Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe

18 Maj 2019 20:15 309 23
  • Poziom 9  
    Witam
    Ciężka sprawa bo samochód stoi pod robota 20 km dalej, dojechałem do pracy, rano odpalił za 4 razem ale po pracy to już nic się nie dało zrobić.
    Jest to Lanos 1.5 8v w gazie staga sekwencja.
    Rozrusznik kręci i nic. Sprawdziłem żarówka wtryskiwacze. Czasem działa ale tylko na samym początku, po chwili żarówka już nie świeci. Iskra też jest tylko na początku. Widziałem ją tylko raz, 2 razy nie więcej.
    Pompa paliwa po przekręceniu klucza chodzi ok 3 sek i zwykle później już nic. Wyjmę, włożę i przekrece klucz do pozycji 2 i nie słychać już pompy. Immobiliser gaśnie o włożeniu i przekręceniu klucza (za każdym razem) prąd do zapalniczki dochodzi. BezpiecBiki sprawdzone ( w kolorze i aucie).

    Czy ktoś wie co może być problemem? Bo już pomysły mi się kończą. Aha pompa paliwa ma napięcia 12 v na żółtym przewodzie, 9 na czarno bialym i 9 na czarno brązowym. Wyczytałem że ten na którym jest 12 jest od lampki żyda, a reszta od wskaźnika paliwa i rozruchu. Rozruch czasem pokazuje 12v ale tylko przez ok 2-3 sek w momencie przekrecania. Czy to trochę nie za mało? Przekaźnik pompy w momencie jak sprawdzałem to dawał 12 v. No i zawsze jak nasłuchiwałem to cykal
  • Poziom 26  
    Czy po przekręceniu na zapłon zapala się kontrolka check engine?
  • Poziom 9  
    Po przekręceniu na zapłon świeci sie to wszystko co zawsze czyli check , olej i Aku (chyba to). Dzisiaj spędzilem pół dnia. Poprawilem masę pompy i chyba coś jeszcze, że teraz pompa załącza się za każdym razem. Udało mi się go nawet odpalić ale zgasł i już nie chciał się uruchomić.
    Zauważyłem też, że teraz przy odpalaniu podaje paliwo, słychać dźwięk detonacji mieszanki ale trwa to tylko ok 1 sek . Po tej sek słychać już tylko rozrusznik który bezowocnie kręci. Wydaje mi się, że nie daje iskry po tej sekundzie ale nie jestem pewien co jest przyczyną takiego stanu rzeczy
  • Poziom 35  
    Zobacz czy nie jest zbyt zielono pod fotelami
  • Poziom 9  
    Sprawdzałem przewód a i b (sygnałowe ) z cewki z ich odpowiednikami na kostce ecm. Nie ma przebicia, prąd elegancko dochodzi.

    Zeby wykluczyć gaz zrobiłem zworki omijające gaz ( chodzi tylko na pb). Dzisiaj sprawdziłem jak Lanos hula. Nie daje iskry lub daje jedna na kilka sekund. Bardzo rzadko, czasem odpali w jakims cylindrze ale za rzadko żeby uruchomić silnik. 1 próba na może 100 kończy się uruchomieniem (wczoraj mi się udało i na początku się dławił, ale podgazowywalem go i już zaczal chodzić normalnie). Do cewki idzie 12 v - różowy z jakimkolwiek nie podepne to daje 12v. Czarny masa, różowy +12 i 2 sygnałowe. Czy da się jakoś w domowych warunkach (żarówka czy coś) sprawdzić czy sygnał sterujący wychodzi z ECM do cewki ?

    Sprawdziłem dziś czujnik halla - 1 i 3 konektor mają ok 1,15 v, zimny wkręcony do silnika czujnik daje opór 520 ohm. Wiem, że czujniki z którymi jest problem mają nieskończony opór.

    Wydaje mi się, że jest uszkodzona albo cewka, albo ECM. Czy ktoś wie, jak bez podmiany można zdiagnozować co z tych 2 rzeczy jest uszkodzone?

