Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia II Czy ten skraplacz jest uszkodzony ?

20 Maj 2019 19:48 441 20
  • Poziom 5  
    Witam,
    CZy poniższy skraplacz da się rozpoznać czy jest uszkodzony ? W dolnej czesci oznaczonej strzałką zawilgocenie , Klima nie działa po zimie. CZy da się coś sprawdzić w VCDS ? Cisnienie klimatyzacji ? Jak ewentualnie teraz to zdiagnozować oczywiścię pojadę do serwisu ale jedni sprawdzają azotem a inni nabijaja czynnik. Która wersja jest lepsza?


    Skoda Fabia II Czy ten skraplacz jest uszkodzony ? Skoda Fabia II Czy ten skraplacz jest uszkodzony ?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Podaj azot na układ i jeśli tam jest dziura to będzie słychać i widać jak spryskasz to preparatem do lokalizacji wycieków.
    Azot to najlepsza opcja bo szkoda czynnika nabijać skoro może wylecieć
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pierwsze co należy zrobić to dokonać próby odzysku czynnika. Jego ilość w układzie jednoznacznie powie czy trzeba robić próbę szczelności czy szukać usterek gdzie indziej.
  • Poziom 5  
    Podłączyłem pod VCDS i mam błąd :
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    07-00 - Signal too Low

    a na blokach pomiarowych cisnienie 0.0
    Czy to może być czujnik ? Czy również taki błąd będzie w przypadku braku czynnika ?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Skoro czujnik pokazuje 0 to zmierz zegarami jak jest faktycznie.
  • Poziom 5  
    oczywiscie, ale to juz musze gdzies podjechac , Chyba ze podmienic z octavii II bo to chyba ten sam czujnik
  • Poziom 26  
    Sprawdź najpierw ciśnienia jak kolega Ci napisał bo wygląda na to że czynnik poszedł do powietrza przez to miejsce w chłodnicy i dlatego masz wartość 0 na czujniku.
    Podłączyć zegary jeśli będzie ciśnienie równe 0 to podać azot na układ i się wszystko okaże.
  • Poziom 31  
    ...można tez sprawdzić bez podpinania zegarów-cienkim śrubokrętem nacisnąć delikatnie zaworek...jak brak reakcji to niestety pusto
  • Poziom 5  
    Byłem na serwisie i niestety nie może być łatwo. Na zegarach brak cisnienia. Maszyna odessala 0g czynnika ale proba szczelnosci na maszynie nie wykazala nieszczelnosci. Nabito azotem do 10 Bar i cisnienie sie trzymalo . Probowali jeszcze psikac preparatem do znajdywania wyciekow ale tez nie znaleziono . Teraz to już zgłupiałem i na razie nie zdecydowalem sie nabijac czynnika .Nie wiem czy zmienic serwis czy nabić jednak .
  • Poziom 31  
    nabij azotem i zostaw na kilka dni-nieszczelność może być tak mała ze maszyna w kilkadziesiąt minut może jej nie wykryć...
  • Poziom 5  
    no to jest wlasnie nabite azotem , probowalem sam szukac nieszczelnosci ale nie udalo mi sie znalezc. Ale co dalej za kilka dni ? Mam podpiac manometry i sprawdzic ? Tylko nie wiem jakie byly wartosci poczatkowe. A jak ucieknie calkiem to dalej nie wiadomo skad ? Jedynie nie strace kasy na czynnik.
  • Poziom 26  
    A serwis dodał czynnika UV ? Jeśli tak to jak gaz wycieknie to będzie widać pod światłem UV gdzie jest nieszczelność.
    Przy takim małym wycieku to patrz na połączenia z oringami uszczelniajacymi oraz na okolice czujnika i portów serwisowych
  • Poziom 5  
    uv nie dodal, musze chyba jechac do firmy typowo od klimatyzacji a nie do napelniaczy.
  • Moderator Samochody
    Co Ci po barwinku UV w starym aucie? Tam wszystko co aluminiowe będzie "świecić" w UV. Czy ten skraplacz ma zintegrowany osuszacz? Jeśli tak i był pusty to tak czy inaczej jest do wymiany.

    lukasz921 napisał:
    Mam podpiac manometry i sprawdzic ? Tylko nie wiem jakie byly wartosci poczatkowe.
    lukasz921 napisał:
    Nabito azotem do 10 Bar
    To czego nie wiesz?
  • Poziom 5  
    no wlasnie nie wiem jakie cisnienia byly , niebieskie chyba maks 15 bar natomiast czerwone 10 bar jesli to jest mozliwe ze tak bylo, ale ok to jedynie zweryfikuje czy schodzi czy nie , po czasie , ale nadal nie bede wiedzial gdzie jest dziura. Tak zdaje sie ze tam jest zintegrowany osuszacz. W zasadzie nie wiem czy to nie bedzie lepszym rozwiazaniem wymiana skraplacza na chybil trafil.
  • Moderator Samochody
    Jak Ci nabili 10 bar to ma być 10 bar. Jak sprężarka jest wyłączona to na obu ma być tyle samo.
  • Poziom 26  
    tzok napisał:
    Tam wszystko co aluminiowe będzie "świecić" w UV
    a to ciekawe nie wiedziałem, widocznie 8 lat praktyki to mało
  • Poziom 42  
    lukasz921 napisał:
    musze chyba jechac do firmy typowo od klimatyzacji

    Teraz praktycznie każdy szanujący się warsztat ma sprzęt do klimy. To bardzo proste, jedziesz, zostawiasz auto mówiąc że klima nie działa. Po jakimś czasie odbierasz auto ze sprawną klimą. Czasem bywa drogo...
  • Poziom 5  
    witam, zostawiłem auto w warsztacie. Znaleziono małe rozszczelnienie na oringu , Nabito klime i usunieto nieszczelnosc. PRzy odbiorze klima działała . Niestety wieczorem już nie. Podpialem do VCDS i wyrzuca błąd:
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    06-00 - Signal too High
    Cisnienie w blokach pomiarowych 37 Bar
    odpiąłem czujnik i okazało się że jest w środku mokro w kostce . Pewnie szukano nieszczelnosci i zalano. Wysuszyłem ale błąd nadal wystepuje ? Co może być nadal nie tak ? Mogli za dużo napełnić czynnika ?
  • Poziom 26  
    lukasz921 napisał:
    okazało się że jest w środku mokro w kostce . Pewnie szukano nieszczelnosci i zalano
    ja bym jeszcze raz sprawdził bo widziałem już czujniki które na pinach elektrycznych były nieszczelne
  • Poziom 27  
    lukasz921 napisał:
    witam, zostawiłem auto w warsztacie. Znaleziono małe rozszczelnienie na oringu , Nabito klime i usunieto nieszczelnosc. PRzy odbiorze klima działała . Niestety wieczorem już nie.


    No to jedź z reklamacją.