Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grand Scenic 2 1,9dci 2005r - komunikat Check Emmision Błąd P0487

19 Maj 2019 23:05 537 22
  • Poziom 4  
    Witam.
    Proszę o pomoc z diagnozowaniu problemu i sposobu naprawy.
    Wciąż powracający błąd Check Emmision nr błędu p0487.
    Wymieniony zawór EGR na nowy 2 miesiące temu (1), a 2 dni później turbina regenerowana (2), wymieniony Intercooler (3) to pomimo po usunięciu powraca się błąd.
    Auto normalnie przyspiesza, nie kopci (no chyba że przez chwilę do 1 min. przytrzymam go na obrotach do 4tys, to wtedy lekki dym się pojawia, oraz na drodze pod rurą wydechową jest czarna plama sadzy.
    wiem, że (2) i (3) nie wiele nic nie mają wspólnego z (1), ale tylko wspominam o tym.
    Po wymianie EGR-u około 2 tygodni błędu nie było, jednak po tym czasie, błąd ten pojawiał się co kilka dni. i z czasem coraz częściej. Czasem pomagało na 2 dni chwilowe wysokie obroty i wyrzucenie sadzy z rury wydech, ale zauważyłem, że im częściej auto jest odpalane to częściej bład powracał, teraz gdy usunę błąd i odpale jest ok, jednak kolejne odpalanie auto, błąd powraca..

    co to może być za problem...?? proszę o pomoc
  • Poziom 31  
    gugul napisał:
    Wymieniony zawór EGR na nowy 2 miesiące temu

    Zawór jakiej firmy i ile kosztował ?
    Dodatkowo zalecam kontrole błędów Clipem z odczytem rozszerzenia błędów i parametrów otwarcia EGR w momencie wystąpienia defektu
  • Poziom 4  
    Nazwe zaworu moge podać jutro. Muszę zajrzeć pod maskę. Wymieniał go mechanik. Mówił że jest dobrej jakosci i kosztował okolo 400 zł a z robocizną dałem 570 zl.
    Co do kontroli z clipem. Niestety nie mam na te chwilę dojścia. Może w weekend.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Mam tylko Torque Pro na Androidzie przez BT z Elm327.
    Z dodatkową wtuczka funkcją Torque Scan.
  • Poziom 4  
    Ok. Pojawiły sie jakby nowe okoliczności.
    Poprzez ELM327 i BT i Android oraz aplikację Car Scanner ELM OBD2 i przeskanowaniu auta wykrylo mi błąd ten sam P0487, ale co ciekawe by bardziej szczegółowe wyjasnienia, co prawda po rosyjsku, ale dobry wujek Google pomógł mi przetłumaczyć na polski. Moze kalecznie, ale dla znawców mogą to być spore wskazowki.
    W załączniku objasnienia przetłumaczone..
    Co tym sądzicie?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Wrzuć zdjęcie wymienionej części - bo smierdzi mi to partactwem .
    Tłumaczenia błędów masz dla M9R ( 2.0 dci) i G9U ( 2.5 dci) . Ty masz 1.9 dci ( F9Q)
  • Poziom 4  
    Zdjecie bedzie ciężko zrobić bo auto jest złożone i jezdzone. A rozbierac dla foty???

    Dodano po 15 [minuty]:

    Egr elektrozawor Magneti mireli 10/2018 EV044
    Wiecej niedam rady powiedzieć
  • Poziom 4  
    genek1000 napisał:
    Wrzuć zdjęcie wymienionej części - bo smierdzi mi to partactwem .
    Tłumaczenia błędów masz dla M9R ( 2.0 dci) i G9U ( 2.5 dci) . Ty masz 1.9 dci ( F9Q)


