Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Avensis II T25 2.0 benz - Nie pali, brak kontrolki Check Engine i ładowan

21 Maj 2019 19:57 201 9
  • Poziom 14  
    Witajcie, mam dziwny przypadek. Toyota Avensis II gen. T25 z 2006r., benzyna 2.0. Samochód przestał zapalać, rozrusznik kręci ok. Na desce rozdzielczej po włączeniu zapłonu nie pojawia się kontrolka silnika "Check Engine" i kontrolka ładowania akumulatora. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. W komorze silnika mam kilka głównych bezpieczników i 3 przekaźniki opisane jako sterujące wentylatorami. Pod kierownicą poza bezpiecznikami są 3 przekaźniki. Jeden z nich to kwadratowy "Main Relay" i jest sprawny, drugi jest odpowiedzialny chyba za brzęczyk , a trzeci nie wiadomo od czego jest, ale spinałem na krótko i nie ma zmiany.
    Co jeszcze należy sprawdzić? Czy w wersji benzynowej jest jeszcze gdzieś jakiś bezpiecznik/przekaźnik odpowiadający za to, że nie ma zasilania EFI/ECU i brak kontrolki ładowania. W jaki sposób one mogą być powiązane? Z racji prawdopodobnie braku zasilania ECU nie ma możliwości podłączenia kompa przez OBD.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Bezpiecznik przepalony w skrzynce pod maską.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Daro122 napisał:
    Jaki kod silnika ?


    1AZ-FSE

    Dodano po 39 [sekundy]:

    MarcinS70R napisał:
    Bezpiecznik przepalony w skrzynce pod maską.


    Który? 20A od EFI sprawdzony, reszta też dla pewności.
  • Poziom 42  
    To najpierw sprawdź zasilania i masy na kości ecu. Uwaga, prawdopodobnie jedno z zasilań ecu sam sobie załącza za pośrednictwem przekaźnika
  • Poziom 14  
    kortyleski napisał:
    To najpierw sprawdź zasilania i masy na kości ecu. Uwaga, prawdopodobnie jedno z zasilań ecu sam sobie załącza za pośrednictwem przekaźnika


    Mały update, zaobserwowałem, że wystarczy żeby auto postało dłuższą chwilę bez próby włączania zapłonu i po tym czasie pojawia się kontrolka silnika i ładowania i auto daje się uruchomić dosłownie na sekundę po czym gaśnie. Kolejne próby odpalenia są bezskuteczne bo ponownie nie pojawiają się kontrolki silnika i ładowania.
  • Poziom 14  
    To musi być jakieś dodatkowe zabezpieczenie odcinajace zasilanie na ech.
  • Poziom 42  
    Albo zgnilizna w kablach. Zachowanie podobne
  • Poziom 14  
    Potwierdzam dodatkowy objaw występujący regularnie.
    Po nieruszaniu zapłonu przez minimum godzinę, po włączeniu stacyjki na desce włączają się prawidłowo wszystkie kontrolki w tym "Check Engine" i kontrolka ładowania akumulatora. Można podłączyć komputer przez OBD, ale w sterowniku silnika żadnych błędów. Wystarczy odpalić auto, pochodzi sekundę i gaśnie. Przy ponownym włączeniu zapłonu nie zapala się Check Engine i kontrolka ładowania, rozrusznik kręci, samochód nie zapala.
    Co do diabła może dawać taki objaw? Czy zgniłe przewody dawałyby taki efekt, że wystarczy odczekać godzinę i auto zapala na sekundę?
  • Poziom 42  
    Sprawdzisz te zasilania gdy nie pali czy będziesz objawy śledził?