    Jeżeli to ecm, czy jeśli uda mi się kupić nowy to musiałbym pozniej coś z nim robić, czy to plug and play wyciągam stary wkładam nowy i tyle? Immobiliser chyba nie będzie działać czy się mylę? Mam w tym Lanosie alarm ale poprzedni właściciel go odłączył (nie mam schematu nie wiem jak to działa) i jak się zdejmie zaslepke pod kierownicą to jest tak drugi klucz wsadzony w cewkę immobilisera (o co kaman?) I taka konstrukcja podpięta do reszty.
  • Poziom 36  
    Guni napisał:
    Czy da się jakoś w domowych warunkach (żarówka czy coś) sprawdzić czy sygnał sterujący wychodzi z ECM do cewki ?
    Diodą LED 12V np http://daewooforum.pl/temat65782.html, podobnie można i wtryskiwacze.
    Guni napisał:
    Jeżeli to ecm, czy jeśli uda mi się kupić nowy to musiałbym pozniej coś z nim robić, czy to plug and play wyciągam stary wkładam nowy i tyle? Immobiliser chyba nie będzie działać czy się mylę? Mam w tym Lanosie alarm ale poprzedni właściciel go odłączył (nie mam schematu nie wiem jak to działa) i jak się zdejmie zaslepke pod kierownicą to jest tak drugi klucz wsadzony w cewkę immobilisera (o co kaman?) I taka konstrukcja podpięta do reszty.

    Immo nie blokuje iskry. Pojeździłbyś na gazie z padniętym immo, na benzynie nie...
    Sterownik, immo i kluczyki, bo inaczej bez przeprogramowania, immo zadziała i zablokuje. Ale komputery mało się psują, głównie elektryka zawodzi, przewody, złącza, i czasem czujniki. Cewki/DIS notorycznie.
    Masz na stałe odblokowane immo, kluczykiem przy cewce immo. Stary patent po zmianie kluczyków.
    Jaki alarm ? Po nazwie znajdujesz schemat, i sprawdzasz czy rzeczywiście nic nie rozłącza.
    jurekk55 napisał:
    Zobacz czy nie jest zbyt zielono pod fotelami
    Głównie pod tym http://daewooforum.pl/temat67747.html http://daewooforum.pl/temat67184.html, tu też niefajne obrazki http://daewooforum.pl/temat7719.html

    Błędy są ?
    Skąd jesteś ?
  • Poziom 9  
    pod fotelami sa takie niby kostki ktore sa zamkniete i chyba nierozbieralne, a przynajmniej niezbyt łatwo. Nie umialem jej rozebrac, wiec nie rozbieralem (pod fotelem pasazera, ale na nadpalone nie wygladaly) Patentu z dioda nie probowalem bo mi telefon padl, jutro zrobie jak znajde jakas diode, najwyzej wykrece z wtyku do zapalniczki samochodowej.

    sprawdzalem dzisiaj kable idace do ECM za pomoca zarowki 21w: pomaranczowe b1, c16 prad byl. c4 po zaplonie tez byl. Masa b10, a12, d1, c12, c12. d10 i c3 sterujace, idace do cewki zaplonowej rowniez. Wszedzie zarowka swiecila.

    Co do alarmu, to raczej nie alarm. On jest wylaczony, nawet nie wiem czy dziala, bo mam to auto 5 lat a nigdy nie widzialem nawet zarowki z niego zeby swiecila, nie mowiac juz o piszczeniu syreny.

    co do tych kostek z linkow powyzej nie byly napalone w zaden sposob, stopione czy cos takiego.

    jestsm z zabrza ale stoje z tym autoem w holandii

    sprawdzalem tez kody bledow, ale nic nie wykazalo, tylko ten standardowy o czujniku cps