    Ja marki auta w programie nie ustawiałem, Program, aplikacja, sama wykryła...
    I faktycznie wszędzie jak tylko dobór części czy po nr VIN wychodzi mi F9Q a nie M9R czy G9U? Dlaczego tak apka pokazała tego nie wiem.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Jedź do kogoś kto podłączy auto pod CLIPa.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Reklamuj naprawę u mechanika
  • Poziom 4  
    Witam.
    Wczoraj odebrałem auto od mechanika.
    Wg jego uznania oznajmił mi, że faktycznie nowy zawór po wymianie, nie był zainicjowany lub coś koło tego. Po zaincjoniowaniu po wczorajszej jego jeździe i mojej trasie o odbioru i dzisiejszej jeździe po mieście nic się nie dzieje. Czyli brak komunikatu. Mam obserwować auto i jeżeli mimo wszystko komunikat sie pojawi trzeba będzie posprawdzać przewody. Co będzie... Czas pokaże.
    Mimo wszystko mechanik skasował mnie 50zł.
    Tematu jeszcze nie zakończam ze wzgledu na obserwacje. Dam znać.

    Dzieki wam za wszelaką pomoc.
  • Poziom 4  
    No niestety.
    W miniony piątek 31-05-2019 po południu błąd się pojawił ponownie. I tak było prze weekend.
    W poniedziałek po południu po zatankowaniu auta i lekkiego przypadkowego szarpnięcia nim błąd zniknął, ale tylko na 1 dzień.
    Także błąd nadal jest...
  • Poziom 4  
    Mam pytanie związane z tym problemem.
    Gdzieś na jakimś forum wyczytałem, że komuś pomogła wymiana wiązki przewodów z wtyczką (kostką), która podłączona jest do Elektrozaworu EGR (6pin na 5 przewodów.)
    Grand Scenic 2 1,9dci 2005r - komunikat Check Emmision Błąd P0487

    Czy wymiana takiej wiązki jest na odcinku od zaworu do momentu, gdzie te przewody "łączą" się z innymi przewodami, odcinek około 1,5m, jest zwinięte taśmą (izolacją) i nie widać czy jest o złączenie, czy tylko związanie przewodów z pozostałymi.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie.

    Po dłuższym czasie wracam ponownie do sprawy ponieważ sprawa sie nieco zmieniła.
    Otóż dziś poświęciłem swojego czasu i odkrecilem sam elektrozawór EGR. Bylo troche sadzy. Wyczyscilem obie części zaworu egr.
    Tak na chwilę tez odkreciłem, ale skreciłem tę rure co idzie do zaworu (tam gdzie można wstawić zaślepkę EGR.)
    Po skreceniu tego wszystkiego i po przez aplikacje Torque pro oraz obd2 elm327 na BT usunąłem błąd.
    Po usunięciu odpalilem silnik i błąd P487 zniknął ale pojawił sie P409 Chek Injecton. Na te chwilę jest tak:
    Świeci mi sie kontrolka Service, komunikat Chek Injection, ale nie świeci mi się kontrolka bledu silnika.
    Niestety tego błędu noe mogę usunąć.
    Ale po odołączeniu kostki z przewodami od Zaworu Egr ko unikat ginie i auto jeździ normalnie, ale gdzy podłącze z powrotem kostkę EGR, to komunikat Chek Injection powraca i slabnie moc auta, jakby turbina nie załącza się.

    Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Weź zobacz czy jeszcze jest prześwit w kolektorze czy cały zawalony sadzą.

    Jak auto ma moc i ciągnie to czego jeszcze szukasz?????
  • Poziom 4  
    No szukam problemu dlaczego swieciło mi się chheck emmission, bo nawet po usunieciu błąd wracał. Moc byla caly czas... Ale sam komunikat mnie wkurzył.wiec stąd to dzisiejsze czyszczenie.

    A jak sprawdzić kolektor? Czy jest zapachany? Czy ma prześwit - jakie miejsca?

