Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Access formularz/kwerenda - Utworzenie formularza do zarządzania danymi

dadzi5 20 May 2019 10:02 576 22
  • #1
    dadzi5
    Level 4  
    Witam,

    W utworzonej bazie danych potrzebuję utworzyć formularz, za pomocą którego możliwe będzie wydawanie odzieży roboczej pracownikom z bazy danych. W odpowiednich tabelach mam pracowników, w innych zaś dokładne rozmiary i rodzaje ubrań. Tabele wyglądają następująco:
    Access formularz/kwerenda - Utworzenie formularza do zarządzania danymi
    Relacje stworzone są za pomocą kreatora odnośników, mam nadzieję, że tam nic nie namieszałem.

    I teraz pytanie, jak zabrać się do takiego formularza? Najważniejsze jest to, aby po uruchomieniu go, wybraniu odpowiedniego pracownika i odpowiedniego ubrania, wpisaniu ilości jaką chce wypożyczyć, automatycznie podaną ilość odjęto ze stanu magazynowego. Potrzebuję jakichś wskazówek jak się do tego zabrać, bo szczerze mówiąc próbuję i nie wychodzi :)

    Dziękuję i Pozdrawiam !
  • #3
    dadzi5
    Level 4  
    A jeśli uproszczę je w taki sposób?
    Access formularz/kwerenda - Utworzenie formularza do zarządzania danymi
  • #5
    dadzi5
    Level 4  
    W której tabeli umieścić pole ilość wypożyczenia? I jak zrobić aby po wpisaniu ilości wypożyczenia, stan magazynowy zmniejszał się właśnie o daną ilość..?
  • Helpful post
    #6
    PRL
    Level 39  
    W tabeli PozycjeWypozyczenia, zapomnialem o ilości.
  • #7
    dadzi5
    Level 4  
    A jeśli chodzi o drugą część pytania, jesteś w stanie pomóc?
  • #9
    dadzi5
    Level 4  
    Po paru przerobieniach wszystko fajnie działa, natomiast mam kolejne pytanie :)

    Jeśli chodzi o tabelę Ubrania.. Mam tam do wprowadzenia około 30 pozycji różnej odzieży, a do każdej z nich po nawet 30 różnych rozmiarów, rozkładając na rozmiarówkę damską i męską (nie będzie po prostu S/M/L, tylko dziwaczne rozmiary). Na chłopski rozum około 900 różnych rekordów do wprowadzenia.. W takim wypadku wypożyczanie, przy rozwinięciu listy i szukaniu wśród 900 opcji, jest strasznie nieefektywne.. Masz pomysł jak to rozwiązać, zrobić inaczej?

    Dzięki za te pomoce wyżej,
    Pozdrawiam
  • #10
    PRL
    Level 39  
    Każde ubranie i jego rozmiar, to musi być oddzielny rekord.
    Jak będziesz zamawiał ubranie u producenta, to musisz podać rozmiar.
  • #11
    dadzi5
    Level 4  
    Czyli będzie okej, jeśli w tabli ubrania będzie przykładowo 20 rekordów tej samej koszulki ale każda w innym rozmiarze.
    A da się jakoś przerobić ten formularz do wypożyczania, aby podzielić te ubrania na jakieś kategorię? Straszne jest takie rozwijanie listy, gdzie jest 900 elementów i trzeba szukać tego po kilka razy dziennie ;/
  • #12
    PRL
    Level 39  
    Będzie ok, bo bluza 34, to inny towar niż bluza 35.
    Nie rozumiem o co Ci chodzi z listą rozwijalną.
    Wypożyczasz bluzę, to wpisujesz bluza.
  • #13
    dadzi5
    Level 4  
    Access formularz/kwerenda - Utworzenie formularza do zarządzania danymi

    Możesz mi powiedzieć patrząc na zdjęcie, jak w liście rozwijalnej poszerzyć nazwę ubrania oraz dodać obok rozmiaru jeszcze oznaczenie Płci, czyli M lub K. Każdy rekord na nazwą ubrania ma wprowadzony własny rozmiar oraz Płeć. Zaktualizowem w źródle wierszy kwerendę i dodałem do niej pole Płeć ale na liście go nie wyświetla ;/
  • #14
    Prot
    Level 37  
    dadzi5 wrote:
    A da się jakoś przerobić ten formularz do wypożyczania


