Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu?

drewniak93 18 May 2019 22:05 3363 10
lampy.pl
  • #1
    drewniak93
    Level 13  
    Moduł Yamahy dt 80 53V zablokowany przez co silnik kręci się maksymalnie do 7tys obrotów. Dodam że zmostkowanie kondensatora C2 nic nie daje w tym module. I chciałbym byście pomogli rozwiązać tą zagadkę, co dokładnie blokuje te motorki, bo jeszcze nikt tego prawidłowo nie wyjaśnił. Poniżej dodaję zdjęcia modułu, w który jest wyposażona moja Yamaszka.
    Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu? Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu? Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu? Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu?
  • lampy.pl
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Nie ma żadnej blokady w module zapłonowym. Jedyną blokadą w zapłonie jest sama konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego, która sprawia że kąt wyprzedzenia zapłonu mocno się zmienia w zależności od obrotów silnika.
    Drugą rzeczą jest wydech, który blokuje zgodnie z niemieckimi przepisami moc maksymalną do 6000 RPM i prędkość maksymalną do 80 km/h. Po zmianie wydechu na Giannelli ogromna różnica, tyle że motocykl wtedy nie nadaje się do normalnej eksploatacji.
  • lampy.pl
  • #3
    drewniak93
    Level 13  
    Posiadam oryginalny dyfuzor Yamahy DT 80, który fabrycznie nie posiada żadnych blokad, tzw. Lejka wewnątrz obudowy. Próbowałem już różnymi dyfuzorami, orygonalnymi które rozblokowywałem ale efekt był jeszcze gorszy. Miałem też gianelli ale wtedy Yamaha ledwo odpala i kręci się też tylko do 7tys. To jeśli moduł nie posiada żadnych blokad to dlaczego w innych motocyklach po zmostkowaniu kondensatora c2 Yamaha kręci się do 12tys?
  • #4
    jack63
    Level 43  
    BANANvanDYK wrote:
    konstrukcja statora, z impulsatorem umieszczonym wewnątrz koła magnesowego,

    Jeżeli zamieszczony schemat jest ok, a mam pewne wątpliwości, to układ zapłonowy nie ma impulsatora. Wyglæda ma tzw. magnet, czyli jedna cewka ładująca kondensator i pewnym napięciu wyzwalająca tyrystor dając iskrę.
  • #5
    drewniak93
    Level 13  
    Na statorze znajdują się dwie cewki i impulsator. Biało czerwony przewód idzie od impulsatora do modułu zaplonowego. Jedna cewka to ładowanie akumulatora i światła, druga to napięcie dla impulsatora.
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Wybebeszony oryginalny wydech to nie odblokowany wydech.
    Wiele silników posiada zapłon bez określonego kąta wyprzedzenia zapłonu (zapłon bez impulsatora) i nie mają problemów z "odcinką". Wystarczy kilka stopni wyprzedzenia przy 10000 RPM.
    Giannelli powinien działać bez odcinki. Dziwne że nie chciał odpalać na nim. Cylinder blokowany czy źle tulejowany?
    Podobny zapłon był stosowany w Hondzie MTX80 chłodzonej powietrzem, tam dużym problemem jest dopasowanie modułu zapłonowego. Na każdym module działa inaczej, na jednym kicha strzela, na innym brak mocy.
  • #7
    drewniak93
    Level 13  
    Cylinder to Malossi 115ccm, kupiłem nowy rok temu. I Yamaha po tym przeciąga o 1tys obrotów więcej. Dyfuzor nie jest w żaden sposób cięty by go rozblokowac, oryginalne dyfuzory nie wszystkie były blokowane. I ja taki posiadam.

    Dodano po 13 [minuty]:

    A co myślicie jak bym zamontował cały zapłon rozblokowany od chińczyka. Koło, stator, moduł.

    Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu?
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Zanim będziesz bardziej kombinował w zapłonie, zdejmij charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów silnika. Potrzebny jest stroboskop i skala (plus wyznaczenie GMP).
    Zapłony od skuterów kręcą się w przeciwnym kierunku. Jedynie zapłon od innej biegowej 80tki, Hondy lub Yamahy ze starszej wersji chłodzonej powietrzem (na przerywacz). Albo też zapłon typu innenrotor PVL, Selletra itp. do jazdy po torze.
  • #9
    drewniak93
    Level 13  
    Wiem dokładnie jak to zrobić i posiadam lampę. A kierunek obrotów zapłonu nie wpływają w żaden sposób na iskre. Wystarczy że wypustka/punkt będzie w odpowiednim miejscu na kole zamachowym.
  • #11
    drewniak93
    Level 13  
    Zamówiłem taki zestaw, jeśli przyjdzie do środy to mam cały dzień wolny będę modził, jak coś dam znać Yamaha dt 80 53V - co dokładnie blokuje moduł zapłonu?