    Dodano po 8 [godziny] 32 [minuty]:

    Auto powstało kilka godzin. Po odpaleniu pojawiły mi sie aż 3 błędy. P487, P409, P203. Po usunięciu błędów przez Torque oraz Elm327 bt wszystkie błędy zginęły. Ale do pelnego sukcesu poczekam kilka dni.
    Waży się tylko kwestia czy nie zaslepić EGR coby uniknąć czyszczenia go co 2-3 miesiące?
  • Poziom 4  
    Po długiej przerwie wracam do tematu.
    Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że w zbiorniku płynu chłodniczego ubywa szybko płynu.
    Częste dolewanie płynu i zasięgnięciu informacji u szwagra mechanika i przeprowadzenia testu szczelności układu chłodniczego, okazało się że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, dodatkowo silnik lekko bierze olej silnikowy.
    W jednym ze forów do auta chyba opel Astra gość napisał, że powodem zabrudzania się zaworu EGR jest także właśnie branie oleju przez silnik i jest zmuszony to częstego czyszczenia go. Właśnie 2 razy już po wymianie czyściłem zawór - wtedy błąd znika, nawet jeśli w między czasie pokaże mi się błąd, na chwile na około 5tys obr na postoju, lub na 2 biegu podczas jazdy chwilony mocny pedał gazu, i pokazuje się z rury wydechowej lekko czarny dym, ale na chwilę, zauważyłem, że po wywaleniu sadzy z wydechu, dymu nie ma, a błąd sam znika Błąd zaworu EGR P0487... i jakiś czas jest ok.
    Biorąc wszystko do kupy - czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą i mały remont silnika. Wg uzyskanych informacji, po takim remonciku, silnik przestanie mi brać olej, płyn będzie się utrzymywał w poziomie, a zawór EGR nie powinien się aż tak zasyfiać...
    tematu jeszcze nie zamykam i po remonciku się odezwę.
    Pozdrawiam
  • Poziom 4  
    ok.
    Uszczelka pod głowicą wymieniona, przy okazji wymieniona guma turbosprężarki, która była pęknięta, i wyczyszczone wszystko co z EGR jest związane.. Szwagier mechanior, który to robił, mówił, Ze syfu było sporo.
    Jednak mimo to, błąd EGR nadal był, i wg CLIP błąd stały, szwagier sugerował luźną kostkę przy elektrozaworze egr, ale na Allegro kupiłem używane elektrozawór Egr, i wymieniłem, Błąd zniknął i nie ma go ponad tydzień.
    Czasem wykuje podcyas jazdy błąd y kontrolka STOP i komunikat Inecktion fault. restart silnika i to znika... ponoć trzeba akceptować nowe urzadzenie
  • Poziom 4  
    Akceptacja zrobiona, ale wg programu Delphi nie można zrobić przestawienia kąt (nie wiem na czym to polega), ale powinno być 0%, a jest około 655%.
    Dwa tygodnie jazdy bez błędu, po tym czasie, błąd nagle się pojawił, mimo jego kasacji, po około dwóch odpaleniach silnika, znów się pojawiał.
    Postanowiłem zrobić mocniejszą przy gazówkę, i pojawił się na chwilę czarny dym z rury wyd, oraz waliło sporo sadzy. Nic nie pomogło, Jednak po kilku godinach postaniłem przejechać się bardziej dynamicznie, czyli szybsze rozpędzanie się, większą prędkość, ale na niższym biegu, ale to zrobiłem to na odcinku około 1km, także krótkie chwilowe szybsze prędkości pod górkę, i ewefkt taki, że błąd znikł. Dziś po mieście trochę pojeździłem, kilka razy silnik odpalałem, i spoko błędu nie ma.
    Oczywiście czekam kiedy znów się pojawi.
    Ale może ktoś coś podpowie gdzie szukać ewentualnego problemu z tym błędem Check Emmision P487 ?
  • Poziom 31  
    gugul napisał:
    Ale może ktoś coś podpowie gdzie szukać ewentualnego problemu z tym błędem Check Emmision P487

