Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Zmywarka Bosch SRV55T43EU/01 - silnik pompy myjącej buczy, czy da się uratować?

18 Maj 2019 12:56 312 6
  • Poziom 5  
    Zmywarka Bosch SRV55T43EU/01 - silnik pompy myjącej buczy, czy da się uratować? Zmywarka Bosch SRV55T43EU/01 - silnik pompy myjącej buczy, czy da się uratować?
    Witam wszystkich.

Na początku prośba o wyrozumiałość jeśli coś przekręcę lub błędnie nazwę - jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o budowę i działanie silników elektrycznych.

Zmywarka przestała pobierać wodę, po odkręceniu obudowy okazało się, że pompa nie rusza (słychać było tylko buczenie). Po wyjęciu i rozkręceniu pompy okazało się, że silnik uległ zalaniu (zdjęcia poniżej, widoczna korozja). Na początku ośka silnika stawiała opór i nie obracała się swobodnie. Po kilku obrotach ręką zaczęła obracać się swobodnie bez oporów.

Po podłączeniu wyjętego ze zmywarki silnika do prądu okazało się, że zamiast pracować nadal tylko buczy. Jedynym pomysłem jaki miałem była wymiana kondensatora. Kupiłem nowy o takiej samej pojemności (9µF) tylko o większym napięciu (425V zamiast 230V). Ten z napięciem 230V był tylko dostępny jako oryginalny i kosztował ponad 100 zł :) Niestety po wymianie jest taki sam efekt - film poniżej
    Link
    Czy mogę jeszcze coś sprawdzić czy zrobić aby uruchomić ten silnik? Czy korozja po jego zalaniu może oznaczać, że nie da się go uratować?