczność?
    Audi a4 b8 2.7 240 km.
  • Testo
  • Poziom 5  
    Witam kolegów (i koleżanki).
    Pozwolę się podpiąć pod temat. Miałem testowane wtryski Piezo Bosch'a (0445 115 052) z Audi 3.0TDI (ASB) na stole probierczym Hartrige.

    Dwa wtryskiwacze zostały zakwalifikowane jako niesprawne, ponieważ nie było odpowiedzi/wyniku w teście ISA przy dwóch parametrach ("dawka kondycjonowania" oraz "dawka nauki napięcia"), wyrażanych w mm3/st (mm3 na suw). Odczytane zostało jedynie ciśnienie z wynikiem 1601bar.
    Czy brak wiadomości zwrotnej / pomiaru dwóch w/w parametrów może wskazywać na jakieś problemy z tymi wtryskiwaczami?

    Pozostałe wtryskiwacze również w całokształcie nie przeszły sumarycznej diagnostyki, gdyż "poległy" na następujących elementach testów:

    1) Maksymalna moc - tutaj 3 parametry pracy (ciśnienie, reakcja, dostawa) mają wzorowe, natomiast przepływ przeciekowy powrotny wykracza poza dopuszczalną normę (0-15ml/min), gdzie dwa przykładowe wyniki do 21ml/min i 36ml/min.

    2) Emisja - tutaj również te same 3 parametry mieszczą się w dopuszczalnych normach i znów jedynie przepływ przeciekowy powrotny wykroczył poza normę (w przypadku "emisji" wynosi ona 0-30ml/min) - dwa przykładowe pomiary wskazały 32,2ml/min oraz 46,8ml/min.


    Czy ktoś byłby w stanie mi wyjaśnić czym dokładnie są rzeczone "przepływy przeciekowe powrotne", a także czy odchyłek od wskazanej normy np. o 2.2ml/min oraz 6ml/min, podczas gdy wszystkie pozostałe parametry pracy wtryskiwaczy są zgodne z ustalonymi przedziałami dyskwalifikuje dany wtryskiwacz (bo właśnie pomiary tego jednego parametru zadecydowały o "oblaniu" testu na stole probierczym Hartridge)?

    Ostatnie moje zapytanie dotyczy dwóch wtrysków, które właściwie przy żadnym z testów nie dawały informacji zwrotnych - jedyne odpowiedzi były z testu elektrycznego - kapacytancja (w dopuszczalnych widełkach), a przy testach ISA, maksymalnej mocy, emisji oraz "pilota" jedyna wartością, jaką udało się pomierzyć było ciśnienie (w każdym przypadku w dopuszczalnych normach). Przy pozostałych parametrach czterech w/w testów (czyli reakcja, dostawa i przepływ przeciekowy powrotny) pomiary wyniosły wartość "0".
    Jaki może być powód, iż nie udało się pomierzyć tychże parametrów i czy takie coś jednoznacznie sugeruje uszkodzenie tych wtryskiwaczy?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie odpowiedzi / przemyślenia / podpowiedzi oraz właściwą interpretację podanych tutaj zmiennych / wyników testów - za co z góry dziękuję.

    Pozdrawiam serdecznie,
    ericssoun3m
  • Testo
  • Poziom 35  
    Skoro fachowcy twierdza ze do wymiany to tak jest. Trudno sprawdzac wtryski na forum.

    A jaki masz przebieg i objawy?
  • Poziom 5  
    fuelinyourblood napisał:
    Skoro fachowcy twierdza ze do wymiany to tak jest. Trudno sprawdzac wtryski na forum.

    A jaki masz przebieg i objawy?


    Dzięki za odpowiedź.

    Wiadomo, że nikt nie sprawdzi mi wtrysków przez internet, mi bardziej chodziło zrozumienie czym dokładnie są opisane wyżej "przepływy przeciekowe powrotne" i upewnić się, czy takie niewielkie wykroczenie poza ustalone normy faktycznie wyklucza wtryskiwacze z dalszego użytku.
    Fachowcy, to zawsze chętnie kwalifikują wtryski do kompleksowej regeneracji - bo głupio rezygnować z 2600zł ;P

    Przebieg poniżej 200tys, a objaw był taki, że przyłapało panewkę główną i po zrobieniu silnika profilaktycznie dałem wtryski do weryfikacji.
  • Poziom 34  
    A nie przybywało Ci oleju w silniku. Może paliwo rozcieńczyło olej i złapało panewkę .
  • Poziom 5  
    Nie, silnik z którego wyciekło większość oleju (przez niedokręcony lub nieszczelny korek) uruchomił laweciarz by zjechać samochodem z lawety. No i zjechał na amen (twierdząc, że nie zauważył komunikatu o niskim stanie / ciśnienia oleju).
    A czy odnośnie samych wyników i moich powyższych zapytań ktoś byłby w stanie coś powiedzieć?
  • Poziom 5  
    Nikt lepiej pojmujący podane wyniki testów nie jest w stanie się odnieść do moich zapytań (czy nikomu się nie chce? :D)?
  • Poziom 10  
    O to chodzi, że rzadko ktoś podzieli się swoim doświadczeniem za darmo.
  • Poziom 32  
    Z przekroczonym parametrem LKT wtryskiwacza, gorącego silnika nie daje się uruchomić, bo na szynie nie osiągane jest minimalne wymagane ciśnienie. Jak go już uruchomisz to pracuje bez zarzutu.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za odpowiedź i informacje.
    A czy przelew przekroczony o 2.2ml/min w stosunku do normy granicznej (30ml/min) może powodować tego typu problemy?
  • Poziom 10  
    Jednak wtryski