    Jeśli jest to błąd EGR to :
    Sprawdzić instalację EGR - sterownik wtrysku .
    Wymienic EGR na ORYGINALNY i 100 % sprawny - najlepiej nowy .
    Przyuczyć EGR porządnym programem diagnostycznym - najlepiej serwisowym CLIP.
    Wymienić sterownik wtrysku .
    Czyba że bład nie jest błędem EGR - diagnozowane np. jakimś ELM a opis błędu wyszukany w google :| :cry:
  • Poziom 4  
    Cały zawór by wymieniony na nowy na wiosnę, i po akceptacji przez mechanika, który go wymienia, mimo to nadal błąd się pojawiał. W trakcie wymiany uszczelki po głowicą, pod koniec lata, mechanik także wyczyścił wszystkie "rurki", "przewody" i urządzenia związane z EGR (nazw niestety nie znam. Mimo to, błąd nadal był, ale mechanik zaznaczył, ze jest lekki luz na gnieździe elektrozaworu EGR. Wymieniłem go na używany, niestety mój lekki błąd jest taki, ze zamiast do 1,9dci to kupiłem do 1,5dci, podczas wymiany chodź nie musiałem, ale przemyłem sprężynę zaworu egr. Po tym błąd zniknął na ponad 2 tygodnie..... W miedzy czasie tych dwóch tygodni przy jakby przeciążeniu silnika (częste wyprzedzanie, mocne gazowanie pod górę itp) pojawił mi się i czasem pojawia błąd ze STOP Injaction Falout, po restarcie silnika błąd ten znika.
    Co do Chek emission znikł mi po krótkiej i szybszej, bardziej dynamicznej jeździe na lekko wyższych obrotach, ale niższych biegach i wywaleniu sadzy z rury wydechowej. Na razie jest ok. Wg mechanika, problem z błędem egr chek emmission to problem z katalizatorem (trza go wyczyścić lub wymienić)
    A jeśli chodzi o STOP Injaction Falout, to rozważam kupić po prostu Elektrozawór egr Pietrersburga (nie wykluczam używki) bo samych nowych nie ma lub są mega drogie), sam ten błąd mi nie przeszkadza, ale niestety wymusza on chwilowe i obowiązkowe zatrzymanie, na restart silnika, co wkurza szczególnie jak wyprzedzisz kilka aut, a tu włącza się STOP i trzeba stawać.

    ELM Bt przez Android wykrywa mi błąd P0487,
    a Clip DF209,, obecnie tych błędów nie mam, i czytałem o ich w necie. P0487 i DF209 maja te same znaczenie
  • Poziom 31  
    gugul napisał:
    Cały zawór by wymieniony na nowy na wiosnę,
    z twojego postu wczesniejszego wiem że był to
    MAGNETTI MARELLI a to niestety nie jest wzór niezawodności.
    gugul napisał:
    Wymieniłem go na używany, niestety mój lekki błąd jest taki, ze zamiast do 1,9dci to kupiłem do 1,5dci,

    Tak wygląda zawór EGR do SCENICA 1.9 dci

    Grand Scenic 2 1,9dci 2005r - komunikat Check Emmision Błąd P0487

    A tak do 1.5 dci

    Grand Scenic 2 1,9dci 2005r - komunikat Check Emmision Błąd P0487

    Więc wytłumacz mi jak go wsadziłeś do 1.9 dci ??? :crazyeyes:
  • Poziom 4  
    tak pisał sprzedawca na Allegro że to do 1,5, chodź na allegro sporo takich opisów o takim samym wyglądzie jak do 1,9, a opis że do 1,5; ale też zauważyłem, że to 1,5 występują takie jak pokazałeś.
    Poza tym do 1,9 jest także kilka rodzai, tzn mają inne nr OE części, chodź także wyglądają wszystkie tak samo (ale nie wiem czym się różnią).
    Wczoraj poświęcając troszkę więcej czasu na podstawie Vin mojego auta i znalezieniu nr OE jaki jest dedykowany do mojego auta udało mi się namierzyć kilka używek Pierburg (niestety nowe prawie nie dostępne). Oczywiście najpierw przemyślę zakup i wymianę.