Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność

matt74ike 18 May 2019 16:37 2094 10
  • #1
    matt74ike
    Level 8  
    Pompa w momencie włączania wywała korki. Rozebrałem ją i okazało się, że silnik zalany jest wodą. Pytanie: czy osuszenie i uszczelnienie coś da, czy nadaje się na śmietnik?
  • #2
    Ture11
    Level 38  
    Po osuszeniu trzeba zrobić testy izolacji silnika, one dadzą werdykt. Woda jednak pewnie dostała się do łożyskowań, więc pompa pewnie nie będzie miała długiego żywotu...
  • #3
    matt74ike
    Level 8  
    Ture11 wrote:
    Po osuszeniu trzeba zrobić testy izolacji silnika


    Dzięki za odpowiedź. Czym uszczelnić pompę?
  • #4
    palmus
    Level 33  
    Pokaż na fotce miejsce,którędy wniknęła woda. Łatwiej będzie coś doradzić.
  • #5
    matt74ike
    Level 8  
    palmus wrote:
    Pokaż na fotce miejsce,którędy wniknęła woda. Łatwiej będzie coś doradzić.


    Woda dostała się we wszystkie komory czyli komorę silinika i komorę z elektroniką. Elektronika jest zalana żywicą, więc o nią się nie martwię.
    Generalnie to moja wina, bo producent zabraniał pozostawienia pompy w wodzie, a ja zostawiłem ją na 3 tygodnie.


    Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność Pompa zatapialna WQ 180F Omnigena straciła szczelność [/img]
  • #6
    jerry1960
    Level 36  
    Woda dostała się przez oringi lub uszczelnienie czołowe od strony wirnika. Jeżeli przez uszczelnienie czołowe to naprawa nieopłacalna.
  • #7
    matt74ike
    Level 8  
    jerry1960 wrote:
    Woda dostała się przez oringi lub uszczelnienie czołowe od strony wirnika. Jeżeli przez uszczelnienie czołowe to naprawa nieopłacalna.


    Przyjmijmy wersję optymistyczną, że przez oringi. Czym to uszczelnić, nie wymieniając oczywiście oringów. Czy wystarczy smar, czy może jakiś silikon?
  • #8
    palmus
    Level 33  
    Jak nie znajdziesz oringów to zrób zamiennik z silikonu.Wycisnij cienki wałek dookoła,zaczekaj aż zwiąże i skręć całość.
    Ale czuje,że skończy się wymianą pompy.
  • #9
    jerry1960
    Level 36  
    Po pierwsze wysusz ten silnik , następnie kup nowe oringi i złóż całość na uszczelniaczu np. Loctite 3020.
  • #10
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Po takim zalaniu konieczna jest wymiana łożysk.
    Aby wymienić dolne łożysko trzeba zdjąć wirnik i uszczelnienie mechaniczne.
    Istnieje duże prawdopodobieństwo, że woda dostała się właśnie przez uszczelnienie, a jeśli nie to po ponownym złożeniu starego uszczelnienia będzie przepuszczać wodę.
    Uzwojenia wymyć i osuszyć.
    Jeśli pompa kosztuje 200 zł to moim zdaniem naprawa nie opłacalna.
    Nawet jeśli zaryzykujesz i złożysz na starym uszczelnieniu to koszt łożysk uszczelniaczy typu Loctite przekroczy 60% wartości nowej pompy na gwarancji.
    Z reguły mam do czynienia z bardziej markowymi pompami i tam nie ma problemu z ciągłym zanurzeniu.
  • #11
    matt74ike
    Level 8  
    piracik wrote:
    Po takim zalaniu konieczna jest wymiana łożysk.


    Dzięki za odpowiedź. Dziś ją złożyłem, włączyłem na sucho i natychmiast wywaliła korki. Odpuszczam i kupuję nową.