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    Pytanie o ta diode - nie mam normalnejcdiodym czy mogę użyć takiej postojowki LED albo takiej żarówki ledowej która się montuje w podsufitce? Nie jestem pewien czy to nie jest technologia cmd czy jakaś inna ale to coś więcej niż po prostu dioda i 2 druty
  • Poziom 26  
    Dla pewności weź te kostki jeszcze raz w ręce i poruszaj każdym kabelkiem, i każdy z osobna dobrze jeszcze raz obejrzyj. Z tym, że zaraz przy ECM pod fotelem masz kostę (już nie pamiętam czy nie 2) w każdym razie trzeba poderwać trochę tapicerki więcej i tam jeszcze będzie jedna taka biała i to na niej się potrafi cosik upalić - jest ona bliżej progu.
  • Poziom 9  
    Chłopaki zachowałem się jak idiota. Sprawdzałem świece nie stykając ich z masa... Dziś powtórzę test stykając je z przepustnica może żeby lepiej widzieć iskrę
  • Poziom 36  
    Guni napisał:
    sprawdzalem dzisiaj kable idace do ECM za pomoca zarowki 21w: pomaranczowe b1, c16 prad byl. c4 po zaplonie tez byl. Masa b10, a12, d1, c12, c12. d10 i c3 sterujace, idace do cewki zaplonowej rowniez.
    Nie sprawdzam tej pinologii, link do schematów dawał Mawerix w kompendium na bodajże teraz drugiej stronie.
    Guni napisał:
    Pytanie o ta diode - nie mam normalnejcdiodym czy mogę użyć takiej postojowki LED albo takiej żarówki ledowej która się montuje w podsufitce? Nie jestem pewien czy to nie jest technologia cmd czy jakaś inna ale to coś więcej niż po prostu dioda i 2 druty
    Próbuj, i raczej postojówki, bo może mieć druciki. Najlepsza byłaby zwykła dioda z długimi nóżkami na 12V, można wygiąć i włożyć we wtyczkę.
    Pamiętaj tylko, że dioda ma plus i minus, podłączysz odwrotnie, nie zaświeci.
    Cewka jakiej firmy ? Ma wytłoczone logo GM ?
    Mnie cewka padła po wyłączeniu silnika, dojechał na miejsce, ale już na niej nie odpalił.
  • Poziom 9  
    Cewka jeszcze oryginalna chyba a przynajmniej nie wymieniana za mojej kadencji. Ma wybite logo GM, przebieg mam teraz 250 tys km. Po zapaleniu dawało radę przejechać 20 km bo tyle miałem do pracy i pracowała bez piskniecia cała trase. Jak zgasiłem to już nie dało się odpalic. Dziwi mnie to trochę, że nie jest tak ze nie działa przez cały czas tylko jak już zapale to działa wszystko ładnie i na LPG i na pb.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Teraz tak się zastanawiam, skoro sprawdzałem świece bez masy i nie dawały iskry to może jak je sprawdzę to dadzą iskrę a problem okaże się że leży po stronie pompy paliwa. Słychać jak się załącza i pompuje ale gdzieś czytałem że to wcale nie musi oznaczać, że pompa działa... Czy jeśli odepne filtr paliwa (nie nie jest proste) to da radę zauważyć wzrokowo czy strumień jest zbyt niski? Bo podejrzewam, w jest duża różnica między działająca poprawnie a niepoprawnie pompa. A ta dioda postojowka to jest taka jakby pozlepiana z 5 płytek z czymś na wzór diod CMD

    Dodano po 7 [godziny] 46 [minuty]:

    Sprawdziłem teraz świece tak jak należy opierając je i silnik, iskra jest bardzo rzadko, cewka a-d, b-d dioda LED (taka z postojowymi bo innej nie mam i świeciła ciągle ale to tak jak mówię chyba jakieś SMD ), wtryskiwacz sprawdziłem 1 i 2, dioda a potem żarówka w środku, nic nie mogą nic nie świeci podczas kręcenia :/

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Czy ktoś wie, jak ecm broni się przed zniszczeniem silnika jesli czujnik cps nie wysyla odp sygnału? Iskra jest rzadko bo rzadko ale jest. wtryskiwacze sprawdziłem i dioda świeciła się bardzo sporadycznie. Masa na silniku jest. Podpiąłem żarówkę 21w do silnika od + akumulatora i świeciła . Wszystkie wejścia masowe do ecm miały masę czyli jest tak jak być powinno. Sprawdziłem to też żarówka. Znalazłem taki tutorial w którym jest napisane ,eby sprawdzić napięcie na styku A2 (i B3) modułu ecm. Powinno być 1,08v na zapłonie i 1,2v podczas kręcenia silnika. Jak należy to sprawdzić? Bo odłączyłem kostkę , ecm włożyłem miernik do kabla a2 (potem do B3) a drugi koniec do masy a potem do minusa z Aku. I pokazywało mi cały czas 0v, raz skoczyło ma 0,02v. Jak myślicie czy to może być czujnik cps?

