Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 7 kombi - Jaki serwis przed zagazowaniem?

21 Maj 2019 18:55 690 57
  • Poziom 43  
    Witam.
    Zamierzam założyć instalację gazową do Hondy Accord 7 2,0 2004 rok (przebieg 210k km) i zastanawiam się, co zrobić przy aucie (głównie silniku), nim odstawię go do gazownika?
    O regulacji zaworów wiem, ale czy zmieniać olej, filtry, jak jest na nich przejechane ok. 5k, km? Zmienić świece?
    Co jeszcze zrobić? Podpowiedzcie.
    Dodam, iż silnik trochę bierze olej, ok.2-3 setki/1000km, ale to podobno normalne dla siódemek 2,0?

    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Olej i filtry mogą zostać. Świece zapłonowe lepiej zmienić na nowe, oryginalne.
    DjMapet napisał:
    Co jeszcze zrobić?
    Opróżnić bagażnik i jak masz możliwość, to pod ciśnieniem umyć samochód od spodu (nadkole od wlewu paliwa, okolice planowanego wlewu i butli LPG).
    DjMapet napisał:
    (przebieg 210k km)
    Powoli rozglądaj się za nowym układem wydechowym. W większości znanych mi przypadków, układ wydechowy rozpada się po założeniu LPG przy tak dużym przebiegu.
  • Poziom 43  
    Dziękuję za odzew.
    Z bagażnikiem to wiadomo, gorzej z myciem, ale postaram się przynajmniej na normalnej myjni, umyć wskazane przez Ciebie miejsca.
    Co do wydechu, to wychodzi na to że masz rację, bo już wygląda nie najlepiej.
    Dziwię się, że w aucie tej klasy, wydech wygląda spoooro gorzej, jak w 15 letniej megance 1,5 DCI z przebiegiem 600k km. :-(

    To wystarczy? nic więcej nie trza robić?

    Co myślisz o tym braniu oleju (brak wycieków!). Sytuacja się czasem nie pogorszy po zagazowaniu?
    Jak dla mnie, te 2-3 setki to i tak dużo, bo poprzednie auta (Megane 1, 1,9DTI oraz Megane 2, 1,5 DCI) brały ok. pół litra na 10k km.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Mam dwie Hondy od wielu lat i obie biorą olej. Na 99% do wymiany mam uszczelniacze zaworowe, bo ciśnienie w cylindrach mam idealne, auta nie dymią, a wzrost "brania" oleju zauważam po agresywnej jeździe.
    Poza tym Hondy "lubią" łykać olej i to chyba jedyna wada ich silników benzynowych.

    DjMapet napisał:
    To wystarczy? nic więcej nie trza robić?
    Nie ma co se szukać zbędnej pracy. Samochód ma być sprawny i tyle wystarczy. Reszta w rękach '"gazowników".
    O myciu auta wspomniałem, bo wiem sam po sobie jak niechętnie grzebie się pod autem z którego sypie się bród lub kapie błoto.
    Przewód LPG muszą położyć po podłodze (progu), więc lepiej by nie kładli tego na brud.


    DjMapet napisał:
    Dziwię się, że w aucie tej klasy, wydech wygląda spoooro gorzej, jak w 15 letniej megance 1,5 DCI z przebiegiem 600k km.
    Nie porównuj benzyniaka do diesla - zupełnie inna temperatura spalin, no i do tego dochodzi "niestety" marna jakość blachy w "japończykach".

    Tłumiki nie są drogie. Ja kupowałem w cenie około 400zł za komplet i w obu autach zrobiłem już na nich po 100tyś km - nadal żyją.
  • Poziom 43  
    Dziękuję za opinie i wskazówki.

    Może jeszcze mógł byś (zapraszam też innych kolegów) podpowiedzieć/nakierować mnie na odpowiednią instalację?
    Od wielu tygodni sporo czytam, i do końca nie wiem czy Stagg, BRC, Landi Renzo, czy jeszcze inna?
    Mam trochę mętlik z tymi instalacjami a opinie są różne, najczęściej pozytywne praktycznie o wszystkich. Czy też zdać się na propozycję gazownika?
    Wydać chcę ok. 2-2,5k PLN (no, ew. jak będzie trzeba, to tyle by było ok.) i myślę by wystarczyła przynajmniej na 3 lata, bo tyle mniej/więcej to auto u mnie zagości.

    Generalnie, po dziesięcioletniej przerwie na dizle, jazda na benzynie (choć sporo kosztowniejsza) mi się całkiem podoba i mam trochę cykora do tego gazu, ale druga połówka już mocno naciska...

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    DriverMSG napisał:
    Stag i BRC są bardzo popularne i nie ma problemu z serwisem
    Co do BRC jesteś pewny? Optima - Alex i Stag . Od Alexa dostajesz program diagnostyczny i instrukcję gratis.
  • Poziom 43  
    DriverMSG napisał:
    Stag i BRC są bardzo popularne

    Z tego co wyczytałem tak wynika, dlatego na pierwszym miejscu je wymieniłem.
    Choć można i znaleźć nie najlepsze opinie o nich, ale są w przytłaczającej mniejszości. Z drugiej strony, sporo też zależy podobno od fachowości montującego i ustawiającego instalację.
    Generalnie, to na autach się coś tam znam i praktycznie wszystko (może oprócz zaawansowanej elektroniki) sam ogarniam, ale co do gazu, to jestem kompletnie zielony, więc nie chcę, by ktoś wcisnął mi w auto jakiś kit.

