Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 - Kontrolka Ciśnienia Oleju

16 Maj 2019 21:54 384 16
  • Poziom 3  
    Witam,
    Miesiąc temu zaświeciła sie kontrolka cisnienia oleju. Powód brak cisnienia na wyższych obrotach. Wymienione panewki, pierścien oporowy wału korbowego, pompa oleju.

    Po remoncie kontrolka nadal się zaświeca mimo dobrego ciśnienia. Czujnika jeszcze nie ruszałem, błędów brak. Kontrolka czasami sie zapali i odrazu gaśnię a czasem świeci do ponownego odpalenia samochodu.

    Wymieniłbym czujnik jednakże nie wiem z jakim zakresem (bar) go wybrać. Proszę o pomoc
  • Poziom 27  
    TorX15 napisał:
    Wymieniłbym czujnik jednakże nie wiem z jakim zakresem (bar) go wybrać
    Według oznaczenia silnika. Trzyliterowego.
  • Poziom 12  
    Czyli wymienione zostały części za setki złotych bez diagnozy?
    Co to za silnik w tym golfie?
  • Poziom 3  
    silnik 1.4 16v
    Mechanik zdiagnozował brak ciśnienia po wymianie części Ciśnienie wróciło ale komunikat pozostał
  • Poziom 27  
    TorX15 napisał:
    Mechanik zdiagnozował brak ciśnienia po wymianie części
    KU--WA, super.
    TorX15 napisał:
    Ciśnienie wróciło
    Jak mierzone ?
  • Poziom 12  
    TorX15 napisał:
    silnik 1.4 16v
    Mechanik zdiagnozował brak ciśnienia po wymianie części Ciśnienie wróciło ale komunikat pozostał

    Ciśnienie oleju pali się na zimnym czy ciepłym silniku? Jakie są wartości przy jakich obrotach w stanie zimnym i ciepłym (90 st. C) ?
  • Poziom 3  
    Zle napisalem
    Ciśnienia nie było więc zostałe wymienione części
    Kontrolka pali się np. Przy skręcie kierownica lub np poniżej 2k obrotów
    Wymieniłem czujnik i zobaczę czy dalej będzie świecić
  • Poziom 3  
    szymin89 napisał:
    Ciśnienie oleju pali się na zimnym czy ciepłym silniku? Jakie są wartości przy jakich obrotach w stanie zimnym i ciepłym (90 st. C) ?

    Na ciepłym się kontrolka pali

    Wymieniłem czujnik i wyraźnie kontrolka zapala się później niż przed wymianą. Chciałbym spróbować wymienić czujnik obok filtra oleju
    Pomoże coś ?
  • Poziom 32  
    Na jaki kolor się świeci?
  • Poziom 12  
    Ciśnienia jak nie było tak nie ma. Skoro dol silnika wyremontowany to zostaje góra silnika a dokładniej pokrywa głowicy razem z walkami rozrządu. Używane to koszt 200-400 zł.
  • Poziom 3  
    Mechanik twierdzi że góra silnika jest dobra oraz że ciśnienie jest
    Zrobiłem golfem już 150km i sądzę że jeśli by nie było to dawno by się zatarł
  • Poziom 27  
    sigwa18 napisał:
    Wymieniłem czujnik i kontrolka zapala się
    TorX15 napisał:
    Mechanik twierdzi że góra silnika jest dobra oraz że ciśnienie jest
    Mechanik nie powiedział dlaczego się zapala? Może jednak zmień "mechanika"!!!

    Dodano po 16 [minuty]:

    anchilos napisał:
    TorX15 napisał:
    Mechanik zdiagnozował brak ciśnienia po wymianie części
    KU--WA, super.
    TorX15 napisał:
    Ciśnienie wróciło
    Jak mierzone ?
  • Poziom 3  
    Sprostuje
    Ciśnienie mierzone przed naprawą wynosiło delikatnie ponad 0 na wysokich obrotach. Wymienił pompę oleju, panewki i pierścien oporowy wału korbowego.
    Po naprawach ciśnienie wzrosło jednak powiedział że nie będzie już idealnie gdyż wał ma luzy i dużo nie da się już zrobić. Powiedziano mi że można jeździć bo ciśnienie jest więc jeżdżę.
  • Poziom 32  
    Jprdl czyli panewki zmienił ale wycharatany wał już nie. Za to kocham takich mechaników zawsze robią tak żeby szybko do nich wrócić. Czyli luz na wale jest tylko zmniejszony przez nowe panewki i tymi szczelinami ucieka ciśnienie oleju kasa wydana i jest tylko trochę lepiej.
  • Poziom 32  
    Jak dostaniesz panewki nadwymiarowe a pewnie nie. Nowy lub używany wał. W praktyce lepiej było tylko sprawdzić ciśnienie oleju i po stwierdzeniu że to wał i panewki kupić drugi silnik. Teraz albo jeździć aż stanie albo wymiana wału albo drugi cały silnik bo wg mnie panewki same od siebie nie polecialy.