    Dodano po 46 [minuty]:

    Sprawdziłem teraz wiązkę wtryskiwaczy żarówka do bezpiecznika f14,, drugi koniec do +Aku, do - kabel i drugi koniec do różowego do wtryskiwacza. Żarówka świeci. Cząstki biały z wtryskiwacza do plusa minus do żarówki i drugi koniec do wtyku c10/C15. Też świeci czyli prąd do wtryskiwaczy dochodzić powinien a nie dochodzi.
  • Poziom 35  
    W okolicach przepustnicy znajdziesz kostkę zawiniętą w wiązkę położoną z tyłu kolektora ssącego. Bywało że w tym miejscu kabelki się łamały
  • Poziom 9  
    Sprawdzę to w niedzielę. Chce sprawdzić coś jeszcze. Czy wie ktoś jak łączą się kolory z wiązki silnika i wtyczek które idą do komputera? Mysle żeby sprawdzić wszystkie żarówka i te które będą słabo przewodzić wyciąć i wstawić nowy przewód. Ta wiązka idzie chyba przez prawą stronę auta.
    Wiązkę która idzie pod fotelem kierowcy też chce sprawdzic na całej długości. Tylko kurde nie mam rozpiski, który kabel się z którym łączy i od czego jest. Ma ktoś może schemat całych wiązek?
  • Poziom 9  
    teraz sie zastanawiam, jak mam sprawdzic te kable? wyjac wiazke silnika i przylozyc zarowke do wtyku i z jednej strony i zamknac obieg akumulatorem?
  • Poziom 36  
    Guni napisał:
    Po zapaleniu dawało radę przejechać 20 km bo tyle miałem do pracy i pracowała bez piskniecia cała trase. Jak zgasiłem to już nie dało się odpalic. Dziwi mnie to trochę, że nie jest tak ze nie działa przez cały czas tylko jak już zapale to działa wszystko ładnie i na LPG i na pb.

    Cewka jak i czujnik położenia wału, mogą przerywać pracę w zależności od swojej temperatury, np https://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU - ten czujnik nie jest brudny, nie ma opiłków na sobie ?
    Guni napisał:
    Czy jeśli odepne filtr paliwa (nie nie jest proste) to da radę zauważyć wzrokowo czy strumień jest zbyt niski?

    Ściskasz biały zatrzask, ciągniesz za czarny przewód.
    Niby da radę coś zauważyć, czas pracy pompy i ilość paliwa wypompowana do pojemnika, ale można i w inny sposób.
    Wyjmij bezpiecznik pompy, napsikaj w przepustnicę/filtr powietrza łagodniejszym plakiem do tapicerek, lub ostrzejszym samostartem. Zagada choć na chwilę ? Benzynę odcinasz, może zostać gaz, ale jak jest iskra, powinna być jakaś reakcja.
    Odpowiednio dozując plakiem przez kilka sekund, udało mi się przejść na lpg. Benzynę masz ?
    Świece są mokre po próbach odpalania ? Czuć benzynę ?
    Guni napisał:
    Sprawdziłem teraz świece tak jak należy opierając je i silnik, iskra jest bardzo rzadko, cewka a-d, b-d dioda LED (taka z postojowymi bo innej nie mam i świeciła ciągle ale to tak jak mówię chyba jakieś SMD ), wtryskiwacz sprawdziłem 1 i 2, dioda a potem żarówka w środku, nic nie mogą nic nie świeci podczas kręcenia :/

    Mrygać powinno podczas kręcenia, diodę wkładasz we wtyczkę zamiast wtryskiwacza.
    Mruganie diody równoznaczne jest z zasileniem masą wtryskiwacza benzyny, może się otworzyć.
    Jeśli emulator wtryskiwaczy w tym STAG'u rozłączający wtryskiwacze benzyny działa poprawnie, i przy pracy na benzynie łączy ecm z wtryskiwaczami.

