Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1217 2000 r. - Nie odpala po nagrzaniu silnika, zapowietrza się

18 May 2019 15:30 405 1
  • Level 1  
    Witam,
    Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi.
    Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok.
    Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe), zmieniłem uszczelniacze na pompkach, wymieniłem zawór zwrotny, wymieniłem także pompę paliwa.
    Paliwo nie dostaje się do oleju, zapowietrzają się pompki, gdyż po wyjęciu ich nie było w nich paliwa.
    Jak wrócę z trasy i odpalę auto po 10 minutach po wyłączeniu i za chwile zgaszę, to na drugi dzień odpali dobrze, a gdy tak go zostawię bez przepalania, to na następny dzień nie odpala.
    Czy ktoś miał podobny problem, bo nie wiem czy brać się za wtryski lub wymieniać ich końcówki (oraz podkładki pod wtryskami)?. Rok temu sprawdzałem wtryski na komputerze, jeden był słabszy, pozostałe ok. Wyczytałem, że przez uszkodzone podkładki pod wtryskami kompresja może dostawać się do układu paliwowego przez powrót i powoduje to, że auto się zapowietrza lub, że wtryski nie trzymają ciśnienia (blokują się)
    Liczę na podpowiedzi
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się