    DriverMSG napisał:
    U mnie oba auta na Stagu i nigdy nie miałem problemu z instalacją.

    To już jakiś konkret, będę miał go na uwadze.

    anchilos napisał:
    Co do BRC jesteś pewny?

    Jakieś problemy są z BRC?

    anchilos napisał:
    Stag

    Czyli coś w tym Stag-u jest, że następny kolega poleca.

    anchilos napisał:
    Od Alexa dostajesz program diagnostyczny i instrukcję gratis.

    Czyli co? Można w własnym zakresie przeprowadzić diagnostykę i ustawienie instalacji? Mnie by to pasowało, syn (automatyk, programista) pewnie by nie miał problemów z obsługą programu. :-)
    Inne firmy tego nie dają?

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    DriverMSG napisał:
    DjMapet napisał:
    Dziwię się, że w aucie tej klasy, wydech wygląda spoooro gorzej, jak w 15 letniej megance 1,5 DCI z przebiegiem 600k km.
    Nie porównuj benzyniaka do diesla - zupełnie inna temperatura spalin, no i do tego dochodzi "niestety" marna jakość blachy w "japończykach".

    To nie kwestia temperatury, im czystsze spaliny tym szybciej wydech zżera.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    DjMapet napisał:
    Czyli co? Można w własnym zakresie przeprowadzić diagnostykę i ustawienie instalacji?
    Można
    DjMapet napisał:
    Inne firmy tego nie dają?
    Mam dwie instalacje LPG Tech i Alex Optima . Obie mogę zdiagnozować i wyregulować oprogramowaniem producenta- bezpłatnym.
  • Poziom 43  
    anchilos napisał:
    LPG Tech i Alex Optima . Obie mogę zdiagnozować i wyregulować oprogramowaniem producenta

    Czyli w przypadku Stag-a nie ma takiej możliwości?
    Ale w ogóle polecasz sterownik Stag?

    To może coś jeszcze o innych komponentach instalacji?

    Jutro jadę na rozmowę z gazownikiem i z wiadomych względów, nie chcę sprawiać wrażenia kompletnego ignoranta. :|

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Czyli wychodzi na to, że Stag też udostępnia oprogramowanie do diagnostyki i regulacji.
    Dobrze wiedzieć.

    Dziękuję.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Wszyscy polscy producenci instalacji gazowych takie udostępniają, jedynie KME trochę utrudnia bo trzeba się zalogować żeby pobrać.
  • Poziom 28  
    Duże znaczenie ma jeszcze pomoc techniczna producenta. Mnie ocenili ustawienia Techa w nocy z soboty na ... . Zadzwoń do Staga , zorientujesz się jak podchodzą do użytkownika. Z wtryskiwaczy proponowałbym jednak Baracudy czy Barracudy. Pozdrawiam.
  • Admin grupy komputery
    Od 2003 roku korzystam z LPG i szczerze mówiąc nigdy nie miałem potrzeby używania oprogramowania producenta.
    Do serwisu pojechałem w zasadzie tylko kilka razy.
    Zaraz po montażu na regulację, raz na wymianę butli (minęło 10 lat) i raz na wymianę sterownika, bo dostała się do niego wilgoć i uległ uszkodzeniu (bezpłatna wymiana w ramach gwarancji).
    Więc mam podstawy by stwierdzić, że to zbędne.
  • Poziom 28  
    DriverMSG napisał:
    Więc mam podstawy by stwierdzić, że to zbędne.
    Dobrze jest wetknąć wtyczkę, żeby zobaczyć czy wszystko jest O.K. Operacja na 5 minut.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Jeśli masz wszystko sprawne to nic nie kombinuj.
    Najważniejszy jest wybór gazownika. Gdzie masz zamiar się udać? Jaka jest Twoja lokalizacja?
    Co do oprogramowanie to praktycznie każdy producent udostępnia je za free ale jesli wszystko jest ok z instalacją to nie ma co kombinować. Poza tym np. sterownik Stag zapisuje wszystkie podłączenia i jeśli instalacja jest na gwarancji to ją tracisz.
  • Poziom 43  
    Dziękuję. Wszystkie wasze informacje, są dla mnie bardzo pomocne. :spoko:

    anchilos napisał:
    Duże znaczenie ma jeszcze pomoc techniczna producenta.

    Rozumiem, że udzielają też na odległość wsparcia technicznego użytkownikowi instalacji (sterownika?), np. w razie awarii w drodze, jak nie ma szansy odwiedzić z problemem mechanika który ją instalował?

    sebap napisał:
    Gdzie masz zamiar się udać? Jaka jest Twoja lokalizacja?