    Guni napisał:
    Czy wie ktoś jak łączą się kolory z wiązki silnika i wtyczek które idą do komputera?

    :?:
    Niektóre felernymi już blaszkami, nie chce mi się szukać ich drastycznych fotek, były...
    daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe
    daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe
    daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe

    Kompendium wiedzy i post Mawerix'a, nic innego raczej nie znajdziesz. Chyba że po polsku.
    Dodatkowo może posty waldimora w tym samym dziale o wiązce silnika/wtryskiwaczy.
    Wiązkę wyjmiesz tylko do złącz przy podszybiu, tam nie ma zielono ?

    Skrajna szpilka kolektora ssącego i masy, zły kontakt tych mas może uwalić tranzystory sterujące wtryskiwaczami.
  • Poziom 9  
    Czujnik wykazywał 520 ohm, sprawdziłem go. Czy zimny czy ciepły to nie zapala. Sprawdziłem przewody z ecm do wtryskiwaczy masowe i plusowe. Przewodzą prąd ładnie. Czujnik położenia wału, spialem 1 i 2 i sprawdziłem ich wyjścia do ecm , też obieg zamknięty.
    Mam tutorial i jest napisane "zmierzyć napięcie na wtyku a2 modułu ecm przy zapłonie i rozruchu". Jak to zmierzyć? Miernik do a2 i masy czy uciąć kabel i pomiędzy miernik?

    Dorwałem się dzisiaj dobrej wiązki silnika i jest tam całkiem normalnie bez nadzwyczajnej rdzy. Kable na wejście wyjściu sprawdziłem do wtrysku. Widzę że wtryski po zapłonie są włączane (kabel biało-czerwony łączy się z rzowymi od wtrysków u jeszcze jakimś różowym czuba od cewki)

    Świece po wykręceniu nie są mokre ani nie śmierdzi benzyna. Wygląda to jakby raz na jakiś czas dzialaly wtryski i raz na jakiś czas dzialaly świece.

    Jest jeszcze jedna rzecz która mi przychodzi do głowy poza czujnikiem cps. To to że nie wychodzi zębatka z rozrusznika. Ale Aku już nie ma siły odpalać. Wcześniej wrzuciłem 1 i kręciłem to trochę pojechał do przodu. Zrobiłem tak 3 razy i wydaje mi się, że 1szyn razem nie od razu auto się ruszyło. Później te 2 razy jechal

    Wyjąłem filtr paliwa włączyłem tylko zapłon i koło silnika ładnie benzyna chlapnelo czyli raczej paliwo dochodzi.

    Dodano po 47 [minuty]:

    Obciąłem ten kabel a2 który idzie do czujnika cps i wykazuje zapłonie 0v. Na rozruchu (,który trwał może z 0,5 sek też 0v, ale nie do końca wiem jak to działa i co on tam powinien pokazywać) wyczytalem że powinno być na zapłonie 1,08v i podczas kręcenia 1,2
  • Poziom 30  
    Sasiad miał lanosa nie pamiętam z jakim silnikiem, dał do mechanika na wymianę silnika.
    Po wymianie nie mogli odpalić, brak było iskry. po dwóch dniach doszli, że zamienili wtyczki.
    Lanos ma dwie identyczne kolo siebie wtyczki, jedna o ile dobrze pamiętam była od czujnika temperatury silnika druga nie pamiętam.
  • Poziom 9  
    wtyczki od czujnika temperatury powietrza w dolocie i od wtryskiwacza jest taka sama, ale nie odpinalem nic wiec nie pomylilem
  • Poziom 36  
    Guni napisał:
    Mam tutorial i jest napisane "zmierzyć napięcie na wtyku a2 modułu ecm przy zapłonie i rozruchu". Jak to zmierzyć?

    daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe
    daewoo lanos - immobilizer gasnie, ale odcina iskre paliwo i pompe
    ale różnica 1,08V a 1,2V będzie pewnie mało uchwytna. W tym manualu nie napisali o oscyloskopie :?: '', może miernik z bargrafem, bo sam miernik cyfrowy, może tego nie pokazać. Analogowy, to by przynajmniej wskazówka drgała...
    Guni napisał:
    Świece po wykręceniu nie są mokre ani nie śmierdzi benzyna. Wygląda to jakby raz na jakiś czas dzialaly wtryski i raz na jakiś czas dzialaly świece.
    Tak na zmianę ?
    Iskra, to może być po prostu cewka, wtryskiwacze, np emulator gazu.
    Razem, czujnik wału, lub brak zasilania ecm.
    Megawe napisał:
    Lanos ma dwie identyczne kolo siebie wtyczki, jedna o ile dobrze pamiętam była od czujnika temperatury silnika druga nie pamiętam.
    W sumie jak w 8V, to być może, ale tutaj musiałby być jakiś pomysłowy dowcipniś. Można porównać kolory przewodów wtyczek.
    Guni napisał:
    wtyczki od czujnika temperatury powietrza w dolocie i od wtryskiwacza jest taka sama
    Czujnik masz pod cewką, wyżej przy kol. ssącym jakiś elektrozaworek, od egr ? Może pasować, ale tylko w zasięgu przewodów.
    Nie testowałem, miałem 16V.
  • Poziom 9  
    Mam coś takiego jak Ty podesłałes, tylko że rozdział chyba "nie odpala". Z tego co pod spałeś też doszedłem do kroku 13 - wymień czujnik cps. Tyle, że nie mam tego błędu 19 o niedziałającym czujniku cps :/
    Iskra jest, ale bardzo rzadko, jak sprawdzałem wtryskiwacze, to też była i też rzadko.
    Te napięcie na a2 to mimo wszystko powinno być 1,08 ( bo nic się nie rusza tylko prąd dochodzi) na zapłonie, a jak kręcisz to może skakać. Ja mam 0 na niebieskim z a2 a jak zetknęli go. Masa to 0,02v czasem. Z resztą też nie bardzo wiem jak mam interpretować zdanie " czy iskra występuje na wszyststkichcswiecach?" Bo występuje, ale raz na kilka sekund. Sprawdzałem to tylko na 4, tej oddalonej od rozrządu bo nie ma mi kto kręcić a ciężko jest dostrzec iskrę jak się kręci samemu kluczem.

    Chodziło mi z tym że świece/wtryski działają raz na jakiś czas bo właśnie jak włożyłem tego Leda to zaświecił się raz po 4 sek na wtrysku, a świece to tak albo wcale albo co 3 sek. Myślałem że może mają jakoś punkt wspólny ale chyba nie. Jedno ma masę g104 a drugie g105.
    Gaz odłączyłem i zrobiłem zworki żeby tylko na benzynie zapalał i działał.

    Czujnik od temp pow mam całkiem po prawej przy wlocie powietrza. Kable zielone a wtryski różowe
  • Poziom 36  
    Koło zębate i czujnik, jaką mają przerwę ? Tam chyba coś koło mm powinno być.
    Czujnik nie jest spuchnięty ?
    Tu czasem pomagało przeczyszczenie koła i dociśnięcie czujnika do koła zębatego. Czujnika w tym jego "kątowniku" z otworem na czujnik.
    Guni napisał:
    Sprawdzałem to tylko na 4, tej oddalonej od rozrządu bo nie ma mi kto kręcić a ciężko jest dostrzec iskrę jak się kręci samemu kluczem.
    Dodatkowy przewód uruchamiający rozrusznik, da radę podpiąć się do automatu, lub w innym dowolnym miejscu.
    Guni napisał:
    Tyle, że nie mam tego błędu 19 o niedziałającym czujniku cps :/

