Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW 1.9 tdi - Ciężko odpala na ciepłym silniku 1.9 TDI 105 KM

19 Maj 2019 18:13 489 18
  • Poziom 19  
    Witajcie nie wiem czy odpowiedni dział ale jak nie to moderator przeniesie. Problem jak w temacie znany od dawna jednak wykonałem kilka czynności i dalej problem z zapalaniem gdy silnik jest zimny z rana lub gdy ostygnie pali normalnie, natomiast na ciepłym ciężko zapala trzeba kręcić po kilka razy czasem silnik zaszarpie ale ogólnie zapala. Zasięgnąłem już języka w tej sprawie i wczoraj wymieniając rozrząd wymieniłem też czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik temperatury, filtr paliwa, filtr oleju, olej, płyn chłodniczy, oraz czujnik ciśnienia oleju ( bo ułamałem ). Po wykonanych zabiegach wydaje mi się że silnik zyskał na mocy i jakoś równiej ciszej pracuje może to zasługa nowego rozrządu bo stary pasek był w opłakanym stanie, natomiast problem odpalania pozostał. Muszę dodać że gdy odpalam z odłączonym czujnikiem temperatury na ciepłym silnik zapala normalnie, i tu pytanko co dalej czy zmiana map wtrysku załatwi sprawę, czy jest to prawidłowe rozwiązanie problemu ? Myślałem też nad zamontowaniem przekaźnika z opóźnieniem wyłączenia podłączonego pod zapłon odcinający czujnik temperatury na powiedzmy 6s :) ale to nie naprawa tylko rozwiązanie połowiczne. Dodam jeszcze że rozrusznik kręci ładnie akumulator roczny sprawny podmieniałem na inny i dalej bez zmian. Podpowiecie co dalej ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    A uszczelniacze pompowtrysków kiedy były wymieniane? Ja w swoim 1.9 tdi 101KM też miałem problemy z odpalaniem zimny czy ciepły ( trzeba było się nakręcić ), więc mój mechanik stwierdził, że do wymiany uszczelniacze na pompkach. Po tej wymianie nie zależnie od temperatury VW palił na dyg. Stare uszczelniacze były już powypalane. Ja bym jeszcze na twoim miejscu to sprawdził. Powodzenia
  • Poziom 19  
    Dobra ok zmienię uszczelniacze to nie wysoki koszt. Czy morzcie podrzucić odległości jak ustawić pompowtryskiwacze podczas montażu wiem że trzeba pilnować jakiś odległości oraz z jaką siłą dokręcić śruby.
  • Admin grupy Samochody
    OMMMM napisał:
    Dodam jeszcze że rozrusznik kręci ładnie

    Zapytam, ładnie to ile obrotów na min?
    180, 240, 260?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Jutro będę miał chwilkę by się tym zająć i pewnie wyremontuję rozrusznik jeżeli go już wyciągnę. Ale chciałem zapytać bo mnie to nurtuje gdzie mam zmierzyć obroty czy na wałku zbawczym rozrusznika a może na kole pasowym wału podczas zapalania ? Bo przecież rozrusznik bez obciążenia może zachowywać się zdrowo.
  • Poziom 34  
    Naprawdę czujnik wałka masz w tdi ? Coś chyba nie tak z oznaczeniem tego silnika. Obroty widać na komputerze. Diagnostykę zrób.
  • Poziom 19  
    Silnik BKC 1.9 tdi 105 km. Czujnik wsławił rozrządu pod kołem pasowym walka rozrządu oraz czujnik wału pod filtrem oleju. Mam kabel OBDII czy bada się do diagnostyki golfa plus 2005r
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Mam kabel OBDII

    Co to jest?
  • Poziom 23  
    coperfild napisał:
    Cytat:
    Mam kabel OBDII

    Co to jest?

    Jest to taki interface OBDII, którym łączysz samochód z komputerem i odczytujesz różne parametry silnika.
  • Poziom 34  
    OBDII to standard złącza do diagnostyki, a interfejsów z tym wtykiem są dziesiątki skąd mamy wiedzieć co kolega ma.
  • Poziom 19  
    Kabelek posiadam taki jak na zdjęciu, kiedyś kupiłem do golfa 4 ale miałem problem z dopasowaniem do niego programu jednak nie jestem pewien czy poradzi on sobie z golfem 5. Jeśli ten kabel to lipa to co polecicie do użytku prywatnego oczywiście w rozsądnych pieniądzach i jakie oprogramowanie by obciekało tego golfa ?
  • Poziom 19  
    Wiem czytałem na ten temat ale teraz chce naprawić swój samochód porządnie a nie omijać problem. Zwiększenie dawek paliwa to rozwiązanie problemu ale nie naprawa równie dobrze mogę zamontować przekaźnik o którym wspominałem w pierwszym poście i tez będzie zapałał już to przetestowałem na przekaźniku i jest ok śle boje się że coś się dalej posypie. Uszczelniacze na pompkach też wymienię w późniejszym terminie bo to troszkę grubsza robota a nie wiadomo w jakim są stanie. Teraz mam pytanko co do tego kabelka czy da radę, jaki program do niego by nie namieszać w silniku, ewentualnie jaki kupić kabelek jeśli ten nie podoła. Mogę zmierzyć obroty rozrusznika oraz koła prasowego wału zewnętrznym urządzeniem bo mam do takiego dostęp.
  • Poziom 19  
    No dobra ale co z kablem jak coś podpowiecie na temat kabelka będę mógł zrobić to sam, mam jeszcze problem z poduszkami bo samochód jest po stłuczce oraz świeci się kontrolka wspomagania i nie chce się zgasić. Przydałaby się też możliwość sprawdzenia pomopwtrydków i konta ustawienia walka rozrządu oraz wspomniana wcześniej możliwość sprawdzenia prędkości obrotowej rozrusznika prosto z kompa samochodu.
  • Poziom 19  
    Koledzy ja was nie pytam co potraficie proszę tylko o podpowiedź jaki kabel z tanich chińczyków będzie się nadawał do tego samochodu. Podpowiem tak nie chcę się chwalić czym się zajmuję zawodowo ale spokojnie poradzę sobie z programowaniem kompa w samochodzie. Wiem że chcecie zarobić ale nie do tego jest to forum by naganiać sobie klientów, ma ono służyć pomocy innym a nie co post pisać "ODDAJ DO SERWISU" bo się nie znasz. Jak tak ma być na elektrodzie to lepiej zamknąć to forum.
  • Poziom 34  
    Z chinoli to poszukaj na olx vag hex can.