    Z moich praktycznych doświadczeń wynika, że lepszym rozwiązaniem będzie tutaj wprowadzenie odrębnej tabeli rozmiarowej i odpowiednie jej powiązanie z jednej strony z odzieżą (dla wielu rodzajów stosuje się ten sam sposób oznaczania wymiarów :!: ), oraz z drugiej strony z rozmiarami pracowników :idea:
    Konieczne jest też wprowadzenie dodatkowych pól rozmiarowych w tabeli pracownicy :!: Szczególnie wtedy jeśli w firmie utrzymywane będą jakieś "stany" minimalne tych wyrobów - inaczej utrzymywane będą stany (lub zamawiane nowe dostawy :D ) wyrobów zupełnie nie potrzebnych dla danej obsady pracowniczej :cry:
  • #15
    dadzi5
    Level 4  
    Zrobiłem to troszeczkę inaczej.
    Od głównej tabeli z pracownikami poprowadziłem 3 różne ścieżki z relacjami. Dział sprzedaży, dział logistyczny i dział marketing/komunikacja.
    Tabela z pracownikami jest tabelą główną, ponieważ ktoś zawsze może wypożyczyć coś, co nie powinno być dla jego działu, ale jest mu potrzebne. W tym wypadku, są 3 oddzielne formularze do wydawania takich ubrań i wszystko fajnie działa.

    Mam teraz jeszcze jedną rzecz, którą chciałbym wprowadzić. Przy każdym ubraniu wprowadzony jest okres użytkowania, np 365 dni. Chciałbym aby automatycznie, przy wybraniu odpowiedniej odzieży, wpisaniu daty pobrania, w raporcie podsumowującym pokazał się czas wydania nowego kompletu. Tabele wyglądają praktycznie tak samo jak w tym ostatnim pliku, który wrzucił PRL (jedynie rozbite jest to na 3 takie drogi od tabeli pracownicy). W tabeli wypożyczenia jest data wypożyczenia oraz data wydania nowego kompletu, a w tabeli z ubraniami jest wpisany ten okres użytkowania.. Wiecie jak zrobić :) ?
  • #16
    dadzi5
    Level 4  
    Odświeżam..
    Ma ktoś pomysł, jak wyliczyć datę wydania nowego kompletu? W tabeli z ubraniami jest okres użytkowania, w tabeli wypożyczenia data wydania nowego kompletu..
  • #17
    PRL
    Level 39  
    Do daty wypożyczenia dodaj dni przydatności.
  • #18
    dadzi5
    Level 4  
    Muszę zrobić kwerendę do tego, czy w polu wartość domyślna można dodać liczbę z innej tabeli?
  • #20
    dadzi5
    Level 4  
    Panowie, kolejna kwestia..

    Czy można w Accessie stworzyć taką opcję, aby połączyć go z Outlook i przykładowo będzie wprowadzona data inwentaryzacji odzieży i jeśli będzie zbliżać się ten termin, to np tydzień przed access wysyła wiadomość email do przypisanych adresów z przypomnieniem..

    Macie informacje na ten temat?
  • #22
    dadzi5
    Level 4  
    Jeśli chodzi o wyświetlanie komunikatów w accesie, to wiesz jak napisać wyrażenie, które przy odpowiedniej regule, przykładowo "pozostało 10 dni do wydania nowego kompletu", wyświetl komunikat informujący? Można to zrobić w macro?

    Mam tabelę, w której mam wyrażenie:data wydania nowego kompletu - aktualna data i wynikiem jest pozostała liczba dni. Chciałbym aby wyświetlał się właśnie wtedy komunikat (przy dojściu do np 10). Wystarczy go obsłużyć przyciskiem i najlepiej jakby usuwał go potem z tabeli..

    Jakieś kolejne dobre wskazówki ? :)
  • #23
    PRL
    Level 39  
    To forum, to jest forum, i nie obejmuje kursów programowania.