    Może być ok, albo nie spełniasz warunków do zapisania tego błędu, dlatego dość pomocne jest zbadanie ledem czy podczas kręcenia rozrusznikiem, cały czas ecm podaje impulsy na cewkę i wtryskiwacze. Bez obrotów wału, ecm nie będzie sterował. Mała wskazówka to też działanie pompy, jak wyżej, bez obrotów chwila pompy po zapłonie, i brak pracy na rozruszniku.
    Guni napisał:
    Chodziło mi z tym że świece/wtryski działają raz na jakiś czas bo właśnie jak włożyłem tego Leda to zaświecił się raz po 4 sek na wtrysku, a świece to tak albo wcale albo co 3 sek. Myślałem że może mają jakoś punkt wspólny ale chyba nie. Jedno ma masę g104 a drugie g105.

    Mając iskrę, zagada na plaku, bez iskry nie. Nawet nie strzeli w tłumik, to też możliwe że iskra jest podawana nie tam gdzie trzeba, za wcześnie, za późno.
    Koło pasowe i zębatka rozrządu - nie zerwało klinów, nie zrywa ?
    http://daewooforum.pl/temat76251.html i http://daewooforum.pl/temat74471.html ?
  • Poziom 9  
    Co masz na myśli pisząc o podpięciu się pod automat żeby dodatkowym kablem sterować rozrusznikiem? Jak powinno to wyglądać? Mógłbym wtedy sprawdzić z Plakiem do dolotu. W tej książce serwisowej co mam w dziale "kręci ale nie zapala" byl krok "sprawdź czy daje paliwo żarówka". Wydaje mi się, że chodziło o zwykła żarówke. Dziś jak Aku się naładuje to sprawdzę to jeszcze raz.

    Temu gościowi co wysłałeś mi linka to przesunęlo się koło, ale mimo wszystko zapalał go.

    Takie pytanie jeszcze, czy jak zapale światła i kręcę go, to światła powinny przygasać czy nie? Dzisiaj to sprawdzę, może za dużo prądu idzie na rozruch albo przewody do rozrusznika są nie takie już jak być powinny i po prostu kręci za wolno?
  • Poziom 23  
    Witaj kol. podłącz dodatkowym przewodem obudowę steru silnika do masy powinien wystartować
  • Poziom 9  
    Dzisiaj próbowałem go zapalić za pomocą plaka. Nic to nie pomoglo...

    Ktoś gdzieś pisał o takim zabiegu co mówisz i napisał, że to pomaga a ktoś inny dodał że możesz w ten sposób sterownik spalić więc nie wiem :/

    Dodano po 17 [godziny] 47 [minuty]:

    Czujnik cps w stanie do dobrym nie jest spuchnięty, zębatki też ok, odległość między nim a zębatkami to właśnie jakieś 1.5 mam. Co dziwne jak włożę klucz i poczekam aż pompa skończy pompować i zacznę kręcić to zwykle nie zaczyna odpalać (brak strzałów , dźwięku detonacji), jednak kiedy po chwili przerwy włożę klucz i od razu przekrece, to są moze z 2 wystrzały , ale to ciągle za mało, żeby uruchomić silnik.

    Dodano po 6 [godziny] 23 [minuty]:

    Chyba się wyjaśniło o co chodzi. Co 2 osoby to jednak 2 osoby wszystko można zobaczyć u lepiej usłyszeć. Problemem był rozrusznik. Mianowicie on kręci ale koło zębate które się zazębia o wał korbowy i wprawia go w ruch wychodzi ale tylko na chwilę, a czasem w ogóle. Ja myślałem, że to dźwięk (takie syczenie ) obracających się tlokow ale stojąc przy silniku słychać że dźwięk dobiega tylko z okolic rozrusznika, wał korbowy się obraca ale tylko przez chwilę i na poczatku, po czym bendix wraca. Populalcdzis w rozrusznik i kręci wałem te 0,5-1sek i wraca. Dzięki wszystkim za pomoc, w czwartek wrócę tym autem do domu odpalając go na popych i postaram się wymontować jeszcze w czwartek rozrusznik i wstawię zdjecia