    Mieszkam w Siemianowicach Śl. i najpierw z synem odwiedzę warsztat z Czeladzi na Będzińskiej, który parę lat temu zakładał instalację w jego Accordzie S.

    sebap napisał:
    Stag zapisuje wszystkie podłączenia i jeśli instalacja jest na gwarancji to ją tracisz.

    I dobrze. Na gwarancji nie zamierzam grzebać/kombinować przy gazie, ale od czasu do czasu, przydało by się chyba:
    anchilos napisał:
    wetknąć wtyczkę, żeby zobaczyć czy wszystko jest O.K.

    ?
    Nawiązując do gwarancji, to na jaki okres ją wystawiają gazownicy? W sieci znalazłem, że niektórzy nawet na trzy lata.

    Wybaczcie za wszystkie laickie (może i głupie? pytania), ale trochę mnie stresuje ta sytuacja. Może dlatego, że kiedyś kumplowi spaliło się auto z gazem a i on przy tym ucierpiał. Co prawda dawno temu, i instalacja pewnie pierwszej generacji, ale pamiętam ją do dziś.

    Mmm, za godzinę wychodzę...

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Polecę Ci Silesia Cars z Katowac ale obawiam się, że w dobrym zakładzie montującym nie da rady się wyrobić w tym budżecie, nawet u druciarzy może być kiepsko z tym budżetem.
  • Poziom 43  
    Pisałem:
    DjMapet napisał:
    Wydać chcę ok. 2-2,5k PLN

    ...ale dodałem:
    DjMapet napisał:
    no, ew. jak będzie trzeba, to tyle by było ok.

    Więc ile będzie mniej/więcej ok? :-)
    Budżet mnie jakoś specjalnie nie ogranicza, ale wiadomo; im mniej tym lepiej. :wink:

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Dzwoń/jedź do Silesia Cars i spytaj co i za ile proponują.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie wiem, czy w tym samochodzie trzeba okresowo kontrolować i ustawiać luzy zaworowe. Jeżeli tak, to ja bym radził to zrobić przed lub w czasie montażu instalacji gazowej.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Luz zaworowy co 40.000km na benzynie.Branie oleju to norma zwłaszcza jak się wysoko kręci poza tym auto bezproblemowe.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    sebap napisał:
    Stag zapisuje wszystkie podłączenia i jeśli instalacja jest na gwarancji to ją tracisz

    Stracisz gwarancję na montaż, nie na podzespoły.
    DjMapet napisał:
    Nawiązując do gwarancji, to na jaki okres ją wystawiają gazownicy?

    Niektórzy ściemniają nawet o 5 latach, ale to jest gwarancja tylko na sterownik od producenta.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Pamiętajmy o regulacji luzów zaworowych ;)
  • Poziom 43  
    W końcu nie byłem, bo mechanik zadzwonił do syna by przyjechać jutro szczegółowo omówić sprawę, bo z powodu ogromu zajęć, dziś by z nami nie pogadał.
    Wiem tylko, że instalacja (a chyba raczej sterownik?) Stag-a i zakładana będzie w drugiej połowie przyszłego tygodnia a koszt ok. 2.6k PLN.
    Dla mnie cena ok. a jak wy myślicie?

    sebap napisał:
    Dzwoń/jedź do Silesia Cars

    Opinie mają dobrą, ale gorzej z terminami - nawet 2 miesiące a na czerwiec muszę już mieć zainstalowaną.

    O zaworach wiem, (pisałem w pierwszym poście), ale dzięki za przypomnienie - na gazie regulacja luzów co 20k km.

    ociz napisał:
    Niektórzy ściemniają nawet o 5 latach, ale to jest gwarancja tylko na sterownik od producenta.

    Coś w tym stylu właśnie wyczytałem w sieci a na montaż chyba będzie rok.

    Na sobotę jestem umówiony z synem na regulację zaworów, wymianę świec, olejów w silniku, skrzyni biegów i filtrów - tak zadecydował syn.
    Przy okazji sprawdzimy też stan łańcucha rozrządu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 41  
    Cena ok, napisz jakie graty chcą montować jak już będziecie po rozmowie.
  • Poziom 28  
    ociz napisał:
    Stracisz gwarancję na montaż, nie na podzespoły.
    To jest dobra informacja i logiczna . Gwarancja jak przy zakupie cżęści , jest faktura . Wyregulowałem instalację i nie zrobiłem przeglądu "0"
  • Poziom 43  
    Byłem u gazownika, ten zerknął pod maskę, wymierzył miejsce, pod zbiornik (w tej hondzie nie ma koła zapasowego, jest zestaw naprawczy), powiedział ze instalacja będzie Stag i na montaż mam przyjechać w środę. Na pytanie, jakie będą podzespoły, odpowiedział że nie mam się o to martwić, bo będzie zrobione dobrze i na pewno będę zadowolony, bo on robi tak, żeby mu klienci co chwilę nie przyjeżdżali z reklamacjami.
    Może coś w tym jest, bo syn ani razu nie był u niego z reklamacją a instalację ma już trzy lata i zrobił na niej 90k km.
    Zobaczymy co będzie w środę, na pewno się odezwę.

    Pozdrawiam.